Šta smo naučili praveći Playable Ads?

Marko Ristić,
COO, Tria DOO
30.11.2021.
Sve veći izazovi u industriji digitalnog marketinga u vidu agresivnih tehnologija za blokiranje oglasa i neefikasnih – nametljivih oglasa, naterali su oglašivača da preispita svoju strategiju. Ovo i razvoj najnovijih tehnologija, posebno na vebu i u mobilnom okruženju, iznedrili su novi i zanimljiv format oglasa, Playable Ads.

Šta su to Playable Ads?

Playable Ads ili „playables“ nisu samo efikasna strategija monetizacije. Playable Ads su zabavan i kreativan način da se postigne ono čemu većina biznisa teži – engaged publika. To je inventivan format oglasa koji korisnicima nudi priliku da „isprobaju pre nego što kupe“. Čitava njihova poenta su ono što se i industriji zove “engagement and immersion”. Kul deo je što je jedan segment aplikacije ili mehanika igre dostupan korisniku. Zahvaljujući tom nivou angažovanja, sam Playable Ad ne deluje kao reklama, što je retka i vredna prednost u odnosu na druge vrste reklamnih medija. Zašto je to važno? Pa, vrlo mali broj proizvoda daje kupcima priliku da provere proizvod/aplikaciju pre nego što ga instaliraju. Kada se rade na pravi način, Playable Ads su prijatno iskustvo sa oglašavanjem koje ne samo da pokazuje korisniku kako izgleda oglašena aplikacija, već ga i dodatni faktor zabave privuče da požele još i potpuno ih aktivno uključi. Kao rezultat toga, mnogo je manje verovatno da će korisnici nakon toga deinstalirati aplikaciju.

IAB playbook, Playable Ads for Brands, opisuje Playable Ads kao:

“Oglasna jedinica koja kombinuje interaktivnost – sve osnovne pokrete kojima koristimo mobilne uređaje (touch, swipe, flip, tap) – sa gejmifikacijom, kako bi se omogućila marketinška komunikacija brenda tokom celog procesa interakcije (pažnja, podučavanje i akcija).“

Šta čini jedan Playable Ad?

Većina playables oglasa sačinjena je od tri komponente: tutorijala, gejmpleja i end kartice.

Tutorijal

Tutorijal uvodi igrača u igru, kratak je i pogađa u srž. Vodič treba efektivno da uroni korisnika u igru i objasni mu kako se igra. Trebalo bi da bude jasno i odmah interaktivan, da korisnik od samog početka zna da je ovo interaktivni oglas. Ako se igrač zaglavi i ne reaguje, koristan hint bi uvek trebalo da ga vodi kroz iskustvo. Playable Ad nikada ne bi trebalo da bude frustrirajući.

Gejmplej

Srž svakog Playable Ad-a, oponaša malu, pojednostavljenu verziju igre koja se reklamira, a da i dalje pruža korisnicima pravi uvid u to kako bi izgledalo igranje igre ili korišćenje aplikacije. Na kraju, glavni cilj je da se obezbedi zabavno iskustvo koje vodi do zainteresovanih (engaged) korisnika. Trebalo bi da znaju da li žele da instaliraju aplikaciju i nastave da igraju. Zbog negativne percepcije oglasa neophodno je da Playable Ad odmah privuče pažnju korisnika i zalepi ih za ekran.

Izdavači ne bi trebalo da upadnu u zamku prikazivanja previše igre. Playables su na kraju ipak reklama i ako igranje traje predugo, može postati nametljivo. Održavanje igre na manje od jednog minuta je dobro pravilo kokeg se treba držati.

CTA / End kartica

Kada korisnik završi igru ili ne stupi u interakciju sa oglasom neko vreme, Playable Ad prikazuje jasan poziv na akciju (call to action: CTA), koji od korisnika traži da instalira aplikaciju. Takođe im se mogu ponuditi neki drugi koraci, na primer da ponovo pokušaju igru. To može biti dugme „Learn more“ ili „Install Now“, na kraju ono bi trebalo da odvede korisnika na stranicu gde aplikacija može da se preuzme. Mogu se prikazati ili kao poseban ekran ili kao deo same igre.

U celom Playable Ad-u, uvek bi trebalo da postoji opcija da se on zatvori i CTA (preuzmite igru), time korisnici zadržavaju osećaj kontrole i osiguravate da iskustvo ostaje pozitivno.

Zašto se mučiti?

Playable je „probajte pre nego što kupite“ tip oglasa, koji omogućava korisnicima da interaguju sa zanimljivim funkcijama aplikacije pre nego što je instaliraju. Korisnici koji na kraju instaliraju aplikaciju nakon interakcije sa njom mnogo će verovatnije da je otvore kasnije i vremenom nastave da je koriste. To je zato što znaju šta mogu da očekuju od aplikacije, stvarajući korisnike sa višim LTV-jem (life-time value). To je takođe zato što su Playable Ads sami po sebi nešto u čemu se uživa.

Da vidim brojke!

Playable Ads efektivno smanjuju stope deinstaliranja aplikacije i poboljšavaju retenziju pošto korisnici koji su došli do vaše aplikacije preko njih znaju šta da očekuju.

Naši klijenti su primetili:

Retenzija skače 10-40 procenata
2 puta bolji click through rate od control video oglasa
30 posto niži troškovi po korisniku (CPPU)

Na kraju, playables štede novac oglašivačima tako što iskorene korisnike koji ne bi uživali u aplikaciji, čime se minimiziraju potencijalni gubici pri akviziciji korisnika sa niskim LTV-om. Stoga, čak i ako je cena po instaliranju (CPI) za Playable Ads skuplja od tipičnog video ili baner oglasa, Playable Ads pomažu vam da steknete visokokvalitetne korisnike, tako da je ROI na duže staze veći.

Što više opcija to bolje

Svaka interakcija sa oglasom može se pratiti, a podaci se mogu koristiti za A/B testiranje nekoliko različitih varijacija Playable Ads i videti šta najbolje funkcioniše. Promena težine igre, broja slaganja simbola u Match 3 igrama potrebnih da se pređe nivo, ili izgled dugmeta za preuzimanje može uticati na clickthrough rate. Ove optimizacije treba da se rade u realnom vremenu kako bi ciljna publika dobila iteraciju oglasa koji joj najviše odgovara.

Zbog toga TRIA omogućava laku kastomizaciju oglasa. Naš tim implementira varijacije traženog oglasa iz faze koncepta, koje se prenose na finalni proizvod, omogućavajući klijentu da odmah pokrene A/B testove. Štaviše, naš sistem omogućava fino podešavanje svake verzije i kao rezultat dobija se optimizovan Playable ads. Kada se ovaj nivo prilagođavanja upari sa našim robusnim build sistemom koji podržava sve oglasne mreže, naši klijenti dobijaju paket koji im omogućava širok spektar opcija prilikom pokretanja njihovih kampanja.

Ovih dana se Playable Ads mogu videti na društvenim platformama (Facebook, Instagram, TikTok), aplikacijama za mobilne igre i sve više na aplikacijama/sajtovima medija i zabave. Počeli su kao reklamni format za mobilne igre, ali su bili toliko uspešni da ih sve veći broj kompanija van tog tržišta koristi za sve, od akvizicije korisnika do podizanja svesti o brendu.

Želite da saznate još više o ovoj temi? Prijavite se na SGA predavanje na kojem će članovi Tria tima detaljnije pričati o izradi i prednostima Playable Ads-a