Tvoja karijera
u gejmingu
Istraživanja u kojima su učestvovali naši članovi pokazuju da Srbija trenutno zapošljava više od 4.300 ljudi u industriji video igara, a preko 60% naših članova planira proširenje tima i u narednom periodu. Industriji su neophodni najraznovrsniji kadrovi: programeri i artisti, stručnjaci za razvoj poslovanja, testiranje i korisničku podršku, stručnjaci za marketing, monetizaciju, dizajn zvuka, komunikaciju sa zajednicom, prodaju, promotivne aktivnosti… Naša zajednica je uvek na raspolaganju da pomogne svima koji tek počinju, a SGA stalno radi na unapređenju prilika za obrazovanje, trening i umrežavanje.
Ukoliko planirate karijeru u najvećoj i najbrže rastućoj industriji zabave, želimo da vas upoznamo sa svim prilikama koje vas očekuju. Bez obzira na to da li vas privlači rad na AAA naslovima ili pravite sledeći indie hit, bitno je na vreme razumeti koje su opcije na raspolaganju, kako bi razvoj svojih veština pravilno usmerili.
Programiranje
Verovatno su svi koji su igrali video igre kao deca u jednom trenutku pomislili kako bi voleli da prave igre ili smišljali neku svoju nakon avanture na Segi, Soniju, Amigi, PC-ju, Arkadi ili nekoj drugoj mašini. Nekada je razvoj i programiranje igara bilo jednako nedostižno u mislima kao i mogućnost da budu astronauti ili tajni agenti. Danas je situacija daleko drugačija, i programeri svih vrsta mogu lako da nađu praksu i zaposlenje u šarenoj gejming industriji. Iskusni programeri savetuju:
Art
Gejm artisti su zaduženi za sve ono što je u igri vidljivo – karakteri, vozila, okruženje, scenografija, materijali, korisnički interfejs, animacije, trejleri, kocept art, osvetljenje… Bilo da je sve ovo rađeno u 2D ili 3D stilu. Ne treba zaboraviti ni na tech artiste koji igrama prilaze iz drugog ugla spajajući umetnički i programerski deo, paze na performanse i optimizacije aseta, prave alate za artiste itd.
Baš zbog ovolike raznovrsnosti, preporučuje se da na vreme odlučite šta je ono što vas najviše zanima. Karijera u gejm artu sve više privlači umetnike iz drugih industrija jer omogućava da vaš rad poprimi i neku četvrtu – interaktivnu dimenziju. Saradnja sa svim ostalim članovima tima čini ceo proces još zanimljivijim.
Audio
Ono što daje posebnu dimenziju svakom gejming projektu je sve ono što igrač može da čuje, bilo da su to muzika, zvučni efekti ili dijalog karaktera. Kvalitet zvuka može od osrednje igre da napravi dobru, ili da pokvari iskustvo igranja naslova sa sjajnom mehanikom.
Postoje različiti nivoi zvuka u svakoj igri, što ostavlja puno prostora kako za dizajnere zvuka, tako i za muzičare da razviju svoje kreacije, i da ove zvučne komade inkorporiraju u iskustvo igre kroz različite programe i gejm engine. Pojedini studiji toliko pažnje pružaju zvuku, da se često objavljuju i soundtrack albumi vezani za pojedine igre.
Gejm dizajn
Kada kažemo gejm dizajn, neki ljudi prvo pomisle na vizuelni deo, a neki pomisle na programiranje. Međutim, ovde se zapravo misli na kreiranje samog koncepta igre i njene suštine. O čemu je ta igra? Šta igrač zapravo u njoj radi i na koji način? Tim pitanjima se bavi gejm dizajner.
Osmišljavanje koncepta igre podrazumeva osmišljavanje ciljeva, pravila i izazova u video igrama kroz kreiranje specifičnih mehanika, nivoa, zadataka i zagonetki. Gejm dizajn se, osim kreiranja mehanike, bavi i osmišljavanjem priče, dijaloga i celokupnog narativa. U malim timovima, gejm dizajneri se bave i drugim granama poput programiranja ili art produkcije, dok se u većim isključivo bave gejm dizajnom ili čak specijalizuju za određene segmente.
Biz Dev
Da bi igra imala veće šanse da ostvari uspeh i generiše prihode za kompaniju ili indie studio, neophodno je da se u timu nalazi barem jedna osoba čija je uloga da se fokusira na komercijalni razvoj proizvoda i kompanije. Ta osoba se najčešće naziva Biz Dev-om, i ima veoma široka zaduženja, sa akcentom na identifikaciju i realizaciju prilika koje će omogućiti timu da bolje plasira i monetizuje igru.
Tokom razvoja igre, Biz Dev je zadužen za analize tržišta, pozicioniranje igre i nalaženje strateških partnera uključujući i izdavača, što može imati ogroman uticaj na komercijalni uspeh igre. Nakon što se igra objavi, uloga Biz Dev-a je da kroz partnerstva, prodaju i licenciranje stvori nove, ili poboljša postojeće izvore prihoda od igre. Kako se igra razvija i raste, tako se i stvara prilika da se sve te aktivnost skaliraju.
Drugo
Proteklih nekoliko godina iz gejminga su se izrodila neka nova zanimanja. Esport je sada već poznat po profesionalnim igračima i transferima poput onih u klasičnim sportovima. Strimeri i drugi kreatori sadržaja su nezaobilazan deo ove online sfere gejminga, a ne zaboravite da postoje i oni koji o svemu ovome izveštavaju i pokrivaju sve vesti i novosti iz gejminga – novinari i blogeri.
Pored studija koji prave igre, postoji i veliki broj kompanija koje pružaju podršku u različitim servisnim granama industrije – cloud, QA i testing, produkcija trejlera i video sadržaja, marketing, analitika, user acquisition i drugim oblastima.