Pravi način da pristupimo analitici u gejmingu

Nataša Ivanović,
Head of Analytics, Webelinx Games
25.08.2022.
Industrija igara, koja se dinamično i nezaustavljivo širi, nudi veliki potencijal za rast poslovanja. Ipak, postoji mnogo unutrašnjih i spoljašnjih faktora koji mogu uticati na gejming kompaniju koje treba pažljivo pratiti. S jedne strane, svakodnevno se suočavamo sa važnim poslovnim odlukama, s druge - retko kada imamo sve potrebne informacije za donošenje tih odluka.

Mi u Webelinx Games-u smo rano prepoznali da je jedini način da postignemo dosledan rast – razumevanje naših korisnika, njihovih potreba i načina na koji ispunjavaju te potrebe kroz naše igre. A to je moguće samo sa jakim analitičkim timom. Posle više od 15 godina vođenja poslovne analitike i strateškog planiranja u okviru telekomunikacionih kompanija, dobila sam savršenu priliku da stvorim i vodim novi tim u gejmingu, što je bio inspirativan izazov koji odgovara mojoj radoznaloj prirodi. Tim se sada sastoji od četiri data analitičara i inženjera. Oni su pametni, motivisani, njihov mindset je podešen na rast, što ih čini neprocenjivim poslovnim partnerima – kako u product, tako i u marketing timovima.

Mnoge kompanije veruju da je analitika zapravo izveštavanje i praćenje osnovnih metrika. Neki od njih će ići korak napred i dodati izvlačenje podataka o ponašanju korisnika. U Webelinx Games-u smo otišli ​​nekoliko koraka dalje i verujemo da je analitika naša snažna strateška prednost. Tim za analitiku je tu da razume igrače i njihove preferencije, ali i celokupno tržište kao i pokretače vizije i strategije naše kompanije.

Pružanje inputa o tome gde treba da bude fokus omogućava dostizanje punog poslovnog potencijala. Tokom prošle godine napravili smo veliki napredak i postavili zdrave temelje za kontinuirani rast analitičkih kapaciteta koji su inkorporirani u sve procese u biznisu.

Dok smo gradili analitički tim i analitičke sposobnosti u okviru Webelinx Games-a, vodili smo se ovim principima:

  1. Definišite strategiju podataka i analitike – pre svega, pored potpunog razumevanja strategije kompanije, bolje upoznajte svoje interne stejkholdere: ne pitajte ih samo o njihovim potrebama, već se potrudite da razumete njihove izazove, prioritete i očekivanja od analitike. Pre bilo kog sledećeg koraka važno je postaviti strategiju imajući ove uvide na umu, zajedno sa procenom podataka potrebnih za izgradnju end2end data pipeline-a.
  2. Uključite tim za analitiku u sve poslovne procese, od definisanja strategije kompanije do planiranja sprintova. Analitički tim treba posmatrati kao poslovnog partnera, a zaposleni treba da vide vrednost u podacima, koristeći ih u svakodnevnom donošenju odluka. Ovo je lakše reći nego sprovesti, pošto je često potrebna transformacija načina na koji se upravlja svakodnevnim poslovanjem i načina na koji se donose odluke, a za to je neophodna puna podrška rukovodstva.
  3. Napravite rešenje za podatke koje odgovara svrsi, a zatim ga postepeno razvijajte. Poslovno okruženje je pod stalnim i brzim promenama, a analitika bi trebalo da sledi, da bude agilna i shodno tome veoma prilagodljiva. Izgradnja robusnih, nefleksibilnih rešenja koja zahtevaju značajne resurse, nije efikasna za našu industriju. Koristimo gotove alate, preferirajući cloud SaaS rešenja koja odgovaraju našim trenutnim potrebama, omogućavajući nam da uđemo u detalje, ali i dalje da optimizujemo investicije. Think smart and iterate 🙂

Ako želiš da se priključiš analitičkom timu u Webelinx Games-u i radiš sa Natašom – oni trenutno zapošljavaju na poziciji Data Engineer!

Ovaj članak je originalno napisan na engleskom jeziku i objavljen u SGA izveštaju