Iz Niša nam stiže Code Alkonost: Awakening, igra inspirisana slovenskom mitologijom

Aleksandar Jovanović,
Creative Director, Alkonost Team
03.02.2025.
Jedan od najznačajnijih trenutaka za svaki indi tim jeste objavljivanje prve igre. Njega je skoro dočekao Alkonost Team iz Niša, a sa njihovim kreativnim direktorom, Aleksandrom Jovanovićem, popričali smo o Code Alkonost: Awakening, prvom ostvarenju ovog studija.

Na našoj indi sceni često nastupaju periodi zatišja, kada po nekoliko meseci nema novih igara. A onda dođe januar, i u jednom danu izađu čak dva naslova, među kojima je i Code Alkonost: Awakening.

Alkonost Team je mali studio iz Niša koji se upustio u nemali poduhvat – da napravi survival avanturu sa četiri sata gejmpleja u Unreal Engine-u 5. Code Alkonost: Awakening nastoji da uhvati mračnu i mističnu srž srednjovekovlja i prikaže je kroz niz simbola koji će obogatiti vizuelni predložak igre, ali i uticati na izbore koje igrač mora da donese u ime protagonistkinje Vere. Gejmplej se zasniva na stealth mehanikama i rešavanju puzzle-ova, a oba pristupa izazivaju intelekt igrača.

Povodom izlaska igre razgovarali smo sa njenim kreativnim direktorom, Aleksandrom Jovanovićem, koji će našoj zajednici Code Alkonost: Awakening predstaviti uskoro i uživo, na prvom mitapu ove godine!

SGA: Koja je priča iza Alkonost Team-a?

Aleksandar: Alkonost Team je nastao iz želje da spojimo ljubav prema video-igrama, mitologiji i pričanju priča. Počeli smo kao mali tim entuzijasta, a sada smo okupljeni oko Code Alkonost: Awakening, igre inspirisane slovenskom mitologijom. Naš tim trenutno čine Vladimir i Ognjen kao 3D artisti, Lazar kao animator, Igor i Jovan kao programeri, i ja, Aleksandar, koji koordiniram projekat.

U poslednjih nekoliko meseci svi radimo iz kancelarije full-time na projektu, što nam je omogućilo da značajno ubrzamo razvoj igre i unapredimo njen kvalitet. Takođe, naš tim se proširio i u Americi – pridružio nam se Kenet Lopez, koji nam pomaže u širenju prisustva na međunarodnom tržištu i razvoju strategije za globalni uspeh igre.

SGA: Zašto ste odlučili da se priča igre Code Alkonost: Awakening zbiva baš u svetu slovenske mitologije?

Aleksandar: Slovenska mitologija je neverovatno bogata, ali nedovoljno zastupljena u gejming industriji. Kada smo počeli da istražujemo, shvatili smo da postoji ogroman potencijal za priču punu misterije, magije i epskih sukoba. Pored toga hteli smo da igra bude autentična i da igrači kroz nju otkriju delove naše kulturne baštine na uzbudljiv način.

SGA: Koje ste još element slovenske i srpske zaostavštine uključili u igru? Čuli smo da se u njoj sreće čak i lokalizacija na staroslovenski jezik!

Aleksandar: Da, staroslovenski je jedan od elemenata na koje smo ponosni! Pored njega, koristimo autentične motive iz slovenskih mitova, legendarna bića poput Rusalki, likove inspirisane slovenskim bogovima i heroje iz narodnih priča. Takođe, trudimo se da vizuelno i zvučno dočaramo atmosferu drevnih slovenskih sela i svetilišta.

„Staroslovenski je jedan od elemenata na koje smo ponosni! Pored njega, koristimo autentične motive iz slovenskih mitova, legendarna bića poput Rusalki, likove inspirisane slovenskim bogovima i heroje iz narodnih priča. Takođe, trudimo se da vizuelno i zvučno dočaramo atmosferu drevnih slovenskih sela i svetilišta," kaže Aleksandar Jovanović.

SGA: Na scenariju je sa vama sarađivao i Dejan Stojiljković, nagrađivani književnik iz Niša. Kako je izgledala ova saradnja i zašto vam je bila važna?

Aleksandar: Dejan nam je pomogao da priča dobije dubinu i autentičnost. Njegovo iskustvo u pisanju istorijskih romana bilo je ključno za građenje atmosfere i dijaloga. Bilo je inspirativno raditi s njim, jer smo kroz njegovu perspektivu uspeli da dodatno obogatimo narativ i osiguramo da igra nije bude samo zabavna, već i upečatljiva.

SGA: Za ovu igru dobili ste podršku Fonda za inovacionu delatnost u okviru programa Smart Start. Koliko vam je ovo korisno bilo i imaš li savet za druge indi timove koji razmišljaju o prijavi na slične konkurse?

Aleksandar: Podrška Smart Start-a nam je dala vetar u leđa, omogućila da okupimo tim i unapredimo prototip igre. Moj savet drugim indi timovima jeste da se ne plaše prijava na ovakve konkurse. Ključno je imati jasan plan i viziju projekta, ali i biti spreman na prilagođavanje i učenje tokom procesa.

SGA: Pošto je rad na prototipu ove igre bila platforma za učenje koja se završila odbacivanjem prvobitne ideje, možeš li nam preneti koje su bile glavne lekcije za vas kao tim?

Aleksandar: Najveća lekcija je bila da je iteracija ključ uspeha. Rad na prototipu trajao je čak dve godine, tokom kojih smo neprestano eksperimentisali sa različitim mehanikama i dizajnom igre. Prvobitna verzija igre nije imala dovoljno jak fokus, pa smo morali da preispitamo osnovne principe dizajna i priče, što nas je nateralo da donesemo teške, ali neophodne odluke. Shvatili smo da nije dovoljno imati samo dobru ideju – ključne su njena realizacija i prilagodljivost tokom razvoja.

Takođe, naučili smo koliko je važno imati dobro organizovan tim sa jasno definisanim ulogama i realna očekivanja u vezi sa tempom rada. Održavanje balansa između kreativnosti i efikasnosti bila je još jedna lekcija – ponekad je potrebno odustati od pojedinih ideja kako bi celokupan projekat napredovao u pravom smeru.

SGA: Kada ste na SGA Diskordu objavili svoju Steam stranicu, zajednica je imala opširan fidbek. Koliko vam je to koristilo i koliko generalno smatrate da je važno dobiti povratne informacije u procesu razvoja igre, a i kasnije?

Aleksandar: Objavljivanje naše igre na SGA Diskordu bila je izuzetno korisna odluka jer smo dobili širok spektar povratnih informacija. SGA zajednica je vrlo angažovana i konstruktivna, i njihovi komentari su nam pomogli da sagledamo stvari iz drugačije perspektive.

Naravno, svaki fidbek treba uzeti sa rezervom, jer on zavisi od toga ko ga daje i iz koje perspektive dolazi. Neki komentari su nam pomogli da rešimo ključne probleme, dok su drugi bili subjektivni i nisu zahtevali trenutne promene. Bitno je pronaći balans između slušanja zajednice i ostajanja vernim svojoj viziji igre.

SGA: Sada kada je vaša prva igra objavljena, šta dalje čeka Alkonost Team?

Aleksandar: Planiramo da igru dodatno unapredimo kroz DLC-eve i nove sadržaje, ali i da započnemo rad na sledećem projektu. Već imamo ideje koje ćemo testirati, a cilj nam je da ostanemo verni svom pristupu – pravljenju igara sa dubokom, atmosferičnom pričom i jakim vizuelnim identitetom.

SGA: Hvala ti, Aleksandre, na razgovoru! Jedva čekamo da 6. februara na Winter Meetup-u vidimo i čujemo još!