Srbija se priključila igri! Prvo učešće Srbije na Gamescom-u

Tatjana Ristić,
autorka, SGA
08.08.2023.
Teško je zamislivo da je do tebe došao ovaj tekst, a da već ne znaš za Gamescom, najveći svetski sajam video-igara. Pa, guess what? Srbija ovog leta uskače u Gamescom vozić!

Ova godina bila je zaista velika za SGA. Pored nastavljanja serijala već dobro poznatog sadržaja (FTW!, godišnji izveštaj…) i pripremanja rado iščekivanih događaja (Pandora, Unreal Day…), 2023. godine lansirali smo i platformu Shift2Games i proslavili pet godina postojanja

Malo li je? DA! Zato smo rešili da dodamo i trešnjicu na našu rođendansku tortu u obliku prvog zvaničnog nacionalnog predstavljanja srpskog gejming ekosistema na Gamescom-u! Samim tim, ako se između 23. i 27. avgusta uputiš na gejming hodočašće u Keln, obavezno nas poseti!

Evo malo frapantne statistike: prošle godine sajam je posetilo 265 000 ljudi iz čak 100 zemalja, 1 100 izlagača iz 53 zemlje i 230 miliona pregleda onlajn sadržaja tokom trajanja sajma. Da ti se zavrti u glavi skoro kao kada razmišljaš o odnosu čoveka i univerzuma. A sada će i Srbija postati njegov deo!

I to ne bilo koje galaksije, već Gamescom for Business, koja nije namenjena igračima, nego developerima. Što bi se reklo – that is where all the (business) magic happens. Poneka srpska gejming kompanija usamljeno je do sada lutala ovim univerzumom, ali ove godine uzvrpoljile su se oko SGA kao oko Sunca, pa ovaj sveže oformljeni Sunčev sistem ulazi na žurku pod sloganom THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV.

Rešili smo da evropskoj industriji video-igara napravimo švedski sto sa uzorcima onoga što Srbija ima da ponudi globalnoj gejming industriji. Sada je vreme da i tebi predstavimo šta je na meniju. Bon appetit!

Meni originalnih IP-eva

TWO DESPERADOS

Kao primer veće srpske kompanije, tu je Two Desperados, osamdesetoljudni beogradski studio koji iza sebe ima dva uspešna casual naslova u marble-shooting žanru: igre za mobilne uređaje Woka Woka i Viola’s Quest. U aprilu ove godine studio je lansirao i novi naslov, u novom žanrovskom ruhu – NoNo Crossing. Do ove igre Two Desperados je mogao da se pohvali time što je dopro do 30 miliona igrača, a njihov broj sigurno će rasti dalje sa osvajanjem novih žanrovskih horizonata! Na Gamescom-u kompaniju i njihovu novu igru predstaviće Marko Subotić, CFO, i Tamara Milovanović, Communications Specialist.

PHOBOS

Na indi meniju jedan od izbora je Phobos, beogradski tim koji radi na svom prvom naslovu – Cloudburst. U pitanju je hibrid battle-royale i survival igre koji akcenat stavlja na narativ. Baci pogled na Steam stranicu Cloudburst-a i upoznaj se sa alternativnom distopijskom stvarnošću Istočne Evrope razvijenom u Unreal Engine-u. Biraj da li ćeš se boriti sa drugima ili ćete se združiti i razvijati zajednice, ali nemoj da razmišljaš kada je u pitanju whishlist-ovanje, jer je tu izbor jasan! Na Gamescom-u proćaskaj o igri sa Ivanom Koroknaijem, koji je osnivač i Lead Programmer, i Andreom Aleksić, koosnivačicom i Lead Environment Artist-kinjom.

SHOSHA GAMES

Sledeća ponuda na indi meniju su Shosha Games, mali tim prijatelja koji pokriva čitav svoj produkcijski pipeline. Na game jam-ovima su shvatili da su video-igre pravi medijum za njihov kreativni izraz i zato sada rade na svojim prvim naslovima, među kojima je Water, Me & You, co-op avantura u obliku puzzle platformera, koji se udobno ušuškao u postapokaliptični svet. Biraj hoćeš li biti kapljica vode ili semenoliko stvorenjce, menjaj svoja stanja i upusti se u poduhvat da spasiš svet! A na Gamescom-u te čekaju Nikola Šoškić, CEO, i Aleksa Jeremić, producent, spremni da šarimiraju u svako doba.

Ponuda domaće uzgojenih asset-a

ART BULLY PRODUCTIONS

Art Bully Productions preko 15 godina pomaže da nastanu neki od omiljenih video-igara, a u svoj portfolio uvrstili su preko 45 projekata. Više od 130 talentovanih stručnjaka radi u Srbiji, Severnoj Karolini i Indiji kako bi proizveli koncept art, 3D modele i teksture, ali ih i rigovali, skinovali i animirali. Sarađivali su sa kompanijama kao što su Epic Games, Activision, Bethesda Games, 2k Games, Crystal Dynamics, Obsidian Entertainment, Gearbox Software, Hi-Rez Studios i Frictional Games. Pored toga, otvorili su i Art Bully Training Center, koji će ove godine početi i sa onlajn radom. Na Gamescom-u, željni da uspostave nove saradnje, naći će se direktort Ivan Janković i Lazar Svrkota, Training Center Director.

ONYX STUDIO

Više od 120 artista i inženjera u Onyx Studiju pomažu gejming i VFX industriji u izradi art asset-a, ali i u čitavom ciklusu gejm developmenta – od koncepta, do finalnog produkta. Ovo su samo nekolicina njihovih klijenata: Compulsion Games, Microsoft, Epic Games, Ghost Story Games, That’s No Moon, THQ Nordic, Haemimont Games, Frontier Developments, Platige Image, PlaySide, InXile Entertainment i Illuvium. Osnovali su Onyx Academy, koja nudi besplatnu obuku u oblasti gejm arta, i time postali jedan od lidera u kultivisanju novih industrijskih stručnjaka. Kompaniju će na Gamescom-u predstavljati CEO Boško Ognjenović i koosnivač Wenhao Tan.

DIGITAL ASSET TAILORS

Bilo da je reč o očaravajućim trejlerima, sinematicima ili 3D artu bilo koje vrste, zaposleni u Digital Asset Tailors imaju preko 20 godina iskustva u VFX-u. Radili su sa vodećim brendovima u gejmingu, advertajzingu i filmu, kao što su Adidas, Nike, Puma, BMW, Nissan, Chevrolet, Mercedes i Honda. Uz njihovu pomoć Naraka Bladepoint osvojio je bronzu za 3D animaciju za oblast azijskog Pacifika na SHOTS Awards-u, Psyop-u su pomogli u razvoju trejlera i asset-a za Lord of the Rings, a posebno im je drag rad na trejleru za Cricket Manager. Ivan Vasiljević, osnivač i CEO kompanije, čeka te na Gamescom-u da udružite snage i zajedno kreirate budućnost.

SPRING ONION STUDIO

Tim eksperata za sculpting, modelovanje, teksturisanje, rigovanje i animaciju u Spring Onion Studiju pruža usluge u čitavom spektru gejm developmenta, od inicijalne faze do finalne marketing produkcije. Mogu se pohvaliti dizajniranjem, modelovanjem i teksturisanjem 50 karaktera za lansiranje apdejtovane verzije Adobe Mixamo platforme. Radili su trejlere za Disciples: Liberation, Forge of Empires, Elvenar i Sunrise Village. Smatraju da ih od drugih outsourcing studija izdvaja sposobnost da neprimetno objedine razvijanje gejm asset-a i stvaranje marketinškog sadržaja, a ovaj sveobuhvatni pristup osigurava imerzivno iskustvo za igrače. Sa tobom će na Gamescom-u rado popričati CEO Ivan Pavlović.

Dezertni meni: biznis konsalting i e-sport

GAMEBIZ CONSULTING

A sada je vreme za nešto posve drugačije – Gamebiz Consulting, agenciju koja je na putu da postane jedan od globalnih lidera u konsultovanju gejming kompanija! Njihove usluge podrazumevaju biznis development, monetizaciju reklama, user acquisition, kao i poresko i finansijsko savetovanje. U njihovim rukama gejming kompanije mogu se osloboditi brige o biznisu i fokusirati samo na kreativni rad. Klijenti su im i novopečeni startapi i etablirani giganti, među koje spadaju, između ostalih, Tactile, Space Ape i Wargaming. Nikako nemoj propustiti njihov sjajan blog, a na Gamescom-u obavezno popričaj sa Nikolom Čavićem, CEO-om.

FORTUNA ESPORTS

Fortuna Esports je Adria esport lider i bavi se organizovanjem događaja, studio i video-produkcijom, kao i onlajn i televizijskim strimovanjem internacionalnih turnira. Sarađivali su sa kompanijama kao što su Red Bull, Cooler Master, ASUS, A1, L’Oreal, Coca-Cola, Old Spice i Samsung. Glavni projekat im je Esports Balkan League (EBL) – prva profesionalna esport liga u regiji i jedna od 13 evropskih League of Legends liga kojima je zvaničnu licencu dao Riot Games.

Pored LoL Worlds Championship-a, prenose i Dota 2 The International, CS: GO Majors, BLAST Premier i ESL događaje, kao i Fortnite World Cup. Mihajlo Jovanović Džaril, CEO, biće na Gamescom-u zadužen za sve esport teme.

U okviru SGA štanda ove kompanije će imati priliku da predstave svoj rad, održe poslovne sastanke, ostvare nove kontakte, i predstave rastuću srpsku industriju video-igara Evropi i svetu. Nastup Srbije na Gamecom-u ne bi bio moguć bez podrške Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Učešće startapa Phobos podržao je Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat Tehnopark Srbija 2 – podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova, kao alumniste programa Raising Starts.

Ako si u Kelnu, obavezno dođi da podeliš ovaj istorijski momenat u srpskoj gejming industriji sa nama!