Prema zvaničnom godišnjem izveštaju EGDF (European Game Developers Federation), Srbija je vodeća evropska zemlja kada je u pitanju zapošljavanje ženskih talenata u industriji igara sa 30% pozicija na kojima su žene, dok je globalni prosek i dalje oko 18%. Ipak, mesta za napredak uvek ima. Želimo da vidimo još više devojaka i žena koje su inspirisane da se pridruže najbrže rastućoj tehnološkoj i kreativnoj industriji na svetu.
Na ovome treba da radimo svi zajedno, a o video igrama kao karijeri treba da se priča na svim nivoima – u obrazovanju, u okviru industrije, ali i u drugim sferama društva. Zato 24. mart posvećujemo upravo ovim temama. Očekuju nas tri događaja, uživo u Beogradu, u saradnji sa partnerima iz Švedske i Hrvatske.
Ovo izdanje programa SGA Empowers predstavlja se u saradnji sa Ambasadom Švedske u Beogradu i Švedskim institutom, kroz partnerstvo sa specijalnim programom Tekla. Tekla radionice, kao i istoimeni festival, za cilj imaju povećanje broja žena i devojaka u IT industriji, približavanje STEM edukacije mladim devojkama i osnaživanje njihove uloge u razvoju digitalnog društva.
SGA Empowers, program kroz koji će SGA kontinuirano podržavati veće uključivanje devojaka i žena u industriju razvoja igara, kao i druge “creative tech” industrije, ove godine predstavlja ove tri aktivnosti:
Kako pravimo igre?
Radionica za srednjoškolke
Uz podršku mentorki iz vodećih gejming kompanija u Srbiji (Ubisoft, Nordeus, Two Desperados) 20 srednjoškolki imaće priliku da nauče kako se radi na video igrama, a na praktičnom delu radionice radiće na svojim konceptima za igre. Cilj radionice je da se bolje upoznaju sa radom gejming timova, ali i da otkriju gde leže njihovi skriveni talenti – da li u gejm dizajnu, artu, programiranju ili organizaciji.
Radionica se sprovodi uz korišćenje metodologija i materijala za rad razvijenih u okviru Tekla platforme. KTH (Royal Institute of Technology) i Švedski institut organizuju Tekla događaje od 2019. godine. Na ovim radionicama, devojke mogu da konstruišu, kreiraju i testiraju projekte koristeći tehnologiju u okruženju u kome su u prilici da preuzmu bilo koju od uloga u procesu. To je okruženje u kome će ih inspirisati ženski uzori koji vode same radionice. Upravo takva radionica će biti upriličena u okviru SGA Empowers programa.
Prijave za radionicu i detaljnije informacije su ovde.
#IamRemarkable – ponosna na svoj uspeh!
Radionica za žene zaposlene u gejming industriji
#IamRemarkable je globalna inicijativa Google-a koja želi da osnaži sve, a posebno žene i nedovoljno zastupljene grupe, da slave i razgovaraju o svojim dostignućima na radnom mestu i u širem okviru.
Ono što mnogo žena navodi kao kamen spoticanja je upravo to – nemogućnost da stanu iza svojih uspeha koje često opravdavaju najrazličitijim razlozima, pukim sticajem okolnosti. Ono što stručnjaci nazivaju “sindrom uljeza”. Ovi ih onemogućava da napreduju, založe se za sebe, traže povišicu ili unapređenje i dugoročno negativno utiče na razvoj karijere, bez obzira na to da li su gejm dizajnerke, programerke, seniorke ili tek ulaze u gejming industriju.
Prijave za radionicu i detaljnije informacije su ovde.
How we made it in games
Javna panel diskusija
Inkluzivnost, diverzitet i jaka reprezentacija korisni su ne samo na nivou timske kulture, već i razvoja ekosistema i plasiranja dobro osmišljenih proizvoda konkurentnih na globalnom tržištu, kojima će se gejmeri i gejmerke vraćati – i koje će voleti. Ovo je dijalog koji želimo da vodimo zajedno, sa svim članovima domaćeg gejming ekosistema.
Panel sesiju moderira predsednica upravnog odbora SGA Marija Ilić, a na razgovor smo pozvali istaknute žene koje na različite načine učestvuju u razvoju domaće, ali i evropske gejming industrije:
- Ana Uzelac, Suosnivačica – Bunker VFX
- Svetlana Spasić, Lead artist – Webelinx Games
- Dunja Funduk, Brand menadžerka – Playrix RS
- Milica Todorović, Associate producer – Ubisoft, Women in Games
- Johanna Nyllander, Head of Policy and Analytics – Swedish Gaming Industry
Više informacija o panelu na ovom linku.