Samostalni na svetskom tržištu casual igara – Two Desperados

Tatjana Ristić,
autorka, SGA
11.08.2023.
Two Desperados je jedna od vodećih kompanija gejming industrije kod nas, a ujedno i kompanija sa vodećim marble-shooter mobilnim igrama na svetu i nedavno objavljenom picture puzzle kežual igrom NoNo Crossing. Povodom njihovog učešća sa SGA na Gamescom-u, rešili smo da popričamo sa nekim od članova njihovog tima.

Ova kompanija smeštena u Beogradu, koja sada broji preko 80 zaposlenih, vodi se mantrom: „tech u srži, zabava u srcu”. Dizajnirajući igre i tehnologiju koja je prilagođena igraču, veruju da je odgovor na pitanje šta znači biti desperados u riziku: kroz kreativnu inovaciju nastoje da postavljaju izazove savremenoj gejming sceni. 

Upravo sledeći ovu parolu, Two Desperados do prve bitne tačke na svom razvojnom putu dolazi 2016. godine, inovirajući već dobro poznati žanr na tržištu. U pitanju je njihov marble-shooting naslov Marble Woka Woka: Jungle Blast, koji je ubrzo postao top 1 igra ovog žanra za mobilne uređaje. Dve godine kasnije, tim lansira Viola’s Quest: Marble Blast koja je vrlo brzo nadmašila uspeh prve igre. Do danas je oba naslova igralo više od 30 miliona igrača, što je dovelo do brzog rasta kompanije i upuštanja u novi žanr u okviru kežual igara.

Igra NoNo Crossing je smeštena u raznobojni svet picross nivoa, sa nestašnim i neodoljivim likovima. Ova opuštajuća i zabavna igra nudi stimulišuće igračko iskustvo kroz svoje izazovne puzzle-ove, prepreke i originalne feature-e, a na Google Play Store-u trenutno ima neverovatnu ocenu od 4,9.

Ova ocena mahom je prosek utiska iskusnih igrača nonogram igara, koji gotovo da ništa ne zameraju ovoj još uvek novoj igri, koja obećava da će postajati sve bolja. Mi smo posebno uživali otkrivajući simpatične pixel-art crteže koji su ključ za rešavanje nivoa.

SGA je izuzetno ponosna što će Two Deseprados sa nama učestvovati u Gamescom for Business kao deo zvaničnog srpskog predstavništa pod sloganom THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV.

Tim povodom popričali smo sa Jovanom Filipović, gejm dizajnerkom, i Tamarom Milovanović, koja je Communications Specialist i koja će vas rado dočekati i na Gamescom-u.

SGA: U Srbiji već svi dobro znamo za Two Desperados, ali ako bi se među nama slučajno našao neko ko ne poznaje našu gejm dev scenu, kako da mu objasnimo ko ste i po čemu se razlikujete od drugih?

Tamara: Two Desperados je jedna od najvećih domaćih gejming kompanija koja razvija sopstvene igre i uspešno i samostalno posluje na svetskom tržištu u industriji kežual mobilnih igara već duže vreme. Ono što je specifično za studio naše veličine su kultura, način i brzina donošenja odluka. Imamo dosta slobode i kreativne autonomije u igrama koje razvijamo i to sa sobom nosi i veću dozu odgovornosti. Ceo proces je u našim rukama, a to najčešće prati i visok stepen agilnosti i spremnosti na promenu.

SGA: Pod budno oko kežual gejmera stavio vas je rad na revitalizaciji marble shooting igara. Kako su vam Woka Woka i Viola’s Quest pomogli da porastete kao studio?

Jovana: Kao neko ko je radio na sva tri naša live proizvoda, meni je najviše pomoglo to što sam imala neverovatnu priliku da mnogo naučim i da se razvijam, jer su se javljale različite potrebe za različite proizvode. Svi smo zajedno bili u tom procesu učenja dok su se tim, organizacija i razvojni procesi menjali. 

SGA: Ove godine objavili ste i novi kežual naslov. Već smo načeli priču o NoNo Crossing-u, a sada je vreme da je nastavimo. Kako je igra prihvaćena nakon launch-a?

Kada tim samostalno plasira svoje proizvode, kao što to radi Two Desperados, održiva strana kreativnosti postaje bitna i onda svaki prototip ili ideja prolazi kroz određene biznis i test faze.

Jovana: Imamo dobre metrike za sada, tako da smo zadovoljni time kako je igra prihvaćena. Mada, kada su igre poput naših u pitanju, pravi posao počinje tek nakon lansiranja, jer imamo još mnogo toga što bismo želeli da unapredimo kako bismo dogurali do naših zacrtanih ciljeva. Feedback igrača je dosta dobar, čuli smo da je igra prilično zarazna, a trenutna ocena na App Store-u nam je 4,7.

SGA: Kako izgleda rad na igri sada kada je puštena u etar? Čemu igrači mogu da se raduju u bližoj budućnosti?

Jovana: Dosta stavljamo fokus na liveops i na mini-igre unutar liveops-a. Imaćemo i  posebne PVP događaje, što se dešava prvi put u igrama koje razvijamo. Dolazak do kompletne igre zahteva ozbiljno planiranje i veća ulaganja, te je sada tim dosta veći u odnosu na trenutak lansiranja. Uveli smo nove pozicije u proizvodnom timu, pa se to odražava i na sam proces razvoja, što je i najveća razlika u odnosu na ranije. Sada su tu, takođe, igrači o kojima vodimo računa, slušamo ih i oslanjamo se na metrike, koje su sastavni deo planiranja road map-a. Drugi timovi unutar kompanije su isto mnogo uključeniji u sam proizvod, bliže sarađujemo sa njima i usklađujemo ciljeve i rezultate.

SGA: Na šta vas je inspirisao rad na ovoj igri? Da li možda trenutno radite na nekoj novoj ideji?

Tamara: Mi uvek radimo na novim idejama. 😀 Mislim da je inspiracija za stvaranje i rad na novim idejama nešto što je zajedničko svima koji rade na igrama. Rekla bih da kreative nikad ne manjka, ali i da je kultura unutar našeg tima takva da stalno ostavljamo prostor za rad na idejama, interne game jam-ove, level-up projekte, razvojne planove i tome slično. Ne plašimo se da isprobavamo nove stvari. Stvaranje je definitivno nešto što je utkano u kulturu gejming industrije kao takve, međutim, kada tim samostalno plasira svoje proizvode, kao što to radi Two Desperados, održiva strana kreativnosti postaje bitna i onda svaki prototip ili ideja prolazi kroz određene biznis i test faze. 

SGA: Uskoro se vidimo na Gamescom-u. Šta je cilj Two Desperados-a na najvećem svetskom gejming sajmu?

Tamara: Prvi put smo na ovakvoj manifestaciji i smatramo da se tajming poklapa super upravo zbog nove igre. Cilj nam je najviše brand visibility, stavljanje fokusa na NoNo kako bismo upoznali publiku sa našom igrom. Uvek želimo da sretnemo što više ljudi koji dele našu strast prema razvoju igara i igrama, i da prosto doživimo na licu mesta šta znači taj epitet „najveći svetski gejming sajam”. 

SGA: Hvala vam puno na razgovoru, jedva čekamo dalje vesti!

Nastup Srbije na Gamecom-u ne bi bio moguć bez podrške Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Učešće startapa Phobos podržao je Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat Tehnopark Srbija 2 – podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova, kao alumniste programa Raising Starts.

Gamescom se održava od 23. do 27. avgusta u Kelnu, pa ako ste u mogućnosti, obavezno svratite da i lično popričate sa desperadosima!