Razvijanje igre sa zajednicom – upoznaj Yarnhub

Cyril Barrow,
Head of Games, Yarnhub
07.05.2025.
Od 2023. Srbija je postala dom mnogih gejm dev studija čiji koreni se još uvek nalaze u drugim zemljama. Naš najnoviji takav član je Yarnhub Animation Studios, i razgovarali smo sa Sirilom Berouom, koji je njihov Head of Games.

Yarnhub Animation Studios zaista ima drugačiji story arc od tipičnog gejm dev studija. Osnovani su 2021. sa sasvim drugačijom svrhom – radi stvaranja istorijskih animiranih filmova. Uvodeći gledaoca u akciju rame uz rame sa ljudima koji su doživeli prikazane događaje, uspeli su da izgrade strastvenu publiku. Toliko strastveno, zapravo, da je zajednica počela da zahteva sadržaj u kojem bi još više učestvovala u istorijskoj akciji – video igru.

Tako je nastao Brass Rain – predstojeći naslov o Drugom svetskom ratu, u kojem ćeš moći da biraš strane, udružiš se sa timom, a možda čak promeniš i istoriju. Ova borbena igra nudi realistične rekreacije ključnih događaja iz Drugog svetskog rata, sa naglaskom na prve bitke. Brass Rain će u finalnom izdanju imati co-op, PvP i oklopna vozila, kasnije omogućavajući igračima da jurišaju na neprijateljske linije u tenkovima, voze avione i vrebaju u fregatama.

Seli smo i popričali malo sa predstavnikom naše nove kompanije-članice, Sirilom Berouom (Cyril Barrow), koji je Head of Games. Ovo je prilika da saznaš sve o Yarnhub-u!

SGA: Možete li nam reći nešto o Yarnhub-u, kako je nastao?

Siril: Yarnhub je nastao 2021. kao studio za 3D animaciju fokusiran na vojnu istoriju. Naši video-snimci dugog formata pričaju emotivne, često zanemarene priče o hrabrosti i bratstvu. Sada imamo preko 2 miliona pretplatnika i 35 miliona pregleda mesečno. Brzo smo razvili globalnu zajednicu ljubitelja istorije — od kojih su mnogi takođe gejmeri.

SGA: Kako ste odlučili da pređete sa kreiranja animiranih videa na video-igru?

Siril: To je tražila publika. Godinama su ljudi komentarisali: „Da li je ovo igra? Gde mogu da je igram?” Zato smo odlučili da je napravimo. Naši video-snimci su stvoreni u Unreal Engine-u 5, a sa našim stilom pripovedanja i vizuelnim kvalitetom, video-igra se činila kao prirodni sledeći korak. Sada proširujemo tim stručnjacima za gejming.

SGA: Reci nam nešto o Brass Rain-u. Po čemu se ističe u moru hiljada igara koje se izdaju svake godine?

Siril: Brass Rain je istorijski utemeljena borbena igra stvorena u Unreal Engine-u 5. Ono što je čini jedinstvenom je način na koji je povezana sa našim YouTube kanalom — novi sadržaj u našim filmovima se može igrati u igri. To podrazumeva nove scenarije, ugrađen hajp i zajednicu koja je angažovana i pre lansiranja. To je igra, ali i loop živog sadržaja.

„Naša zajednica je srž svega. Pomažu nam da oblikujemo igru kroz komentare, ankete i testove. Pošto su sa nama od početka, njima je stalo do tona i istorijske tačnosti koliko i nama. Stvaranje igre sa njima čini igru boljom - i osigurava da ne stvaramo u vakuumu," kaže Siril Berou.

SGA: Koji su izazovi prevođenja IP-a iz jednog medija u drugi?

Siril: U animaciji mi kontrolišemo sve — tempo, ton, vizuelni prikaz. U igrama igrač preuzima volan. Izazov je napraviti nešto što još uvek liči na Yarnhub priču, ali daje igračima slobodu. Rešavamo to uz mnogo prototipova i testiranja kako bismo pronašli pravi balans između direkcije i uključivanja igrača.

SGA: Koja sve uloge ima zajednice u vašem procesu razvoja igre? Zašto mislite da je važno uključiti je?

Siril: Naša zajednica je srž svega. Pomažu nam da oblikujemo igru kroz komentare, ankete i testove. Pošto su sa nama od početka, njima je stalo do tona i istorijske tačnosti koliko i nama. Stvaranje igre sa njima čini igru boljom – i osigurava da ne stvaramo u vakuumu.

SGA: Zašto ste izabrali da radite sve što radite u Unreal Engine-u? Postoje li benefiti kada su transmedijalni projekti u pitanju?

Siril: Unreal Engine je naša baza — već ga koristimo za animaciju, tako da je prelazak na razvoj igara bio besprekoran. Omogućava nam da ponovo koristimo asete, održavamo vizuelnu doslednost i efikasno stvaramo. To je ogromna stvar za transmedijalnost: jedan svet, koji dele i na filmovi i igra, bez opadanja kvaliteta.

SGA: Hvala, Sirile, na divnom razgovoru! Jedva čekamo da vidimo kuda ide Yarnhub!