Iza kulisa: kako je Onyx Studio uobličio vizuelni svet igre South of Midnight

Boško Ognjević,
CEO i suosnivač, Onyx Studio
05.05.2025.
Potrebno je prevaliti dalek put od outsourcing-a do co-development-a, ali pogled koji se prostire na kraju tog puta vredi svake utrošene sekunde i truda. O tome kako je srpski odeljak Onyx studija ostavio svoj pečat na novoj igri Compulsion Games-a, pričali smo sa Boškom Ognjevićem.

Onyx Studio jedna je od najsvetlijih tačaka srpske art outsourcing scene i svoj doprinos dao je mnogim projektima, uključujući i AAA naslove (naše zadnjice je na skok iz stolice naročito navela činjenica da su radili na predstojećoj igri tvorca Bioshock-a – Judas).

Ovom prilikom o njima pričamo zato što su izvesnom smislu „prešli (outsourcing) igricu”, te toliko obogatili svet nove igre Compulsion Games-a (koje je akvizirao Microsoft) da su naposletku stali rame uz rame sa originalnim razvojnim timom kao co-developer-i.

U pitanju je igra South of Midnight, akciona avantura u trećem licu koja zalazi u vreme i mesto kojima u istoriji video-igara nije posvećena dovoljno pažnja – američki jug. Prošlost se prepliće sa fantastikom, tvoreći vizuelno očaravajući iako grozomoran svet, i upravo za njegov nastanak u velikoj meri je zaslužan srpski studio.

O tome kako je izgledala saradnja koja je svetu pružila već na prvi pogled izuzetno upečatljiv naslov, pričali smo sa Boškom Ognjevićem, CEO-om i osnivačem Onyx studija.

SGA: Možeš li nam reći malo o Onyx studiju – šta radite, odakle sve, koliko vas je…?

Boško: Onyx je formiran na početku 2020. kao studio za proizvodnju 3D arta od strane moje devojke, našeg poslovnog partnera i mene. Nas troje smo uspeli da u poslednjih pet godina uz dosta truda i sreće pretvorimo jedan mikro startap u internacionalnu kompaniju sa kancelarijama u Beogradu, Singapuru, Maleziji i Japanu. Pored 3D-a vremenom smo uvrstili lepezu drugih ponuda, uključujući i co-development, koji nam danas čini glavnu okosnicu poslovanja. Tim nam ima ukupno oko stotinak stalno zaposlenih, od čega je trećina u Srbiji. Neopisivo sam ponosan na svakog pojedinačnog člana tima, njihov rad i zalaganje su doprineli da danas imamo uspešnu saradnju sa nekim od najvećih izdavača igara, poput Microsoft-a i Electronic Arts-a.

SGA: Kako je došlo do saradnje sa Compulsion-om?

Boško: Microsoft-ov centralni tim za spoljni razvoj nas je prepoznao 2021. kao mali tim sa puno potencijala. Predstavili su nas Compulsion-u, pored još nekoliko firmi, za testiranje za rad na igri South of Midnight. Test je bio vezan za 3D vegetaciju, što nam je u tom trenutku bila jedna od užih specijalnosti, mada je stil igre bio, za nas u tom trenutku, vrlo izazovan za realizaciju. Budući da je veći deo tima bio zauzet drugim angažmanom, test smo uradili koleginica Tamara Dragutinović i ja. Srećan sam što mogu da kažem da smo u vrlo ozbiljnoj konkurenciji uspeli da budemo izabrani za projekat koji nam je omogućio da na mala vrata uđemo u veliku saradnju.

SGA: Kako je ova saradnja izgledala?

Boško: Često spominjem da smo imali ogromnu količinu sreće da nam prvi veliki klijent bude Compulsion. Zdrava i transparentna komunikacija, pristup radu koji nam omogućava da realizujemo posao za koji smo unajmljeni bez ekstremnog pritiska i mikromenadžmenta, kao i dobra interna organizacija na strani klijenta, stvorili su radno okruženje za poželeti. Za više od četiri godine saradnje nismo imali nijednu veću kriznu situaciju. Manji problemi su bili rešavani efikasno, a veći kolektivno i strpljivo. Krajnje je retko naći tip kompanije poput Compulsion-a, koji je, iako Microsoft-ov, studio sa kreativnim mentalitetom jedne indi kuće.

„Co-dev je značajno dublji nivo saradnje jer pretvara transakcioni odnos outsourcing-a u istinsko partnerstvo. Interno smatramo da je ovakav tip saradnje budućnost naše industrije i da timovi koji su sposobni da stoje rame uz rame sa klijentom mogu da očekuju sve više spoljnog interesovanja", kaže Boško Ognjević.

SGA: Šta je sve Onyx radio za South of Midnight (kako je počelo i dokle je došlo)?

Boško: Inicijalna saradnja se pretežno bazirala na izradu 3D modela vegetacije. Dobili smo „jednostavan” zadatak da napravimo svu vegetaciju u igri koja njome obiluje. Postepena realizacija tog zadatka nam je otvorila vrata i za druge oblasti, prvo lighting art, zatim VFX i UI inženjering, i na kraju kompletni co-development igre sa čijim smo krajnjim rezultatima izuzetno zadovoljni. Svaki od naših timova je nadmašio kako naša interna, tako i klijentova očekivanja, garantujući nam mesto na budućim Compulsion-ovim projektima.

SGA: Koliko vam je kao timu iz Srbije bilo izazovno da „kliknete” sa kulturom američkog juga?

Boško: Veoma. Dobar deo pretprodukcije smo proveli izučavajući art direkciju, motive i samu kulturu koja je prožeta kroz svaki sekund i detalj igre. Činjenica da je tim iz Beograda u velikoj meri bio zadužen za rad na naslovu nije pomogla, budući da mi sa ovih prostora retko kad imamo prilike da se susretnemo sa motivima američkog juga. Ipak, inicijalna vremenska investicija se isplatila sa kamatom na duže staze, pošto nam je razumevanje projekta otvorilo vrata ka co-development-u.

SGA: I sam kažeš da ovo nije bilo koji outsourcing projekat, već pravi co-development. U čemu je razlika i šta je ona za vas značila?

Boško: Co-dev je značajno dublji nivo saradnje jer pretvara transakcioni odnos outsourcing-a u istinsko partnerstvo. To u praksi znači da postajemo „vlasnici” svog dela kolača i svega onoga što ide uz njega, uključujući art direkciju, kontrolu kvaliteta, kao i kompletno vlasništvo nad backlog-om, tj, svime što treba da se uradi. Interno smatramo da je ovakav tip saradnje budućnost naše industrije i da timovi koji su sposobni da stoje rame uz rame sa klijentom mogu da očekuju sve više spoljnog interesovanja. Ovaj stav nastavlja da nam otvara vrata u industriji i vidimo slične rezultate kod firmi sa srodnim delatnostima u našem sektoru.

SGA: Koji je vaš najznačajniji take-away iz ove priče?

Boško: Strpljenje i razumevanje su vrline koje se ne cene dovoljno, a nama su otvorile vrata na najvišem nivou. Bilo je potrebno više godina dok saradnja nije uzela pravog zamaha, i zatim još nekoliko godina pre nego što je Compulsion stekao dovoljno poverenja u nas da nam da deo kontrole nad segmentom Midnight-a. Rim nije sagrađen za dan, a mi smo tek u fazi sipanja temelja! 🙂

SGA: Kakvi su dalji planovi za Onyx Studio?

Boško: Trenutno radimo punom parom na sledećem izdanju Battlefield-a, gde smo ponovo zauzeli co-dev rolu, radeći rame uz rame sa DICE-om. Imamo tu čast da nosimo titulu prvog co-dev partnera sa kojim je DICE ikada radio, po njihovim rečima, što je velika prilika ali i velika odgovornost. Nastavićemo da se fokusiramo tamo gde nam dobro ide i uz malo sreće se možda kroz koju godinu ohrabrimo i da počnemo rad na svojoj igri.

SGA: Boško, baš nam je drago što si izdvojio vreme da nam približiš ovu divnu igru i kako su ljudi iz Srbije doprineli njenom nastanku. Još puno sličnih projekata vam želimo!

Boško: Hvala vam najelpše na prilici da podelimo našu priču sa širom publikom. Nadam se ponovnom uskorom druženju!