Ovo je Art Bully – najveći outsourcing studio u Srbiji!
Art Bully Productions je kompanija od oko 180 ljudi koja preko 15 godina posluje, i to na tri kontinenta: u Evropi (Beograd, Srbija), Severnoj Americi (Rajli, Severna Karolina) i Aziji (Mohali, Indija). Reč je o outsourcing studiju koji se specijalizuje za 3D art, sa timovima koji se bave posebno karakterima, bićima, oružjem, vozilima, koncept artom i kompleksnim propovima. Takođe, unutar firme postoje timovi koji se bave 3D animacijom i stručnjaci su za rigovanje, skinning, keyframe animaciju i mocap cleanup.
Učestvovali su u izradi preko 45 objavljenih naslova, a radili su sa kompanijama kao što su Epic Games, Activision, Bethesda Games, 2k Games, Sony, Crystal Dynamics, Obsidian Entertainment, Gearbox Software, Hi-Rez Studios i Frictional Games. Ovakav portfolio svedoči da su vični i u izradi fotorealističnih i u izradi visoko stilizovanih asset-a.
Ovaj tim artista veoma je fleksibilan, te može raditi unutar postojećeg pipeline-a, ali vam može pomoći i da ga uspostavite. Osiguraće da se kvalitet i integritet arta održe od koncepta do finalizacije.
Pored produkcije arta, Art Bully se bavi i obukom novih artista unutar Art Bully Training Centra. Reč je o kursevima 3D arta, Environment Art-a, koncept arta i 3D animacije, koji se održavaju uživo u Beogradu. Uskoro će biti dostupan i kurs Unreal Engine-a. Kao što smo ranije pisali, Art Bully ima učestalu praksu da zapošljava polaznike svojih kurseva, pa se težak rad na kraju zaista isplati.
Počastvovani smo što će ovaj studio sa nama predstavljati Srbiju u okviru Gamescom for Business, pod sloganom THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV. Ovo će biti prilika da se upoznaju sa novim klijentima i pokažu svoj rad svim zainteresovanim stranama.
Tim povodom razgovarali smo sa Ivanom Jankovićem, direktorom Art Bully Productions-a, koji će zajedno sa direktorom Art Bully Training Centra, Lazarom Svrkotom, biti na Gamescom-u na našem štandu i rado odgovarati na sva vaša pitanja.
SGA: Za početak, možete li nam reći šta je Art Bully i šta je to što vas odvaja od konkurenata?
Ivan: Od konkurencije nas odvaja izuzetna komunikacija koju imamo sa klijentima. Ogroman deo toga je i obilato znanje i iskustvo u radu na AAA projektima stečeno tokom proteklih petnaest i po godina kroz rad na objavljenim igrama i projektima na najvišem mogućem nivou. Kad kažem izuzetna komunikacija, mislim na način na koji možemo da budemo od pomoći našim klijentima u svim fazama njihovih projekata (pretprodukcija, produkcija i crunch/final/polish faza). Ekspertizu, iskustvo i sveobuhvatno poznavanje AAA produkcije stavljamo na raspolaganje klijentima i pomažemo im da se izbore sa komplikovanim izazovima i kratkim rokovima.
SGA: Kako funkcioniše vaša saradnja sa ograncima u drugim državama? I ko-osnivač vaše firme je stranac, zar ne?
Ivan: Ko-osnivač Art Bully-ja je Marcus Dublin iz Njujorka i trenutno se nalazi u Severnoj Karolini, gde vodi Art Bully studio iz Rajlija. To je, u principu, ista kompanija i saradnja je fantastična, jer smo svi deo jednog velikog tima. Studio u Indiji vodi naš kolega i Sanket Gupta, sa kojim smo i pre Art Bully-ja imali dugogodišnju saradnju.
SGA: Mnoge igre na kojima ste radili prošle su kroz ruke ogromnog broja ljudi. Kakav je osećaj znati da vaš rad dopire do svih njih?
Ivan: To je sjajan osećaj i jedna od glavnih motivacija zašto ljudi rade i ostaju da rade u Art Bully-ju dugo godina. Imamo puno veterana koji su u kompaniji od samog početka. Biti deo legendarnih, blockbuster i kultnih ostvarenja je nešto što naši artisti s ponosom nose kao zasluženu nagradu ceo život!
SGA: Kada biste izdvojili najdraže projekta na kojima ste radili, koji bi to projekti bili i zašto?
Ivan: Teško je izdvojiti samo nekoliko naslova jer smo zaista bili deo velikog broja sjajnih projekata. Zbog vremenskog ograničenja pomenuću nekoliko, ali to ih ni na koji način ne favorizuje, niti umanjuje važnost i značaj ostalih projekata na kojima smo radili. Imamo sjajnu saradnju sa Epic Games studijima i deo smo Fortnite-a već preko sedam godina. Radili smo na stotinama asset-a koje igrači svakodnevno koriste u igri. Takođe, imamo odličnu saradnju sa Activision studijima, sa kojima smo radili na deset Call of Duty naslova. Pomenuo bih i igru Stray, koja po budžetu spada u manje produkcijske projekte, ali je izabrana za Game of the Year 2022, što nas čini izuzetno ponosnim. Kao svestranim ljubiteljima mačaka bilo nam je zadovoljstvo da radimo na skoro svim animacijama preslatkih četvoronožaca koje su se našle u igri. Takođe bih pomenuo i Oculus projekat Kuća Ane Frank, koji pomoću VR tehnologije dočarava kuću u kojoj se Ana skrivala i u kojoj je provela svoje poslednje dane. Takav projekat je od neprocenjive vrednosti za kulturno dobro čovečanstva i neverovatno smo ponosni što smo bili njegov deo.
SGA: Pored produkcije, bavite se i edukovanjem novih 3D artista. Zašto vam je to važno?
Ivan: Naši klijenti su veoma zahtevni – artisti kad počnu da rade kod nas, a nemaju iskustvo sa AAA igrama, uvek se iznenade kada vide koji nivo detalja klijent očekuje. Zato smo i otvorili trening centar, da polaznicima iz prve ruke pokažemo šta ih sve čeka u industriji, i kako da odgovore na zahteve AAA klijenata. S obzirom na to da Art Bully konstatno raste i uvek je u potrazi za novim artistima, najbolji polaznici postaju deo našeg tima.
SGA: Čuli smo da imate super vest kada je u pitanju Art Bully Training Center.
Ivan: Tako je, zbog velikog interesovanja za naše kurseve van Beograda i van Srbije, odlučili smo da napravimo kurs i u onlajn formi. Program je malo promenjen i prilagođen onlajn nastavi, a polaznici će imati svakodnevni kontakt sa našim zaposlenima ukoliko im trebaju pomoć ili feedback. Kurs će biti dostupan početkom jeseni.
SGA: Posebno nam je drago što ćemo se družiti na Gamescom-u. Koja su vaša očekivanja od ovog sajma? Koliko mislite da je važno to što će i Srbija ove godine postati deo najvećeg svetskog gejming sajma?
Ivan: Fantastično je što ćemo predstavljati Srbiju i daćemo sve od sebe da to uradimo u najboljem mogućem svetlu. Imaćemo prilike da prvi put direktno pod okriljem SGA upoznamo evropsku javnost sa Art Bully-jem. Bili smo deo mnogobrojnih konferencija, prevashodno GDC-a u San Francisku i XDS-a u Vankuveru, gde smo godinama nastupali kao samostalni izlagač i sponzori. Ovog puta se predstavljamo evropskoj javnosti preko SGA i to nas čini veoma ponosnim. Srbija ima neverovatan potencijal i drago nam što smo deo ove rastuće industrije.
SGA: Hvala vam puno na odgovorima, želimo vam uspešnu potragu za klijentima i budućim artistima na Gamescom-u!
Nastup Srbije na Gamecom-u ne bi bio moguć bez podrške Privredne komore Srbije (PKS) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Učešće startapa Phobos podržao je Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat Tehnopark Srbija 2 – podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova, kao alumniste programa Raising Starts.
Gamescom se održava od 23. do 27. avgusta u Kelnu, pa ako ste u mogućnosti, obavezno svratite da i lično budete „bully-ovani” fantastičnim artom ove kompanije!