Iz Niša nam dolazi VR igra Shopenkraft’s Magic Goods

Danko Rančić,
CEO, Ingenious Studios
20.02.2025.
U Srbiji nastaju raznolike video-igre, ali gotovo sve gejm developere povezuje poseban osećaj koji donosi trenutak kada se njihov naslov konačno nađe na Steam-u. Iako objavljivanje igre na ovoj platformi može biti mučno, momenat kada vidite njenu stranicu je, ipak, nešto posebno. O tome nam priča Danko Rančić, kreativni direktor VR igre Shopenkraft's Magic Goods i CEO niškog Ingenious Studios-a.

Ingenious Studios je u decembru prošle godine objavio Shopenkraft’s Magic Goods na Meta Store-u, a njihov prvi originalni IP dostupan je i na Pico Store-u. Ono što je novost jeste da ovaj naslov od danas možete igrati i na najpopularnijoj gejming platformi – Steam-u!

U pitanju je crafting igra u kojoj igrač kuje magično oružje i priprema začarane napitke za najraznolikiju klijentelu. Pod sloganom „Your shop, your rules, your legacy”, igra poručuje da je sve na igraču – od izbora Cozy Mode-a za chill iskustvo, do totalnog haosa u Challenge Mode-u.

Povodom izlaska igre na Steam-u popričali smo sa njenim kreativnim direktorom i CEO-om Ingenious Studios-a, Dankom Rančićem.

SGA: Ono čega nije bilo u vašem portfoliju do Shopenkraft’s Magic Goods jesu VR igre. Zašto ste se odlučili za ovakvo eksperimentisanje?

Danko: Ingenious je krenuo kao outsourcing studio, što znači da smo istorijski radili baaaš, baš raznolike projekte. Time nam se prirodno izgradila ekipa koja voli da „čačka” i isprobava nešto novo – vrlo često smo morali da naučimo stvari od nule da bismo osvojili klijenta. Kad smo konačno stekli uslove da radimo na sopstvenom naslovu, VR nam je bio savršen sklop – tržište koje je i dalje niša, pa imamo mesta da se probijemo sopstvenim proizvodom, a istovremeno i nova zanimljiva stvar za čačkanje!😄

SGA: Igra je izašla u decembru na Meta Store-u, a skoro i na Pico Store-u. Kakvi su rezultati za sada?

Danko: Za sada sam rezultatima veoma zadovoljan. Igra je bila u Early Access-u oko dva meseca pre full release-a i za to vreme smo stekli početnu bazu od preko 20 hiljada igrača. Veliki broj download-ova i pozitivnih ocena nam je omogućio da isplivamo do početnih stranica u nekoliko kategorija na Meta Store-u, što nam daje stabilan priliv organskih kupovina čak i kada se ne reklamiramo aktivno. Pošto je u pitanju premium naslov, povratak investicije je proces koji će još da potraje, ali za sada tempo nadmašuje moja očekivanja!🤞

SGA: Koliko je za tim bilo važno to što radite na IP-u koji je yours and yours alone? Da li se zbog toga rad na projektu nekako razlikovao od prethodnih?

Danko: I te kako! Motivacija je definitivno bila na sasvim drugom nivou. Niko od nas nije ušao u ovu industriju zato što je unosna – developeri i artisti su mogli da rade u bilo kom drugom domenu koji je stabilniji i isplatljiviji. Svi ovde biramo da radimo to što radimo zato što: a) volimo igre; i b) želimo da stvorimo nešto svoje u čemu će drugi ljudi da uživaju.

Kao profesionalci smo, naravno, spremni da svoje veštine stavimo na raspolaganje i klijentima za novac, ali kad pravimo svoju igru, pravimo je, što bi se reklo, sebi za dušu.💖 Ceo proces razvoja je odisao ovom energijom, a rekao bih da se ona oseća i u finalnom proizvodu i da mu (uprkos možda nekim drugim manjkavostima – jer ko je ikad izbacio igru kojom je 100% zadovoljan) daje određeni šarm.😊

SGA: Igra je sada izašla i na Steam-u! Zašto vam je bilo bitno da budete prisutni i na ovoj platformi i kakvim rezultatima se nadate?

Danko: Iako je VR zabavna platforma, kojom planiramo da nastavimo da se bavimo i u budućnosti, Ingenious ima ambicije i da pravi klasičnije igre za PC i konzole. Kako je Steam najpristupačnija platforma za PC, hteli smo da na primeru Shopenkraft-a prođemo ceo proces objavljivanja igre. Shopenkraft-u ovo nije primarna platforma (najveće prihode očekujemo sa Meta Store-a), tako da nam predstavlja jedan safe space da bez velikih posledica po zaradu naučimo kako izgleda objavljivanje igre na Steam-u. Takođe, kroz Steam VR širimo publiku kojoj možemo da ponudimo igru, a i nekako… Steam je platforma koju svi znaju. Mislim da ćemo da se više osećamo kao da smo zapravo napravili igru kada budemo mogli prijateljima da kažemo „ukucaj na Steam-u, pa vidi”!😁

SGA: Ispričaj nam malo o Ingenious Studios-u: ko ste, od kada ste, koliko vas je…?

Danko: Ingenious je oformljen decembra 2018. kao poseban brend ununtar niške kompanije Ingsoftware. Ing ima dugu tradiciju prodavanja usluga razvoja softvera i dizajna, pa je tako oformio i Ingenious kao ogranak koji prodaje usluge razvoja igara – konkretno gejm dev i gejm art. San osnivača je oduvek bio da jednog dana pravimo svoje igre, ali više godina nisu postojali uslovi za tako nešto, pa smo radili uglavnom za klijente. Tek od prošle godine (dakle, 2024.) odvojili smo se u poseban pravni entitet sa svojim CEO-om, koji može da se fokusira u smeru prodavanja proizvoda (radije nego usluga).

Naš tim trenutno broji 16 štreberki i štrebera različitih profila koji preko dana daju svako svoj doprinos razvoju našeg studija i igara, a preko noći zajedno sede po pivnicama, kuliraju uz društvene igre po ofisu ili bace neki ozbiljan multiplayer party svako od svoje kuće!🎮

U pogledu video-igara redovno se menja šta igramo zajedno – za mene je to trenutno Baldur’s Gate III sa još troje kolega, a tu je, naravno, i grupa koja predano igra Apex Legends.😁 Za društvene igre se okupljamo redovno i igramo stvarno sve i svašta, ali bih rekao da kao ekipa najviše volimo igre bazirane na asocijacijama, kao što su Dixit, So Clover! ili od nedavno DaDaDa.

SGA: Učestvovali ste u nekoliko co-dev projekata. Šta nam o njima možeš reći i čekaju li nas novosti u ovom pogledu uskoro?

Danko: Co-dev projekti nikad nisu tako uzbudljivi kao rad na IP-u koji je, kao što si rekla, ours and ours alone. Ipak, mi ih trenutno imamo dva i zapravo sam veoma ponosan na to što je jedan od njih započeo kao čista outsourcing priča, gde je klijent bio toliko zadovoljan saradnjom da nam je nakon inicijalnog release-a ponudio udeo u samoj igri. Igra se zove Ancient Allies Tower Defense i dostupna je za Android i iOS (u Srbiji samo za Android, doduše). Ovo je ujedno i live ops igra, tako da redovno izbacujemo nove funkcionalnosti i sadržaj. Ljubitelji tower defense žanra kao i military nerds će definitivno naći šta da vole ovde.😄

Druga igra je pred kraj svog razvojnog ciklusa i očekujemo da je kroz mesec i po dana objavimo, takođe na Androidu i iOS-u. Ova igra je iz HOPA žanra, što inače nije baš our cup of tea, ali je partner imao relativno inovativnu ideju za žanr, pa smo odlučili da oprobamo sreću.🤞

Mobilni gejming generalno nije tržište koje nas interesuje u smislu igara koje mi sami želimo da pravimo, ali se ispostavilo zgodno za co-dev priču, pa se, eto, malo bavimo i time.🙂

„Kako je Steam najpristupačnija platforma za PC, hteli smo da na primeru Shopenkraft-a prođemo ceo proces objavljivanja igre. Kroz Steam VR širimo publiku kojoj možemo da ponudimo igru, a i nekako… Steam je platforma koju svi znaju. Mislim da ćemo da se više osećamo kao da smo zapravo napravili igru kada budemo mogli prijateljima da kažemo ,ukucaj na Steam-u, pa vidi!'😁”, kaže Danko Rančić.

SGA: Među vašim outsourcing projektima ima i platformi koje drugi izbegavaju, kao što je Nintendo Switch, ali čak i rada na igrama za bicikle za vežbanje (kakav Black Mirror momenat, btw!)! Šta zanimljivo možeš da podeliš sa nama o vašem raznovrsnom portfoliju?

Danko: Nadaleko najlepša stvar koju mogu da kažem o našem portfoliju jeste ono što sam već pomenuo kod prvog pitanja: izgradio nas je u tim koji se ne boji nepoznatog. Takođe je lepo kad nas neko pita kakve igre pravimo – možemo da se okitimo svim i svačim.😁 Šalu na stranu, mislim da je malo studija kod nas koji mogu da se pohvale našom širinom, bilo po pitanju platforme, žanra ili art style-a igara koje smo radili. Ova širina ume da nas parališe kada treba da odlučimo kakvu ćemo sledeću igru da pravimo, ali nam isto tako omogućava da se upustimo u skoro bilo šta što nam padne na pamet, i to definitivno dugujemo svom šarenom portfoliju.

Naravno, bavljenje tako raznolikim projektima nije bilo ni bez svojih izazova, ali dobra stvar sa sumanutim izazovima jeste što se vremenom pretvaraju u zanimljive priče koje se posle prepričavaju po pivnicama.😁

SGA: Šta dalje čeka Ingenious Studios?

Danko: Pošto smo tek prošle godine krenuli da se fokusirano bavimo razvojem sopstvenih igara, u narednom periodu nas čeka postepena tranzicija ka product-based modelu rada. Ovo znači da ćemo polako da smanjujemo udeo outsourcing i co-dev priča u svom poslovanju i da proporcionalno povećavamo udeo rada na sopstvenim IP-evima.

S tim u skladu, trenutno smo u fazi planiranja za dva naslova u 2025. Jedan je nova Shopenkraft igra, sa još raznolikijim gameplay-em i svežom tematikom, drastično drugačijom od krčmarske estetike koju imamo u Shopenkraft’s Magic Goods.

A kako nam je cilj da pravimo i tradicionalnije igre, druga igra koju planiramo je couch co-op 2D platformer. Naš art tim je mali, ali izuzetan (Shopenkraft je dobio baš puno pohvala za kvalitet arta na Games.con-u), pa nam je cilj da napravimo zaista vizuelno impresivnu igru. Naravno, imamo i interesantnu core mehaniku na umu koja će (hopefully 🤞) i u gejmplej smislu da igračima ponudi nešto nesvakidašnje.

Ne bih da otkrivam previše u ovim ranim fazama, ali smo na vezi, tako da – stay tuned!🙂

SGA: Danko, puno ti hvala na ćaskanju! Želimo vam puno uspeha sa svim što sledi!

Danko: Hvala vama na prilici da gejming zajednici kažemo malo više o sebi! U Nišu nema mnogo studija, a i svi su mali u odnosu na neke od beogradskih giganata, pa nas ljudi često smetnu s uma. Ali eto, i mi ovde isto pravimo igre i isto volimo to što radimo.😄

A hvala ti i na lepim željama! Definitivno je uzbudljiv period pred nama, pa se nadam i da se ponovo sastanemo povodom release-a nekog od budućih naslova!