Budite deo SVI konferencije – otvoren je poziv za slanje apstrakata
Ovogodišnja konferencija inspirisana je brzim razvojem veštačke inteligencije i ima za cilj da spoji industrijsku praksu i akademske teorije, kao i da objedini pitanja umetnosti i probleme industrije, te da ih sabere oko fenomena veštačkog, istaknuvši pri tome poziciju video-igara kao jedinstvenog medija stvaranja.
Ukoliko ste zainteresovani za učešće na konferenciji, imate priliku da do 01. oktobra pošaljete apstrakt od 200-300 reči na engleskom jeziku (koji je zvanični jezik konferencije). Možete se prijaviti putem mejla conference.svi@gmail.com ili preko FORME.
Odražavajući kompleksnost problema, konferencija će se održati u tri bloka posvećenih različitim tipovima preplitanja. Imate mogućnost da sami odaberete temu, a organizatori konferencije nude predloge na koje se možete osloniti:
Tehnologija i proizvodnja video-igara
- Dizajn video-igara: juče, danas i sutra;
- Istorija veštačke inteligencije u video-igrama;
- AI i konsolidacija moći u gejming industriji;
- Virtuelna realnost i metaverse;
- Veštačka industrija: uticaj AI na profesije;
- Etičke i pravne dileme korišćenja AI za proizvodnju igara;
- Blokčejn i video-igre – imaju li web3 tehnologije još uvek mesto u gejmingu?;
- Tamni obrasci u gejm dizajnu: AI i zavisnost.
Tehnologija i proizvodnja kulture
- Video-igre sa agendom: ozbiljne igre i društvene tehnologije;
- Veštačka umetnost: video-igre kao umetnost i prakse novih medija;
- Video-igre kao kulturno nasleđe i kulturno nasleđe kao video-igre;
- Veštački pisci: uloga AI u narativima video-igrama;
- Narativi video-igara kao kulturni konstrukti;
- Politika video-igara: odnosi moći i gejminga;
- Uloga tehnologije u narativima video-igara;
- Kultura i tehno(po)etika.
Tehnologija i proizvodnja realnosti
- Nove tehnologije i nove forme video-igara;
- Ontologije igara: šta je veštačko u igrama?;
- Ulazak u video-igre i fenomenologija gejminga;
- Simulakrumi video-igara: hiperrerealnost sintetičkih svetova;
- Igranje sa igračima: igrači kao igrački objekti i AI kao predmet;
- Izvođenje identiteta u virtuelnim svetovima;
- Futurologija video-igara: tehnologija u video-igrama kao futurologija (i obrnuto);
- Gejmifikacija i „veštačenje” stvarnih iskustava.
Jedan od keynote predavača i specijalni gost konferencije biće Espen Arset (Espen Aarseth), profesor i direktor Centra za istraživanje računarskih igara na IT Univerzitetu u Kopenhagenu.
Detaljnije o konferenciji možete pronaći na njihovom sajtu.