Najnovije istraživanje donosi detaljan uvid i informacije o domaćoj gejming industriji i prati rast i razvoj ovog ekosistema od 2017. godine na ovamo. Stabilan rast se nastavio u gotovo svim oblastima, a ovo su neki od podataka koje izdvajamo:
- igre pravljene u Srbiji su kupljene/preuzete 100 miliona puta u 2022. globalno
- samo ove godine potrebno je 330 novih talenata
- 30% zaposlenih su žene
- polovinu svih vodećih pozicija drže žene
- 52% razvija originalni IP
- 140 kompanija, studija i timova
- 15 najuspešnijih kompanija prihodovalo je 150 miliona evra
- obajvljena 51 igra, čak 94 trenutno u razvoju
U izveštaju se nalaze precizniji podaci u prihodima, kompanijama, zaposlenima, igrama i ekosistemu. Velika većina kompanija i studija najviše zarađuje kroz direktnu prodaju, što znači da su igre dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.
Glavni razvojni centri su Beograd, Novi Sad i Niš. U industriji i dalje radi čak 30% žena, što nas pozicionira daleko ispred globlanog proseka. Najtraženije pozicije su producenti, menadžeri i stručnjaci za monetizaciju.
Prosečna igra nastala u Srbiji u toku 2022. je casual ili akcioni F2P mobilni naslov sa ad monetizacijom, nastao za oko godinu dana, na kojem je radio tim od 10 ljudi, najčešće pravljen u Unity-ju.
Najveći broj timova do sada priprema aplikacije za lokalne i evropske fondove. Većina ispitanika i ove godine kao najveće prepreke u poslovanju navodi nedostatak prilika za finansiranje, visoke poreze, kompleksne birokratske procedure.
Pored podataka, u izveštaju se nalaze i gostujući članci eksperata domaće i globalne industrije, fokusirani na biznis teme i razvoj ekosistema. Delimo i vesti o pomacima u obrazovanju i novim projektima koji nam predstoje.
Ovu publikaciju omogućila je Evropska banka za obnovu i razvoj, a podatke o prihodima i finansiranju prikupili smo, obradili i prikazali u pertnerstvu sa PwC Srbija.