Program će biti akreditovan u narednih nekoliko meseci, a prvih 20 studenata moći će da se upiše u junu sledeće godine. Time ovo postaje drugi četvorogodišnji program u Srbiji posvećen razvoju igara, nakon smera „Dizajn video igara“ na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.
Kako je program koncipiran? Koji premeti će se slušati?
Na prvoj godini svi studenti zajedno pohađaju nastavu upoznajući se sa tehnikama i razvojem sve tri oblasti (vizuelni efekti, animacija i gejm art), kao i osnovama rada u programima za dvodimenzionalno i trodimenzionalno generisanje kompjuterske slike.
U drugoj godini studenti se na osnovu svojih afiniteta usmeravaju i opredeljuju za modul Vizuelni efekti, modul Animacija,ili modul Gejm art u okviru kojih imaju predavanja usko vezana za svaku od tih specijalizovanih oblasti, a pored njih postoje i predmeti koji su zajednički i obavezni svima poput 3d modelovanja.
Treća godina predstavlja nastavak usmerenih studija po modulima, uče se napredne tehnike i najsavremenije metode stvaranja u odabranoj oblasti, a radi se i stručna praksa u studiju po izboru.
U četvrtoj godini studenti realizuju složen zajednički rad uz mentorstva profesora za koje se opredele na osnovu oblasti u kojoj će stvarati. U toku te poslednje godine, studenti takođe uče da funkcionišu u stručnom timu, uče se organizaciji posla, plasmanu proizvoda kao i etičkim principima ponašanja u struci.
U toku školovanja postoji veliki broj izbornih predmeta pa će studenti moći da se usavrše i usmere u usko stručnu oblast koja ih zanima negujući svoje talente i afinitete.
Ko će biti predavači na programu?
Predavači na programu će biti stručnjaci koji imaju minimum decenijsko iskustvo u praksi. Stručne predmete i predmete iz oblasti dramskih umetnosti predavaće profesori sa Fakulteta dramskih umetnosti, predmete iz oblasti likovnih i primenjenih umetnosti predavaće kolege sa Fakulteta likovne umetnosti i sa Fakulteta primenjene umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu.
Za nove oblasti će biti angažovani i predavači iz redova najeminentnijih stručnjaka iz profesije,što je podržalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Kabineta Predsednice Vlade RS. Projekat je podržao i fond Epic Mega Grants kroz koji kompanije Epic Games podiže kapacitete obrazovnih ekosistema u oblasti gejminga.
Pored profesora, u nastavu će se uključiti i profesionalci i eksperti iz industrije koji će pored klasičnih predavanja i masterklasa imati mentorski rad sa studentima koji se opredele za njihovu specijalističku oblast.
Koja su neka od zanimanja koja mogu odabrati studenti nakon programa?
Nakon diplomiranja student će imati svoj showreel sastavljen od kompleksnih radova realizovanih tokom studija koji će na najbolji način prikazati njihov talenat, znanje i interesovanja, a pored toga imaće i kontakte i iskustvo u radu u industriji pa će samim tim lakše doći do posla. Sa druge strane, studenti će moći da se opredele da budu samostalni umetnici, ili preduzetnici u ovom polju.
Konkretna zanimanja za koja će se studenti školovati su: 3D animatori za potrebe filma i igara, umetnici u oblasti vizuelnih efekata za potrebe filma, umetnici za rad na razvoju i stvaranju video igara u okviru art departmana i drugo.
Dodatne specijalizovane profesije za koje, u zavisnosti od svog interesovanja tokom studija, studenti mogu da se obrazuju i usavršesu: level art, rigging, match moving, 3D modelovanje i teksturisanje, animacija u oblasti raznih tehnika kao što su stop-motion, 2D crtana animacija ili 3D animacija.
Vrlo sam uzbudjen i srećan što imamo priliku da stvorimo novi studijski program u okviru izuzetno ugledne institucije kao što je Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu. Kako je IT industrija u Srbiji u velikom poletu i razvoju, malo se zna da su kompanijama osim programera preko potrebni i kvalitetni umetnici. Rad u ovoj oblasti predstavlja spoj umetnosti i tehnologije. Dobar pokazatelj trenutnih dešavanja u IT oblasti je dolazak velikih i uglednih kompanija kao što su Epic Games i Ubisoft. Ovo je pravi trenutak da se i formalno obrazuju kadrovi, koji će nesumnjivo biti preko potrebni i u budućnosti.
– Darko Subotin, docent FDU
I meni je veliko zadovoljstvo i čast što imam priliku da stvaram novi studijski programa iz oblasti vizuelnih efekata, animacije i gejm arta. Ideja nam je bila da stvorimo program u saradnji sa najznačajnijim privrednim subjektima u oblasti. Strateški partner Fakulteta je kompanija 3lateral koja aktivno učestvuje u stvaranju, a podršku su pružile i mnoge druge kompanije iz sektora kreativnih industrija poput Ubisofta i Nordeusa. Odličan pokazatelj da radimo pravu stvar je činjenica da je kompanija Epic Games, koja je vodeća svetska kompanija u oblasti interaktivnih umetnosti i 3d tehnologija (Unreal Engine), odlučila da Fakultetu dodeli prestižni Epic Mega Grants za razvoj novog studijskog programa.
–Mina Cvetinović Pavkov, vanredna profesorka FDU