Izveštaj za 2021. godinu pokazuje da je gejming sektor i dalje jak uprkos tada još uvek aktuelnoj pandemiji Covid-a, a u nastavku izdvajamo neke od podataka koji bliže govore o tome:
- Stanje industrije igara u Evropi: registrovano je 5500 studija za razvoj video igara i više od 150 izdavačkih kuća, sa 110000 zaposlenih u industriji, a totalni promet je 18.4 milijardi evra
- Od ukupnog broja zaposlenih 23,8% su žene
- Kod svake države se ističe raznolikost u izboru platformi za razvoj video igara, međutim procentualno su i dalje najzastupljenije igre za mobilne uređaje
- Francuska (130), Nemačka (115) i Velika Britanija (136) imaju najviše obrazovnih institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara
Osim podataka o generalnom stanju industrije video igara u Evropi, u izveštaju možete naći i podatke o stanju industrije svake države pojedinačno. Ono što čini udeo Srbije u svim ukupnim brojkama za 2021. godinu, jeste 130 studija za razvoj video igara, 2200 zaposlenih u industriji, kao i godišnji prihod od 125 miliona evra. Što se tiče inkluzivnosti i rodnog balansa kod zaposlenih u gejming industriji, Srbija je među državama sa najvećim procentom zaposlenih žena u industriji a to je 30%, dok u tom segmentu ubedljivo prednjači Slovenija sa 41%. Što se tiče obrazovnih institucija, kod nas možete pronaći 12 institucija koje sadrže programe vezane za razvoj video igara.
Podsećamo vas da smo ove godine objavili izveštaj o gejming industriji u Srbiji za 2022. koji možete pogledati ovde.