Na preko 20 prezentacija i panel diskusija koje u fokusu imaju „Growth and Data science in mobile gaming” prisutni će imati prilike da čuju eksperte iz Poljske, Izreala, Nemačke, Slovačke, Češke, Slovenije, Estonije, Velike Britanije i Amerike. Agenda je dostupna ovde, a prijavljivanje je već počelo na ovom linku!
Za SGA povodom ovogodišnjeg izdanja konferencije govori Marius Gasievski – jedan od organizatora i neko ko je deo Gugla od 2007. godine i bavi se rastom mobile gejming ekosistema u centralnoj i istočnoj Evropi.
SGA: Ove godine, GameCamp pokriva data teme i marketing. Kakvi gejming startapi su idealan kandidat za prijavu? Koji timovi bi imali najveću korist od posete?
Marius Gasievski: Mislim da je GameCamp najviše za kompanije koje žele da ubrzaju rast i/ili kapacitete marketing timova. Recimo, imaju spreman proizvod, u slučaju rasta ne žele da se oslone na izdavače i žele da ulože vreme i resurse u srednjeročni i dugoročni rast kompanije. Glavni fokus je na onima čije je znanje na srednjem nivou ili napredno, što znači ili veće kompanije (20+ ljudi) ili manji timovi čiji osnivači stavljaju najjači akcenat na razvoj i rast.
SGA: Nekoliko predavača ove godine je iz srpskih studija (GameBiz Consulting, Peaksel, Two Desperados). Kako ocenjujete našu domaću ekspertizu mobilnog dela gejming industrije?
Marius: Mislim da je nivo ekspertize zaista visok u poređenju sa drugim zemljama centralne i istočne Evrope. Ima nekoliko razloga za to. Sa jedne strane, prve uspšene mobilne igre u Srbiji pojavile su se relativno rano (kompanije poput Nordeusa inspirisale su mnogo ljudi). Sa drudge strane, u zemljama poput Poljske, najveći fokus tržišta je na PC i konzolnim igrama, a kompanije su se prebacile na mobilne projekte relativno skoro, a tamo je znanje o biznisu, rastu i podacima mnogo važnije. Sa treće strane, “mobilna” zajednica je izuzetno jaka u Srbiji, a vi radite sjajan posao da je uvežete i animirate.
SGA: Konačno se polako vraćamo na događaje uživo. Koji su neki sekundarni benefiti odlaska na njih?
Marius: Na prvom mestu umrežavanje. Po mom mišljenju, onlajn formati su super za veninare od sat ili dva, ali ne i za celodnevne događaje. Dalje, kvalitet predavača na događajima uživo je mnogo viši. Upoznate ljude koji su se potrudili da dođu i proveli su mnogo više vremena u pripremi. Još jedna važna stvar kod umrežavanja je činjenica da je komunikacija onlajn OK za održavanje postojećih odnosa, ali je vrlo nepraktična za stvaranje novih, važnih poznanstava.
SGA: Da li je broj timova koje primate ograničen?
Marius: Trudićemo se da ga ne ograničimo. Najbolji kandidati su timovi koji zaista žele da pojačaju svoje znanje o rastu i podacima. Dakle, timovi koji stvarno imaju ambiciju da steknu još bolje razumevanje ovih stvari.
SGA: Važno je napomenuti da je učešće besplatno.
Marius: Jeste. Čak i kad uračunate troškove puta i smeštaja, ovo je zaista isplativa prilika. U slučaju Srbije, važno je dobro i na vreme isplanirati sve da bi se dobile dobre ponude. Stvar koja bi dodatno mogla da pomogne su popusti koje smo obezbedili u saradnji sa nekim hotelima za GameCamp učesnike i učesnice.