Tech Art – osnovni deo svakog pajplajna
SGA: Pre nego što se bacimo na tehničke detalje, reci nam nešto o vašoj mobilnoj igri Dream Hospital?
Jovan: Dream Hospital je simulacijska menadžement igra. Ima preko pet miliona preuzimanja i ciljna publika je veoma dobro prihvatila. Ovo nam je pomoglo da se razvijamo kao tim i da prokljuvimo sve aspekte razvoja mobilnih igara kao i proces objavljivanja igre. Počeli smo da radimo na igri sa ciljem da postavimo temelje u smislu tehnologija i dobrih praksi koje bismo kasnije mogli da koristimo na narednim naslovima.
SGA: Veliki deo „igrivosti“ ovog žanra leži u gejm artu. Kako ste se odlučili koji stil ćete korisiti?
Jovan: Bio je jako težak zadatak osmisliti pravi stil, a onda i kreirati pajplajn za njega. Nakon što smo analizirali šta naša ciljana grupa igrača preferira i nakon što smo istražili koje naslove najviše igraju i vole, postavili smo neka pravila koja smo želeli da ispratimo. Trebalo nam je mnogo iteracija da konačno osmislimo stil kakav smo želeli.
SGA: Nakon što ste to rešili, pogotovo kada se uzme u obzir da ste relativno mali tim od pet ljudi, koliko je bilo složeno osmisliti pajplajn i da li ste krenuli od nule?
Jovan: U startu smo dosta istraživali o dosadašnjim praksama koje se koriste i počeli smo sa nekim alatima za koje je delovalo da su dobar izbor za naš projekat i da će nam uštedeti mnogo vremena i energije. Međutim, nakon nekog vremena shvatili smo da je dugoročno bolje da se oslonimo na tehnologije koje ćemo sami da osmislimo, jer su samo tako idealan fit našim potrebama. Tako imamo punu kontrolu nad procesima i možemo da ih koristimo za sve projekte ubuduće.
SGA: Tech Art je ozloglašeno misteriozan i obično ga niko ne nabroji kada priča o elementima pajplajna. Samim tim je teže pronaći korisne resurse, savete i iskustva drugih. Da li vas je ovo usporilo?
Jovan: Pajplajn može vrlo brzo da se menja kako tehnologije nepreduju, pa morate biti spremni da način rada često menjate (na bolje). Morate biti otvorenog uma ne biste li bili spremni na stalne promene i ne plašite se da isprobavate nešto potpuno drugačije. Tech Art je vrlo specifičan jer zahteva ne samo znanje tehnologija i umetnosti, već i kliker za rešavanje problema jer vas na tom putu konstantno čekaju izazovi. Mi smo odlučili da izazove sa kojima se susrećemo rešimo na najefikasniji način koji će nam koristiti na duže staze.
SGA: Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili i koje ćete poneti u novi projekat?
Jovan: Nešto što ne želite da naučite iz iskustva. Jedna od najvažnijih lekcija je da dobro obratite pažnju i budete veoma oprezni kada odlučujete koje alate i plaginove da koristite. Faktori poput dugoročne podrške developera, roka trajanja i kompatibilnosti alata su izuzetno važni. Odlučiti se za plagin koji na prvi pogled deluje kao savršeno rešenje, kasnije može ozbiljno da vam naškodi. Najveći deo problema koje smo imali ticao se plaginova/alata koje smo koristili, pa smo se na kraju odlučili za custom rešenja.