Kako do saradnje sa Tencent Games-om – priča o MAMA Production

Ivana Dimitrijević,
MAMA Production, Belgrade
18.09.2023.
Srpska gejm dev scena prešla je važnu prekretnicu time što je potpisala dva videa za Tencent Games. Upoznajte studio koji stoji iza ovog sjajnog uspeha i pročitajte šta imaju da kažu povodom ove saradnje

Naša gejm dev zajednica zaista je bogata outsourcing studijima koji sarađuju sa AAA klijentima. Među njima je u skorije vreme naročito zasijala MAMA Production, kada je objavila dva video rađena za svetskog velikana Tencent Games i njihovu novu igru Arena Breakout.

Ovaj tim koji rađa kreativne video-reklame na raspolaganju je klijentima već od faze ideacije, a ekspertiza im je prvenstveno u animaciji i live action-u. Rešili smo da je krajnje vreme da ih upoznate, pa smo tom prilikom popričali sa Ivanom Dimitrijević, mamom (a svaka mama je osnivačica u izvesnom smislu, samo neke doslovnije od drugih) koja stoji iza MAMA Production-a.

SGA: Reci nam malo o MAMA Production – čime se bavite i šta vas izdvaja od konkurencije?

Ivana: MAMA Production je kreativni studio koji se bavi proizvodnjom reklama za digital. To su najviše reklame za video-igre i mobilne aplikacije. Mi se prozivodnjom bavimo od početka do kraja, i ono što nas izdvaja upravo i jeste takav pristup. Suštinski, radimo i agencjiski posao, jer smišljamo koncepte i ideje od samog početka, razvijamo ih sa klijentom, nakon čega prelazimo u fazu proizvodnje, bilo da su to animacija ili snimanje. Reklame izbacujemo kao finalni proizvod spreman za spoljni svet, uključujući zvuk i potrebne formate. Dakle, klijent kod nas može da završi sve. 🙂

SGA: Koliko ljudi i na kojim pozicijama čini vaš tim i kakva su vam zaduženja?

Ivana: Mi smo mali tim, svega nas je 4-5 koji smo tu za stalno. Imamo dosta frilensera sa kojima sarađujemo po potrebi i u zavisnosti od prirode projekta. Interni tim se sastoji od animatora i producenta, i zaduženja su nam dosta široka. Animatori su, kako ja volim da kažem, na hibridnim pozcijama. Razmišljamo out of the box, smišljamo koncepte i ideje, radimo montažu, VFX, animaciju, dizajn, crtamo, snimamo, pišemo copy, radimo zvuk, formate… Vremenom smo se zaista uhodali tako da to funkcionise bez problema. Na početku, kada nam se neko tek priključi, dođe malo zbunjen, pita se kako će sve da postigne, da li može, da li zna… Ali, zaista, posle nekog vremena lepo to legne na svoje i ljudi shvate da im upravo ovakva dinamika prija. Šaltamo se se sa jednog na drugi projekat, suočavamo sa novim izazovima, osmišljavamo koncepte i sagledavamo brifove da bismo koncizno predstavili ideje. Ljudi shvate da su mnogo kreativniji nego što su im formalne pozicije pre ovog posla dozvoljavale da budu. 

 

Oni su vrlo zahtevni, precizni, uporni, ali maksimalno profesionalni, tako da nikada nisam imala problem sa tim. Trebalo je samo malo vremena da se upoznamo i shvatimo koji nivo detalja i posvećenosti traže.

SGA: Prešla si iz filma u gejming. Šta misliš da su tvoje prednosti u industriji video-igara zbog toga što si se prethodno bavila filmom?

Ivana: Mislim da je moja glavna prednost šarenoliko iskustvo. Bavila sam se organizacijom koncerata i događaja, filmom, reklamama, animacijom, prošla sam kroz različite aspekte produkcije i saradnju sa raznim ljudima, preživela razne drill-ove, pripremala kompleksne projekte…. Film mi je pomogao da upoznam pravi proces snimanja i to je najvažniji segment koji sam donela u MAMA-u. 

Gejming je novi medij koji je stand-alone, ali se temelji na storytelling-u. Mi smo na fakultetu, na poslu i kroz život naučili da ispričamo priče i da priče pretočimo u sliku. Iako se bavimo proizvodnjom reklama, u gejmingu to nije tipično. Reklame su kreativne i nekada više liče na filmsku scenu nego na reklamu koja tretira svoj proizvod.  

SGA: Skoro ste radili i dva fenomelnalna videa za Tencent Games! Kako je izgledala saradnja sa njima?

Ivana: To je stvarno bilo posebno iskustvo! Mislim da je to jedan od najlepših projekata i jedna od najkvalitetnijih saradnji koje smo ikada imali sa klijentom. Sigurna sam da je to tajni sastojak zbog koga su videi tako dobro ispali. Uvek se oseti u finalnom proizvodu kakve su energija i saradnja bile tokom projekta. 

Moram priznati da početak rada sa njima nije bio lak – bilo je dosta suzdržanosti, nepoveranja… Pre svega u pogledu kulturoloških razlika. Oni su vrlo zahtevni, precizni, uporni, ali maksimalno profesionani, tako da nikada nisam imala problem sa tim. Trebalo je samo malo vremena da se upoznamo i shvatimo koji nivo detalja i posvećenosti traže. Kada su i oni shvatili da smo mi potpuno posvećeni zadatku i kada su počeli da nam veruju, došlo je do pravog timskog rada. Izuzetno su kulturni, razumni, prijatni, vredni i nama je bilo zadovoljstvo da radimo sa takvim timom, koji poznaje svoj brend do savršenstva i svoju publiku u potpunosti, i poštuje svoje saradnike.

SGA: Kako uopšte doći do gigantskih klijenata kakav je Tencent Games? U čemu je vaša tajna?

Ivana: To se i mi pitamo dan-danas! Isprva nismo ni shvatili ko je klijent jer je nova igra u pitanju. To je stvarno smešno bilo. Već smo napisali eksplikaciju, razradu, spremili ceo dek sa lokacijama, kostimom i sve što već ide, i tada smo tek dobili informaciju da je u pitanju Tencent. Tad smo bili u fazonu: „Jooj, pa što smo se trudili, nema šanse da dobijemo ovo, to je mnooogo veće od nas!” Međutim, očigledno smo bili na dobrom putu, slušali smo svoj instinkt, trudili smo se, bili smo brzi u dopuni svega što su tražili i – eto… Mislim da je to je splet raznih okolonosti koje su se desile. Možda je i sudbina. 😃 Na kraju, ono što je najvažnije, napravili smo videe kojima je klijent prezadovoljan i opravdali smo poverenje i pruženu priliku!

SGA: Na kakvim ste još projektima do sada radili za gejming industriju?

Ivana: Imali smo prilike da radimo na zaista različitim projektima za gejming. Moji omiljeni su Angry Birds 2, Dream Blast, Dragon City, Score Hero, Happy Color, ali i neki manji, kao što su Super Play, Golf Clash, Niantic i mnogi drugi. Rovio nam je bio klijent oko tri godine, i saradnja sa njima je bila super – uvek su znali šta hoće, poštovali su rokove i sve je teklo sjajno. To je ono što je uvek najlepše i najbolje za sam projekat. Nama nikada nije problem kada je nešto zahtevno, komplikovano, „teško” – važno je da saradanja i komunikacja nesmetano teku, da postoji međusobno poštovanje i onda sve može da se postigne. Nije, naravno, uvek tako. Nekada i najmanji projekat postane noćna mora jer nije dobro definisan start i nisu jasni zahtevi i očekivanja. Ali, dobro, sve je to normalno, mi smo profesionalci koji su tu da vode klijenta u kreativnom procesu, a ne da samo klimaju glavom. 😀

SGA: Radite li sada na nekim zanimljivim projektima u gejmingu?

Ivana: Trenutno imamo razne planove, videćemo šta će se od toga svega ostvariti. Ova godina je velika promena globalno, čini mi se, ali nama svakako. Tržište se dosta menja, budžeti se preusmeravaju, klijenti isprobavaju AI, masovni otkazi prouzrukuju paniku, data kontrola menja podatke o korisnicima… Sve je to uticalo na performanse reklama i zahteve klijenata. Svašta se nešto izdešavalo. 

A ono na čemu radimo sada ne smem još da vam kažem. 😀 Ako bude sve po planu, imaćete šta da vidite tokom 2024!

SGA: Hvala ti puno na odgovorima! Nadamo se još mnogim videima poput ovih!

Ivana: Hvala vama! Drago mi je da sam dobila priliku da nas predstavim i domaćem tržištu! Radujemo se i prijemu u Asocijaciju i vidimo se na nekom sledećem okupljanju!