DIGIC, RealityScan, FAB i SoWhen? – otkrivamo ceo program Unreal Day konferencije
Premijerno je Unreal Day, jednodnevna konferencija posvećena Unreal Engine-u, održana 2022. godine, a prošle godine ugostili smo preko 700 UE entizijasta! Događaj organizuje Asocijacija industrije video-igara Srbije (SGA), a sponzorišu ga Epic Games i 3Lateral. Ove godine se sponzorima priključio i DIGIC Pictures, što govori o utisku koji je 2024. godine događaj ostavio na njih.
Gde početi i gde završiti priču o Unreal Day-u? Rešili smo da ove godine reč damo glavnoj organizatorki, Kristini Janković Obućini, senior menadžerki ekosistema u SGA, koja će sada biti i tvoj tekstualni vodič kroz UED!
SGA: U slučaju da neko još uvek nije bio na Unreal Day-u, daj nam jedam TLDR o događaju.
Kristina: Imamo zgodan tagline za to, koji obožavam. All things Unreal. All day long! Balansiran miks formata i tema koji pokriva sada već zaista širok spektar stvari koje mogu da se postignu u Unreal Engine-u i srodnim alatima iz Epic Games univerzuma.
SGA: A za one koji jesu bili, po čemu se ovogodišnji Unreal Day razlikuje?
Kristina: Ove godine maaalo veći akcenat stavili smo na MetaHuman porodicu alata. Ovog leta MH je zvanično izašao iz early access faze i do sada se zajednica već upoznala sa novim mogućnostima. Međutim, sada iz prve ruke mogu da dobiju i ozbiljno znanje o funkcionalnostima, ali i premijerni pogled iza kulisa. Obično pratimo kako se razvijala neka igra. Sada imamo priliku da vidimo kako se razvijao alat koji je standard u industriji.
SGA: Kome bi sve preporučila da svrati?
Kristina: I ovde smo se trudili da postignemo dobar balans, jer imamo raznoliku zajednicu. U najširem smislu – svima koje zanima karijera u gejmingu ili su već u industriji. U pogledu senioriteta, deo programa je za one iskusnije, a deo za one koji uče. U pogledu primene UE alata, najzastupljeniji su gejming, advertajzing i VR. Ali obećavam da će biti zanimljivih tema čak i za one koji su, na primer, u mobilnom delu industrije ili se bave edukacijom u gejmingu.
SGA: Koga sve možemo sresti 2. oktobra?
Kristina: Od gostiju koji dolaze avionom ili malo dužom vožnjom kolima izdvojila bih Moa i Fredija, osnivače franuskog studija SoWhen? koji aktivno rade u UEFN-u za velike brendove. Iz Mađarske nam dolazi ekipa od 12 članova DIGIC Pictures, sigurno ste videli barem 10 od preko 60 trejlera koje su radili za AAA naslove (Warhammer, Darksiders, Assassin’s Creed, Mass Effect…). Iz sarajevskog dela Mad Head Games studija dolazi Enis Čišić, 3D mag i veliki zaljubljenik u gejming. Ivana Horvat je producentkinja na MetaHuman projektu, Elena Dimopoulou iz Grčke je ovlašćena instruktorka za UE i Women in Games ambasadorka… Svi spikeri su izlistani ovde, da se niko ne naljuti što ga nisam spomenula – sve ih podjednako jedva čekamo.
SGA: Šta nas generalno očekuje u različitim delovima programa?
Kristina: Evo puškice! Masterklas donosi 90 minuta ozbiljnijeg znanja na ove teme: MetaHuman (rad na karakteru i tech art), kako se pravio Clive Barker’s Hellraiser: Revival trejler (!), XR i VR aplikacije za brendove, skaliranje produkcije sa primerima roadmap-a. Od ovih šest, svako može da izabere dva.
Keynote su najzanimljivija predavanja koja pokrivaju rad na MetaHuman alatu, predavanje o prvom hibridnom iskustvu koje spaja kulturu i gejming, konkretno ARTE, Fortnite i VFX u sinematicima.
Creator Summit i Showcase deo programa predstavljaju niz predavanja o drugim UE primenama i projektima. Ne bih da izostavim Geekout, mesto gde svako može da pokaže na čemu radi, da li ima neki bag i da dobije pomoć i fibek na licu mesta od kolega, ali i predavača.
Postoji i Expo zona, gde spremamo ove štandove: FAB, RealityScan, DIGIC, PackDev Interactive (prvi put će moći da se igra njihova nova igra SOS Incident, ali i da se uradi portfolio review), i 3Lateral / MetaHuman, gde će moći da se proba i vidi u akciji da real-time animacija lica zaista radi sa kamere telefona.
Ko ne voli puškice, evo cele agende.
SGA: U čemu je razlika između besplatnih i plaćenih karata?
Kristina: Besplatan deo programa, koji je dostupan svima, obuhvata Creator Summit, Keynotes & Showcase i Expo, dok su masterklasovi i Geekout (uz ručak, kafu i užinu) dostupni samo uz plaćene karte.
Broj za obe vrste ulaznica je ograničen, zato savetujem da se brzo odlučiš i zaputiš na Unreal Day sajt.
SGA: I za kraj, zašto je okej imati FOMO kada je u pitanju Unreal Day?
Kristina: Zato što je to prilika da pokažeš šta ti radiš, vidiš šta drugi rade, upoznaš se sa ljudima koji ti u budućnosti mogu biti važni za karijeru i pokupiš veliku dozu entuzijazma za zimske dane. Ovo je jedini ovakav događaj u regionu i šire, baš bi bilo greota propustiti. (Da, Novosađani zaista kažu „greota”.)
Čekaj, čekaj… nisam rekla da je after na Spratu u Cetinjskoj? Vidimo se svi tamo nakon sjajnog dana!