Gamification Academy

Creative Tech Serbia 20.06.2023.
Vreme 10 - 17 h
Jezik Srpski / Engleski
Lokacija Prostor Miljenko Dereta
Cena Besplatno

Gamification Academy

U samoj završnici pilot programa, superklaster Creative Tech Serbia predstavlja prvi edukativni program na našim prostorima posvećen metodologiji i različitim pristupima gejmifikacije. Cilj ove jednodnevne akademije je da profesionalcima izvan domena gejminga približi potencijale primene gejmifikacije u različitim industrijama (advertajzing, edukacija, medicina…), uz učešće eksperata iz Velike Britanije, Finske, Italije i Srbije.

Gejmifikacija, kao proces, je strateški pokušaj da se unaprede sistemi, usluge, organizacije i aktivnosti kreiranjem iskustava sličnih onima koja se doživljavaju prilikom igranja igara, a sa ciljem da se motivišu i angažuju korisnici, partneri ili zaposleni, u zavisnosti od konteksta. Gledano na ovaj način, gejmiifkacija može naći svoju primenu jako daleko od samog polja kreiranja ili igranja video ili društvenih igara: u domenu advertajzinga, edukacije, HR-a, interne kompanijske komunikacije, u domenu medicine, logistike ili bilo koje “tradicionalne” industrije. 

Gejmifikacija nekog proizvoda ili procesa se postiže primenom elemenata dizajna i principa igre (dinamika i mehanika) u kontekstima koji nisu u igri. Gejmifikacija je deo dizajna sistema (systems design) baziranog na ubeđivanju, i obično koristi elemente dizajna igara za poboljšanje angažovanja korisnika, organizacione produktivnosti, učenja i usvajanja znanja, regrutovanja i evaluacije zaposlenih, fizičkih vežbi i brojnih drugih funkcija. Primena je zaista široka, a istraživanja pokazuju da većina studija o gejmifikaciji nalaze da ona ima pozitivne efekte na pojedince.

U duhu programa superklastera Creative Tech Serbia, kroz koji se iskustva iz domena kreiranja video igara uvezuju sa drugim industrijama i ekspertizama, SGA predstavlja GAMIFICATION ACADEMY, jednodnevni program koji će predstaviti različite primene gejming mehanika i principa u širokom polju industrija: od advertajzinga i marketinga, preko edukacije i obuka, do medicine i drugih oblasti – kroz 9 predavanja i jednu radionicu. 

Program će biti održan u utorak, 20. juna između 10 i 17 h u Prostoru Miljenko Dereta. Učešće je besplatno ali je, zbog ograničenog broja mesta, registracija obavezna

Čućemo, iz prve ruke, iskustva domaćih i inostranih stručnjaka koji gejmifikaciju koriste u oblastima kao što su rehabilitacija MS pacijenata, marketinške kampanje i kreativne aktivacije za velike globalne brendove, dizajn edukativnih kurseva i pomoć pri učenju, rad na studentskim istraživačkim projektima, korporativne obuke zaposlenih i brojne druge. 

POGLEDAJTE KOMPLETNU AGENDA!

U okviru ove akademije svoja iskustva će predstaviti niz eksperata iz različitih industrija, koji dolaze iz Srbije, ali i Velike Britanije, Finske i Italije: Paul Snoxell (Kreativni direktor, Wunderman Thompson, UK), Lazar Džamić (Kreativni strateg i profesor, FMK/Goldsmiths, RS/UK), Natasha Skult (Osnivačica, MiTale Games, FI/RS), Simone Rebaudengo (Suosnivač, Studio oio, IT/UK), Katarina Anđelković (Programska direktorka, Fondacija Petlja, RS) Dušan Žica (Kreativni direktor, Neuroblast, RS), Nikola V. Stojanović (Profesor, Elektronski fakultet u Nišu, RS), Stefanija Lukić (Osnivačica, Shtreber, RS) i Đorđe Krivokapić (Profesor, Fakultet organizacionih nauka, RS). 

KOME JE PROGRAM NAMENJEN?

Gamification Academy je program namenjen profesionalcima, a relevantan je za sve one koji se bave kreativnom direkcijom, dizajnom interakcije, projektnim menadžmentom ili produkcijom u različitim disciplinama, sa akcentom na komunikacije, marketing i advertajzing, kreativnu produkciju, dizajn iskustava, prodaju, edukaciju i treninge ali i druge oblasti. 

Ovu aktivnost lansira superklaster Creative Tech Serbia, uz podršku USAID Srbija i ICT Hub Beograd (kroz projekat Srbija Inovira). Više o supereklasteru Creative Tech Serbia možete pročitati ovde.

Paul Snoxell,
Kreativni direktor, Wunderman Thompson
O predavaču

Paul Snoxell (ili ‘Snox’ kako je univerzalno poznat) prvobitno je radio kao kopirajter. Poslednjih 25 ili više godina bio je kreativni direktor u brojnim naprednim agencijama, uključujući i svoju. Njegova specijalnost? Povezivanje inovacija, kreativnosti i empatije – “od kraja do kraja”.

Nakon 30 godina rada u agencijama, Snox je proveo dve godine kao konsultant za rastuća i mlada preduzeća, pomažući im da definišu svoj brend i ispričaju svoju priču. Takođe je davao strateške savete i kreativnu vatrenu moć brojnim agencijama. U avgustu 2019, pridružio se agenciji Vunderman Thompson, sa zadatkom da podstakne kreativnost i inovacije u radu sa nizom ključnih klijenata. Trenutno je na master studijama na Bayes, City University. Snox je nemilosrdno pozitivan i strastven spram moći koju kreativnost ima za rešavanje poslovnih problema.

Lazar Džamić,
Pisac, predavač, kreativni strateg
O predavaču

Lazar je bivši novinar, saradnik The Guardian-a, bivši direktor za planiranje agencije i bivši šef odeljenja za planiranje brendova u Google-ovom kreativnom trustu mozgova ZOO u Londonu. Vanredni je profesor na poslovnoj školi u Lozani (BSL), vanredni predavač na Univerzitetu Goldsmiths u Londonu, predaje na MBA programu za Visoku školu za biznis i ekonomiju u Ljubljani, PwC Mini MBA akademiji u CIE, kao i na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu. Autor je nekoliko knjiga i čest govornik na konferencijama.

Simone Rebaudengo,
Osnivač, Studio OIO
O predavaču

Simone Rebaudengo je suosnivač i kreativni direktor u oio – kreativnoj kompaniji koja nastoji da pretvori nove tehnologije u pristupačnu, svakodnevnu i održivu stvarnost za ljude, i šire. Prethodno je dizajnirao buduće scenarije i proizvode za Muzej budućnosti u Dubaiju, osnovao je dizajnersku fikciju pod nazivom automato.farm i bio je vodeći dizajner u BMW Designvorks i frog.

Njegov rad se fokusira na izgradnju iskustvene vizije budućnosti i istraživanje implikacija življenja i interakcije sa umreženim, pametnim i ne tako ljudskim stvarima. Njegovi projekti su nagrađeni sa Red Dot Design Award, Core77, Interaction Awards i izloženi su u galerijama i muzejima kao što su Vitra Design Museum, Triennial Museum u Milanu i MAK u Beču.

Natasha Skult,
CEO, MiTale
O predavaču

Natasha Skult je izvršna i kreativna direktorka MiTale, kompanije za razvoj igara iz Finske koja se fokusira na iskustva zasnovana na naraciji i gamifikaciju. Aktivan je član finske i međunarodne industrije igara kao predsednik We Love Games i predsedavajući emeritus IGDA. Pored rada u industriji, aktivna je u akademskom istraživanju interaktivnog pripovedanja sa kvantnim računarstvom i predaje kurseve dizajna igara i (digitalne) umetničke produkcije na Univerzitetu u Turkuu.

Katarina Anđelković,
Programska direktorka, Fondacija Petlja
O predavaču

Katarina je diplomirala na Odeljenju za sociologiju, Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Nakon toga je pet godina radila u Ministarstvu telekomunikacija, gde je u delu obrazovanja vodila brojne nacionalne projekte, da bi iza rada u ministarstvu karijeru nastavila u Centru za promociju nauke radeći na međunarodnim projektima, popularizaciji i decentralizaciji nauke u Srbiji. Od osnivanja Fondacije Petlja 2017. godine deo je tog tima. Zajedno sa svojim kolegama u Petlji radi na unapređivanju algoritamske pismenosti pre svega kod mladih u Srbiji kroz kreiranje besplatnih materijala za učenje programiranja koji se nalaze na portalu petlja.org.

Stefanija Lukić,
CEO, Shtreber
O predavaču

Osnivačica ed-tech biznisa, novinarka i inovatorka. Izvršna direktorka web platforme za obrazovanje dece Shtreber.com.

Đorđe Krivokapić,
Vanredni profesor, Fakultet organizacionih nauka / Suosnivač, SHARE Fondacija
O predavaču

dr Đorđe Krivokapić je pravnik, suosnivač SHARE fondacije i vanredni profesor Fakulteta organizacionih nauka, Univerziteta u Beogradu. Đorđe se fokusira na ukrštanje novih tehnologija i društva, posebno na slobodu govora na mreži, privatnost informacija, digitalnu bezbednost i otvoren pristup znanju.

Đorđe predaje predmete Privrednog prava, IT prava i Organizacije poslovnih sistema na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu. Đorđe je takođe i suosnivač Share Foundation – organizacije koja se bori za interes javnosti u svakoj kritičnoj borbi koja utiče na digitalna prava sa fokusom na slobodu govora na mreži, privatnost informacija, digitalnu bezbednost i pristup znanju.

Kompetencije: Presek zakona, etike, tehnologije i veštačke inteligencije: zaštita podataka (GDPR), vlasništvo nad podacima, bezbednost informacija, zakon o onlajn medijima, intelektualna svojina i autorska prava, zakon o telekomunikacijama, e-trgovina, e-uprava, pametni gradovi; poslovno pravo: IT preduzetništvo i nova preduzeća u tehnologiji, poslovni modeli zasnovani na podacima, komercijalne transakcije, zaštita potrošača, spajanja i akvizicije, arbitraža i rešavanje sporova, međunarodno privatno pravo (sukob zakona); posebna interesovanja: Ljudska i dečija prava, Mladi i mediji, Pravo i Ekonomija, Javno-privatna partnerstva, Saradnička ekonomija, Budućnost rada.

Dušan Žica,
Narativni dizajner / Kreativni direktor
O predavaču

Dušan Žica je narativni dizajner i transmedijalni pripovedač, posvećen teoriji, dizajnu i naraciji video igara, kao i stonih igara i RPG-ova. Nakon više od decenije provedenih u advertajzing agencijama (BBDO, Ogilvy, Grey, JWT, itd.), gde je radio kao višestruko nagrađivani kopirajter i kreativni direktor, karijeru nastavlja kao kreativni strateg, a kasnije i narativni dizajner/krativni direktor u industriji video igara. Radio je na više indie naslova, i sarađivao sa izdavačima igara kao što su Outfit7 i Nutaku.

Nikola Stojanović,
Profesor, Elektronski fakultet u Nišu
O predavaču

Dr Nikola Stojanović radi na Elektronskom fakultetu u Nišu, gde predaje Animaciju I i II, Animaciju karaktera, Virtuelnu realnost i druge predmete. Osim rada sa studentima, bio je angažovan i na projektu koje finansira Ministarstvo prosvete i nauke Republike Srbije, „Kompjuterska simulacija i 3D modeliranje originalnih patenata Nikole Tesle”, čiji se rezultati trenutno mogu videti na Međunarodnom aerodromu “Nikola Tesla” u Beogradu. Već pet godina  pod pokroviteljstvom Ministarstva za kulturu rukovodi projektom “Srbija 3D – Platforma za 3D digitalizaciju nepokretnih kulturnih dobara Srbije”, srbija3d.rs, čija je specifičnost 3D digitalizacija uz pomoć bespilotnih letelica, prikaz digitalizovanih objekata u virtuelnoj realnosti i HTML5 jeziku.