Gejmifikacija, kao proces, je strateški pokušaj da se unaprede sistemi, usluge, organizacije i aktivnosti kreiranjem iskustava sličnih onima koja se doživljavaju prilikom igranja igara, a sa ciljem da se motivišu i angažuju korisnici, partneri ili zaposleni, u zavisnosti od konteksta. Gledano na ovaj način, gejmiifkacija može naći svoju primenu jako daleko od samog polja kreiranja ili igranja video ili društvenih igara: u domenu advertajzinga, edukacije, HR-a, interne kompanijske komunikacije, u domenu medicine, logistike ili bilo koje “tradicionalne” industrije.
Gejmifikacija nekog proizvoda ili procesa se postiže primenom elemenata dizajna i principa igre (dinamika i mehanika) u kontekstima koji nisu u igri. Gejmifikacija je deo dizajna sistema (systems design) baziranog na ubeđivanju, i obično koristi elemente dizajna igara za poboljšanje angažovanja korisnika, organizacione produktivnosti, učenja i usvajanja znanja, regrutovanja i evaluacije zaposlenih, fizičkih vežbi i brojnih drugih funkcija. Primena je zaista široka, a istraživanja pokazuju da većina studija o gejmifikaciji nalaze da ona ima pozitivne efekte na pojedince.
U duhu programa superklastera Creative Tech Serbia, kroz koji se iskustva iz domena kreiranja video igara uvezuju sa drugim industrijama i ekspertizama, SGA predstavlja GAMIFICATION ACADEMY, jednodnevni program koji će predstaviti različite primene gejming mehanika i principa u širokom polju industrija: od advertajzinga i marketinga, preko edukacije i obuka, do medicine i drugih oblasti – kroz 9 predavanja i jednu radionicu.
Program će biti održan u utorak, 20. juna između 10 i 17 h u Prostoru Miljenko Dereta. Učešće je besplatno ali je, zbog ograničenog broja mesta, registracija obavezna.
Čućemo, iz prve ruke, iskustva domaćih i inostranih stručnjaka koji gejmifikaciju koriste u oblastima kao što su rehabilitacija MS pacijenata, marketinške kampanje i kreativne aktivacije za velike globalne brendove, dizajn edukativnih kurseva i pomoć pri učenju, rad na studentskim istraživačkim projektima, korporativne obuke zaposlenih i brojne druge.
U okviru ove akademije svoja iskustva će predstaviti niz eksperata iz različitih industrija, koji dolaze iz Srbije, ali i Velike Britanije, Finske i Italije: Paul Snoxell (Kreativni direktor, Wunderman Thompson, UK), Lazar Džamić (Kreativni strateg i profesor, FMK/Goldsmiths, RS/UK), Natasha Skult (Osnivačica, MiTale Games, FI/RS), Simone Rebaudengo (Suosnivač, Studio oio, IT/UK), Katarina Anđelković (Programska direktorka, Fondacija Petlja, RS) Dušan Žica (Kreativni direktor, Neuroblast, RS), Nikola V. Stojanović (Profesor, Elektronski fakultet u Nišu, RS), Stefanija Lukić (Osnivačica, Shtreber, RS) i Đorđe Krivokapić (Profesor, Fakultet organizacionih nauka, RS).
KOME JE PROGRAM NAMENJEN?
Gamification Academy je program namenjen profesionalcima, a relevantan je za sve one koji se bave kreativnom direkcijom, dizajnom interakcije, projektnim menadžmentom ili produkcijom u različitim disciplinama, sa akcentom na komunikacije, marketing i advertajzing, kreativnu produkciju, dizajn iskustava, prodaju, edukaciju i treninge ali i druge oblasti.
Ovu aktivnost lansira superklaster Creative Tech Serbia, uz podršku USAID Srbija i ICT Hub Beograd (kroz projekat Srbija Inovira). Više o supereklasteru Creative Tech Serbia možete pročitati ovde.