Game Design @ Sarajevo

SGA General 06.10.2023.
Vreme 18h
Jezik Srpski
Lokacija Tershouse
Cena Besplatno

Game Design @ Sarajevo

Koliko puta ste igrali igru koja ima dobru grafiku i nema bagova, ali prosto nije igriva? To se desi kada tim (neretko i kompanija!) koji radi na naslovu zanemari važnost gejm dizajna.

Zato SGA kreće na malu turneju po regionu gde u saradnji sa kompanijom Mad Head Games predstavljamo mitap posvećen upravo ovoj temi. U srcu Sarajeva pričamo o raznovrsnosti ovog kreativnog i ispunjavajućeg posla, bez obzira na to da li vas privlači AAA/AA, indie ili samostalni rad. Ovaj događaj iskoristićemo da podelimo informacije o Playing Narratives projektu*** kroz koji se mladi upoznaju sa gejmingom. 

 

I vrapci znaju da gejm dizajn nema veze sa vizuelnim aspektom igara, već se bavi mehanikama, dizajnom nivoa i celokupnog igračkog iskustva. Kao i sve drugo u gejmingu, gejm dizajn se uči. Nije dovoljan X broj sati za kozolama i telefonima – ovo se ne radi po osećaju, već po dobro isprobanim i dokazanim zakonitostima.

Pored toga što je zanimljiv i uvek drugačiji, ovo je jedna od najtraženijih rola u gejming industriji i ona koja se dosta teško nalazi.

Na ovom mitapu imaćete prilike da čujete: 

  • Kreirajte savršenog neprijatelja: Kako uklopiti gejm dizajn neprijatelja u ograničenja sveta u kojem se nalazi? U dizajnu AA i AAA naslova gejm dizajneri moraju da paze na mnogo varijabli. Iako često smešteni u fantastičnim svetovima, karakteri moraju da se ponašaju po nekim ustaljenim zakonitostima i logici koju su napravili kreatori igre. Videćemo kako se to sve uklapa. 
  • Game Dizajn u indie igrama, kako se izboriti sa haosom? Koje su specifičnosti gejm dizajna u indie studiju? Koje su veštine potrebne? Prolazak kroz proces game dizajna i njegovu haotičnost pri kreiranju igre Water Me and You. Prikaz indie Game Dizajn dokumenta i njegova primena. Kada je dosta novih mehanika? Kada je dosta iteracija? So many questions. 
  • AAA Game Design – Ubisoft Belgrade TBA
  • Playing Narratoves i Shift2Games – Kako ući u gejming industriju? Lakše danas nego ranije, uz pomoć regionalnih programa i sajtova. Sve o tome i kako naći pomoć, na kraju mitapa. 

Ulaz na mitap je besplatan za sve, a pozivamo vas da obavezno ostanete sa nama nakon predavanja da se upoznamo uz piće i produžimo razgovor o našoj omiljenoj temi, a to su video igre. Vidimo se u prostoru Tershouse.

 

*** Ove godine, ovaj program ne bi bio moguć bez podrške projekta RECONOMY, kao i posvećenih partnera iz industrije – kompanija 3Lateral / Epic Games, Ubisoft Belgrade, i Two Desperados. Pored njih, u projektu učestvuju i platforma i festival A Maze. / Berlin, kao i Goethe-Institut i Francuski institut u Srbiji.

RECONOMY je regionalni inkluzivni i zeleni program ekonomskog razvoja Švedske razvojne agencije Sida, koji sprovodi HELVETAS Swiss Intercooperation, u saradnji sa organizacijom Help – Hilfe zir Selbsthilfe e.V i ostalim partnerima u zemljama Zapadnog Balkana i Istočnog Partnerstva.

Nikola Šoškić,
Head of Studio, Shosha Games
O predavaču

Nekadašnji filmski reditelj, su-osnivač Youtube kanala Filmofil, i predavač škole filma Fokus u Beogradu. Apsolvent na fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, smer digitalne umetnosti. Budući da je odrastao uz video igre, svoja znanja iz sveta filma proširio je i na gejming, a od 2019. je aktivan u industriji razvoja video igara. Godine 2022.osniva Shosha Games, indi gejm studio, i učestvuje na SGA programu Playing Narratives gde i pronalazi većinu sada stalnih članova Shosha Games-a. Od 2023. radi kao instruktor za Unreal Engine na programu Unreal Fellowship u Novom Sadu pri Epic Games-u i 3Lateral-u. Trenutno radi kao developer i gejm dizajner u Shosha Games-u.

Denis Silajdžić,
Game Designer, Mad Head Games
O predavaču

Denis je svoju karijeru u razvoju igara započeo kao QA tester. Pronalaženje i pomaganje u rešavanju problema bilo je korisno iskustvo i pružilo mu je znanje iza scene o tome šta je zaista potrebno za pravljenje jedne video igre. U protekle četiri godine testirao je svoje veštine kao gejm dizajner, a trenutno radi u Mad Head Games-u, gde je prvenstveno fokusiran na dizajn neprijatelja.

Stefan Lazarević,
Game designer, Ubisoft
O predavaču

Stefan je od malena bio ogroman ljubitelj igara, i ako mu pitas majku, do zabrinjavajuce mere. Ali mali Stefan nije zapravo mislio da moze da se napravi karijera od gejminga, nego da mora da se bavi vec “ozbiljnom” strukom.  Tako da je otisao u Ameriku i zavrsio fiziku.  Jedne letnje noci pred kraj studija, nakon jedne blesave konverzacije sa cimerom pricajuci o razvijanju koncepta igre, osetio je zar i uzbudjenje sto nije osetio nijednom dok je radio fiziku.  Sledeceg jutra, odlucio je da zeli da udje u gejming industriju.  Nakon godinu dana i par prepreka, upao je u Ubisoftu gde radi kao gejm dizajner sa trenutnim fokusom na menije i gameplay sisteme.