Uspešna brend igra u Fortnite univerzumu – iz prve ruke

Lena Glišović,
Head of Games, Glitch Studios
05.09.2025.
Ulazak u gejming industriju ume da bude izazovan, ali put ka ovom cilju nije samo jedan. Lena Glišović pronašla je alternativu i pokazala kako video-igre mogu biti moćno sredstvo u oglašavanju brendova.

SGA, 3Lateral, Epic Games uz podršku Nordeus Fondacije organizuju ponovo UEFN Game Crafting, program na kom možeš za četiri nedelje naučiti kako da napraviš i objaviš svoje prvo Fortnite ostrvo. Kroz program je prošla i Lena Glišović, koja je sada Head of Games u Glitch Studios-u u okviru Radionice KRUG.

Lena je napravila igru Gold Gondola Adventure, Fortnite ostrvo (5184-8107-1604) koje možeš probati besplatno i iskusiti avanturu koju sa sobom donosi Gold gondola na Zlatiboru. Kako je Lena došla do saradnje sa Gold gondolom, turističkom atrakcijom Zlatibora i objasnila im da su baš video-igre pravi medijum za njihovu promociju, pročitaj u razgovoru koji smo vodili sa njom.

SGA: Završila si softversko inženjerstvo, pa je možda za očekivati bilo da će se tvoj rad vezivati za neki programski jezik. Zašto si se okrenula baš UEFN-u i Unreal Engine-u?

Lena: Unreal Engine i UEFN su mi konačno dali ono što sam tražila ceo život, a to je mogućnost da spojim tehničku stranu sa kreativnom. Dugo mi je falila vizuelna komponenta u poslu, i upravo rad u ovim programima mi je to nadomestio. Kao softverska inženjerka imam dobru bazu i to mi dosta pomaže u radu, a pri tom znanje iz programiranja koristim i u samom UEFN-u kroz njegov Verse programski jezik.

SGA: Nažalost, nije lako brzo se zaposliti kao junior u nekoj gejming kompaniji. Da li rad u UEFN-u vidiš kao moguću alternativu ili čak potpuno novi i drugačiji karijerni put?

Lena: Iskreno, krenula sam da pravim svoje igre u UEFN-u jer nisam mogla da se zaposlim u gejming kompaniji. Nisam tip koji sedi i čeka da se nešto desi, pa sam uzela stvari u svoje ruke. UEFN ti daje šansu da sam napraviš igru, objaviš je i čak zaradiš od nje. Možeš da budeš svoj mali studio, a uz to stalno usavršavaš skill-ove i učiš nešto novo dok radiš.

SGA: Koliko je teško bilo ljudima iz sveta turizma da uopšte pojme tvoj predlog za saradnju?

Lena: Bilo mi je baš važno da im približim svet video-igara, šta je Fortnite, kolika je masovnost tog ekosistema i kakav potencijal ima brendirana igra. Hvala im što su mi dali priliku da ih uvedem u taj svet! Kad su videli primere i kako bi to moglo da izgleda, sve je kliknulo.

SGA: Kako je izgledalo praviti igru za klijente koji nisu gejmeri? Da li su oni ipak mogli nekako da doprinesu projektu?

Lena: Bilo je baš zabavno! Klijenti su na početku rekli šta im je sa strane brenda važno da se nađe u igri, a ja sam na osnovu toga osmislila osnovnu ideju. Imali smo i jednu brainstorming sesiju na kojoj su izneli dodatne predloge, a ja sam ih upakovala tako da imaju smisla za gejmplej.

Na primer, njima je bilo jako važno da se, pored same vožnje gondolom, ispromoviše i souvenir shop sa njihovim autentičnim suvenirima. To sam pretočila u mehaniku igre tako što igrači rade različite quest-ove i za njih dobijaju Gold Coin-e, koji su valuta u igri, a zatim ih menjaju za suvenire identične onima iz stvarne prodavnice, koji se equip-uju na skin igrača kao back bling ranac. Fora je to što igrači mogu da se porede sa prijateljima: ko je otključao koji suvenir, i naravno, skuplji suveniri pokazuju da je igrač bolje i uspešnije odradio quest-ove. Suovenir shop u igri je napravljen po uzoru na pravi, što je bilo posebno zabavno raditi!

„Veoma sam ponosna na playtime, koji je u proseku oko 20 minuta po igraču, a imali smo peak-ove koji su prelazili sat vremena average playtime-a. To mi govori da je ljudima zabavno i da im je bilo zanimljivo da istražuju. Takođe, posle prvog ažuriranja videla sam ozbiljan porast broja igrača, baš zbog malih promena koje su napravile veliku razliku", kaže Lena Glišović.

SGA: Poseban izazov sigurno je bio prevesti realan prostor u Fortnite okruženje, ili nam se samo čini?

Lena: Hahaha, ne čini vam se! Sculpt‑ovanje terena i blockout faza su bili baš zahtevni jer je trebalo da cela mapa bude srazmerna. Zbog gejmpleja mapa, naravno, nije mogla da bude preslikana 1:1, već sam morala da izbacim neke delove, ali tako da se to ne primeti. To mi je bilo posebno izazovno, jer sam sa Zlatibora i teren znam skoro napamet.

SGA: Koliko znamo, UEFN ima vrlo transparentne metrike za svako ostrvo – da li bi istakla neke na koje si ponosna?

Lena: Veoma sam ponosna na playtime, koji je u proseku oko 20 minuta po igraču, a imali smo peak-ove koji su prelazili sat vremena average playtime-a. To mi govori da je ljudima zabavno i da im je bilo zanimljivo da istražuju. Takođe, posle prvog ažuriranja videla sam ozbiljan porast broja igrača, baš zbog malih promena koje su napravile veliku razliku.

SGA: Zašto je važno ažurirati i unapređivati igre ovog tipa?

Lena: Ažuriranje UEFN igara je ključno jer Fortnite Discover algoritam favorizuje updated ostrva: kad objaviš novi update, tvoja mapa dobija dodatne impresije u Discover tab-u i može se vratiti ili popeti u rangiranju. U slučaju Gold Gondola Adventure super je to što možemo da ubacujemo sezonske novitete i pratimo stvarne događaje, pa igra ostaje zanimljiva i aktuelna.

SGA: Kada su UEFN ostrva u pitanju, marketing možda još više dolazi do izražaja nakon launch-a. Šta ste sve do sada radili na ovom planu i kakve kampanje još pripremate u budućnosti?

Lena: Za promociju igre angažovali smo popularnog YouTuber-a / TikTok-era Vicostein-a, koji je igru predstavio na svojim kanalima, a zatim smo organizovali i live igranje sa njim u centru Zlatibora. Posetioci su mogli da osvoje karte za vožnju gondolom u zavisnosti od toga kako završe izazove u igri. Pored toga igra je dobila veliku medijsku pažnju, o njoj su pisali gotovo svi relevantni portali, a predstavljena je i na nekoliko televizijskih kanala. U budućnosti planiramo dodatne influenserske saradnje i sezonske kampanje koje će pratiti nova ažuriranja igre.

SGA: Lena, baš nam je drago što smo i mi konačno seli da popričamo o ovoj igri, koju su toliki mediji već propratili! Nadamo se da je sve ovo samo jedan izuzetno uspešan početak!

Lena: Hvala vam puno! I ja se nadam da je ovo tek početak i da će Gold Gondola Adventure, ali i moji budući UEFN projekti, nastaviti da rastu i privlače nove igrače. Ovaj projekat mi je pokazao koliko kreativne ideje mogu da zažive u Fortnite svetu i koliko prostora ima za dalje širenje i inovacije.