UNICEF i SGA predstavljaju program o odgovornom gejmingu i deci

U sredu, 2. juna sa početkom u 18 časova, UNICEF u Srbiji i SGA organizuju prvu u nizu konferencija koje će se baviti uticajem gejming industrije na decu i mlade. Konferencije su deo saradnje u okviru strateškog partnerstva koje su SGA i UNICEF započeli prošlog meseca.  Događaj možete pratiti u direktnom online prenosu, a registracija je obavezna na ovom linku.

Kako deca i mladi u Srbiji gejmuju?
Kakva su im iskustva na digitalnom igralištu?
Koje su im preporuke za gejming industriju?

Odgovore na ova pitanja daće učesnici konferencije Deca i gejming industrija: mogućnosti i izazovi, koju zajednički organizuju Srpska asocijacija industrije video igara (SGA) i UNICEF.

KOVID-19 je prouzrokovao eksploziju u onlajn gejmingu među svim starosnim grupama, ukazujući da je gejming postao centralni element zabave 21. veka i jedna od najbrže rastućih industrija u svetu. Gejming daje deci priliku da se povežu sa prijateljima širom sveta, da nauče da sarađuju sa drugima, steknu nove veštine i da se lepo zabave. Međutim, kao i kod drugih onlajn aktivnosti u kojima učestvuju deca, tokom gejminga mogu se doživeti i negativna iskustva. Zbog toga gejming kompanije imaju odgovornost da oblikuju svoje platforme tako da maksimiziraju pozitivne i da svedu na minimum negativne uticaje na decu.

Srpska gejming industrija tokom poslednjih nekoliko godina beleži snažan rast od više od 20% na godišnjem nivou, dok je broj uspešnih domaćih kompanija sve veći. Obraćanje pažnje na zaštitu prava najmlađih igrača i na društvene aspekte gejminga govori o sazrevanju relativno mladog domaćeg gejming ekosistema, kao i same industrije. U okviru novouspostavljene partnerske saradnje, biće predstavljene najbolje evropske i svetske prakse i istraživanja iz pomenute oblasti, uz učešće gostiju iz relevantnih međunarodnih organizacija.

Na konferenciji će biti predstavljeno i prvo nacionalno istraživanje o uticaju gejming industrije na decu koje je sproveo UNICEF putem svoje U-Report platforme, a na osnovu svojih “Preporuka za onlajn gejming industriju o njenom uticaju na decu”. Uz specijalnog gosta iz jedne od istaknutih evropskih organizacija koje se bave ovom temom, kao i predstavnice UNICEF-a za korporativna partnerstva, dečija prava i biznis, na konferenciji će učešće uzeti i predstavnici industrije, psiholozi i mladi igrači.

Više detalja o temama, govornicima i panelistima iz svetskog i domaćeg gejming ekosistema je u agendi koja sledi, a događaj čiji je domaćin kompanija Nordeus moći će da se prati u direktnom online prenosu putem Zoom platforme.

Registracije su otvorene!

________________
AGENDA Konferencije
DEČIJA PRAVA I GEJMING INDUSTRIJA: Level 1

Sreda, 2. jun – 18 h | Nordeus Auditorijum
Direktan prenos preko Zoom platforme (link za registraciju)
Moderator: Branko Veselinović (RTS)

18.00
Hello to the Kids Gaming World (dobrodošlica i uvodna obraćanja)
Relja Bobić, Programski direktor, SGA
Deyana Kostadinova, Direktorka UNICEF-a u Srbiji
Josianne Galea Baron, Child Rights and Business Specialist, UNICEF Regional Office, Geneva

18.10
PEGI: tools for informed choices by parents and children
Dirk Bosmans, direktor operacija, Pan European Game Information – PEGI

18.25
Kako video igre utiču na decu i mlade?
prof dr Nataša Krstić (UNICEF konsultant, Fakultet za medije i komunikacije)
Rezultati UNICEF U-Report ankete

18.40
Panel diskusija
 Učesnici i učesnice:
Mihajlo Jovanović Džaril (Fortuna Esports)
Vojislav Milutinović (Two Desperados)
Milica Crkvenjakov (Roditelji gejmera)
doc dr Dobrinka Kuzmanović (psihološkinja, Filozofski fakultet)
Ilija Stojković (17-godišnji gejmer)

19.30
Level 1: completed
(kraj događaja)

________________
BIOGRAFIJE:

Dirk Bosmans je direktor operacija pri PEGI, organizaciju koja vodi panevropski sistem ocenjivanja video igara i aplikacija u odnosu na uzrast korisnika. On nadgleda kontinuirani razvoj PEGI sistema i sarađuje sa nacionalnim trgovinskim udruženjima, vladinim organizacijama i industrijskim partnerima širom Evrope na podizanju svesti o kulturi video igara i medijskoj pismenosti uopšte, kao i starosnim ocenama za pojedine igre. Prethodno je bio jedan od ključnih ljudi u okviru ISFE (Interactive Software Federation of Europe), organizacije koja je i inicirala uspostavljanje PEGI sistema.

Josianne Galea Baron deo je UNICEF-ovog tima za dečja prava i poslovanje u Ženevi, specijalizovanog za digitalne industrije. U ovoj ulozi, ona se bavi preduzećima oko njihovog uticaja na pitanja prava deteta, sa fokusom na to kako kompanije u tom sektoru mogu da preduzmu mere za poštovanje i podršku dečijim pravima tokom svojih aktivnosti. To uključuje razvoj alata i smernica za preduzeća u različitim industrijama, od igara na mreži do mobilnih operatera. Josianne takođe koordinira i podržava UNICEF-ove kancelarije u zemlji i nacionalne odbore u njihovim angažmanima sa preduzećima u digitalnoj industriji na teme povezane sa uticajima na prava deteta.

Nataša Krstić je diplomirala i magistrirala na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Doktorsku disertaciju iz oblasti menadžmenta odbranila je 2014. godine na Univerzitetu Singidunum. U 2015. godini stekla je zvanje diplomiranog stručnjaka za digitalni marketing (Dip DigM) koje dodeljuje ugledni britanski Institut za direktni i digitalni marketing. Radila je u domaćim i inostranim finansijskim organizacijama na poziciji direktora marketinga i odnosa s javnošću. Angažovana je kao domaći i međunarodni konsultant za organizaciju.

Mihajlo Jovanović Džaril je izvršni direktor Fortuna Esports, vodećeg regionalnog organizatora i proizvođača igara. Diplomirao je na Pravnom fakultetu u Beogradu, započeo je karijeru kao advokat, a zatim je prešao u konsultanta u Savetodavnom odeljenju u EI sa fokusom na projekte koje finansira EU u državnom i javnom sektoru. Mihajlo je osnovao Fortunu 2016. godine i brzo je razvio od malog početnika do pouzdanog partnera u esports industriji posvećenom stvaranju svetskih igara na sreću u našem regionu. Kroz partnerstvo sa United Media, prvi je predstavio lokalne esports turnire na tradicionalnoj televiziji i trenutno proizvodi Esports Balkan League (EBL).

Milica Crkvenjakov je kao mlada počela da piše romane i kratke priče. Ta ljubav je prerasla u blog sa kratkim pričama i, na kraju, u formu kreiranja video igara. Cilj joj je da pravi nezaboravna interaktivna iskustva i osvesti ljude o svim prednostima video igara. Stremi da pokrene roditelje da aktivno učestvuju u gejming životu svoje dece i time doprinesu zdravom odnosu sa igrama. Samostalno je razvila projekat Roditelji gejmera, koji je nastao iz želje da se roditeljima olakša da stvore vezu sa omiljenim hobijem mnoge dece u svetu.

Vojislav Milutinović Pasionirani gejmer koji je imao jednu želju u karijeri, a to je da pravi igre. Preduzetnik od ranih 20-ih, osnovao je i vodio kompaniju koja je radila na razvijanju vebsajtova, planirajući da svoju karijeru nastavi u industriji video igara. Godine 2010. osnovao je Two Desperados, beogradski gaming studio koji potpisuje tri naslova: Woka Woka, Viola’s Quest i MuffinVille. Vodi timove za razvoj proizvoda, a u fokusu mu je dalji razvoj kompanije u pravcu primene veštačke inteligencije u gamingu.

Dobrinka Kuzmanović je završila doktorske studije psihologije na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Zaposlena je kao docentkinja na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, na predmetima Pedagoška psihologija i Razvojna psihologija. Tokom poslednje decenije, kontinuirano je angažovana kao istraživač i konsultant na projektima koje realizuje Institut za psihologiju sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i UNICEF u Srbiji.

Ilija Stojković je sedamnaestogodišnjak, učenik trećeg razreda gimnazije Milena Pavlović Barili u Beogradu, i pasionirani gejmer.