15.04.2022.

Nova era Top Eleven naslova – u 3D formatu

Beogradska kompanija Nordeus poznata po naslovu Top Eleven ove godine slavi 12 godina postojanja. Nas je, naravno, najviše zanimalo kakve novine ovim povodom pripremaju.

SGA: Ove godine slavite 12 godina postojanja – čestitamo! Top Eleven je tu 11 godina. Poseban je izazov sve to vreme unapređivati glavni proizvod, tako da uvek bude nov i ponudi igračima nešto što možda ni sami nisu znali da im treba. Koji novi feature očekuje igrače Top Eleven igre?

Marko Jevtić, Game Lead: Top Eleven je evergreen fudbal menadžer igra, pa od 2010. godine i lansiranja na Facebook-u kontinuirano ulažemo u to da igra bude što bolja uvodeći nove feature-e i upravljajući operacijama (LiveOps) kako bi igrači bili zadovoljni, a naročito oni koji redovno igraju Top Eleven godinama. To su glavni razlozi zašto Top Eleven i traje dvanaest godina, a uz novi feature verujemo da će nastaviti da traje i narednih dvanaest.

Davne 2010. godine, mečevi u Top Eleven igri su imali samo tekstualni prenos, da bismo 2015. godine dodali 2D mečeve kao prirodni sled koji očekuju svi ljubitelji fudbal menadžer žanra. Vrhunac razvoja Top Eleven-a i vizije da našim igračima omogućimo da budu fudbalski šampioni ako posvete i svega 5-10 minuta svog vremena dnevno, upravo su 3D mečevi. Igrači svakodnevno dele isečke njihovih mečeva u 3D-u na društvenim mrežama, sa zadovoljstvom pokazuju kako su njihove ekipe postigle neki gol ili odigrale akciju u skladu sa njihovom taktikom, te je uživanje gledati kako naši igrači preporučuju Top Eleven njihovim prijateljima. Ovakve reakcije korisnika mi samo ulivaju dodatno poverenje da je Top Eleven ušao u novu eru, te da će još dugo biti glavna zabava za ljubitelje fudbala širom sveta.

 

 

SGA: Kakve je sve promene doneo 3D meč u Top Eleven-u?

Marko Jevtić, Game Lead: Naši igrači po prvi put mogu da vide svoje fudbalere na terenu, kao i odraz njihovih taktika i odluka kroz realističan fudbal u 3D formatu. Pored vizuelnih promena, radili smo na poboljšanju i samog engine-a, tako da još bolje odražava izbore igrača na terenu. Naravno, igrači mogu tokom meča da menjaju tok igre, jer se sve dešava u realnom vremenu. Nastavićemo da ulažemo u engine, kao i u sam 3D meč, kako bismo stalno poboljšavali iskustvo Top Eleven menadžera.

 

SGA: Kako je tekao razvoj od trenutka kada ste se odlučili za ovo do update-a? Koliki tim je bio posvećen ovom projektu i koje su njihove ekspertize?

Marko Jevtić, Game Lead:  Unutar kompanije smo razvili football engine, kao plod dugogodišnjeg rada probranog tima koji čine eksperti iz polja AI, animacije, grafike, razvijanja alata, QA, dizajna, art-a i produkcije. Želeli smo da napravimo novu tehnologiju i football engine od nule, a da isto tako isporučimo kvalitet koji se viđa u svetski poznatim igrama.

Tim koji je razvijao football engine radio je i na njegovoj integraciji u Top Eleven zajedno sa Top Eleven timom koji čine product menadžeri, menadžeri projekta, gejm dizajneri, dizajneri, digitalni umetnici, sistem inženjeri, softver inženjeri i mnogi drugi. Ukoliko posmatramo samo football engine, na njemu je radilo svega 20 ljudi. S druge strane, integrisanje football engine tehnologije u Top Eleven je takođe zahtevalo mnogo rada i vremena kako bi se korisničko iskustvo u potpunosti poboljšalo. Sve ovo je bilo moguće isključivo konstantnom interdisciplinarnom saradnjom timova unutar Nordeusa, što i jeste odlika naše kulture.

Nordeus zaposleni su naša snaga. Zaista smo ponosni što smo u mogućnosti da stavimo Srbiju na svetsku mapu gejminga i vrhunskih tehnologija kroz naš doprinos razvijanjem football engine-a.

 

 

SGA: Mnogi proizvodi vremenom gravitiraju ka pojednostavljivanju igre. Koliko je bilo tehnički zahtevno uvesti ovoliku izmenu?

Marko Jevtić, Game Lead: Projekat razvijanja football engine-a od nule trajao je dugo, a samo meseci su bili potrebni da bi se taj isti engine integrisao u igru kroz feature 3D meč. Ovakav tip feature-a je tehnički zahtevno implementirati sa football engine-a u jednu mobilnu igru, iako se na prvi pogled čini samo kao vizuelni update mečeva koje Top Eleven trenutno poseduje.

 

SGA: Slušati potrebe korisnika je sigurno veliki deo odluka da se radi na ovom ili onom unapređenju iskustva igranja. Da li je sledeća velika izmena već u razvoju i koliko je važna uloga community manager-a u tome?

Marko Jevtić, Game Lead: U narednom periodu nastavljamo da razvijamo Top Eleven, iskustvo korisnika i sam football engine. Tim već radi na sledećim izmenama u igri koje će dalje obogatiti iskustvo naših menadžera. Kao i do sada, sugestije pa i žalbe naših igrača služe kao prozor u svet Top Eleven zajednice.

Kao što je za pravljenje engine-a potrebno imati vrhunske inženjere, ili odlične gejm dizajnere za pravljenje igre, tako je i za vođenje velike igre potrebno imati i product menadžere, community menadžere i ostale pozicije u sklopu marketing tima, koje mogu da se takmiče na svetskom nivou. Naš marketing tim između ostalog čine i community menadžeri i player support koji su isključivo posvećeni praćenju impulsa naših igrača i koji u određenoj meri informišu dalje odluke razvoja Top Eleven-a, naravno, uz vođstvo drugih marketing timova.

Jedan od razloga postojanja Top Eleven-a na tržištu mobilnih igara već dvanaest godina jeste praćenje impulsa naše zajednice i blagovremeno odgovaranje na njihove želje i potrebe.

 

SGA: Za razliku od drugih mobile žanrova, menadžer igre su tu jako dugo i veliki je izazov da stalno budu aktuelne. Čiji je ovo zadatak u okviru tima?

Marko Jevtić, Game Lead: Biti konstantno aktuelna mobilna igra u okviru fudbal menadžer žanra je zadatak Product Management tima i Product Marketing tima koji zajedno osluškuju tržište i korisnike. Igru Top Eleven lansirali smo 2010. godine samo na Facebook-u, a 2011. godine i na drugim platformama. Top Eleven je bio jedna od prvih igara na Facebook-u i u roku od tri nedelje smo bili profitabilni. Tada je postojala jaka konkurenciju među već uspešnim fudbalskim igrama, a mi smo svoju prednost izgradili na tome što smo slušali igrače na društvenim mrežama,šta oni zapravo žele i to im isporučili. Mogu da kažem da je i ove godine situacija slična. Jedan od glavnih razloga za lansiranje 3D mečeva je upravo Top Eleven zajednica.

Svedoci smo tome da je zabava danas sveprisutna, ona se nalazi svuda oko nas, u našem džepu, na TV-u, kompjuteru, na konzolama, itd. To znači da je konkurencija za slobodno vreme korisnika nikad veća. Borimo se da dobijemo pažnju naših igrača na tržištu koje je prezasićeno, dok je važno ponuditi im dovoljno kvalitetnu zabavu koja će ispuniti njihovo slobodno vreme, a koja će istovremeno doneti profit kompaniji. Konstantno balansiranje između potrebe za profitom koja vam omogućava dalje ulaganje u unapređivanje igre i potrebe za udovoljavanjem svojim korisnicima je zadatak koji Top Eleven i Nordeus već dvanaest godina uspešno rešavaju.