Let Bions Be Bygones (Steam) se dešava na fiktivnoj, futurističkoj i izuzetno prenaseljenoj planeti Terrahive, čiji gradovi funkcionišu po vertikalnom principu – viši slojevi stanovništva su doslovno iznad nižih. Na najvećem udaru su siromašniji slojevi i “žrtve nezaustavljivog progresa”, a početak priče vodi nas u “The Pit” – upravo omanji sirotinjski pod-grad u koji bogataši dolaze da se oslobode i uživaju u potpunom bezakonju. Izvesna bogata devojka nestaje i status quo u Pitu počinje polako da se raspada.
U centru svega je detektiv John Cooper koji dobija, tačnije biva primoran da prihvati zadatak da je pronađe. Iako igra deluje kao point & click stare škole, njen fokus je na razvijanju Cooperovog lika (i dela) što se postiže isključivo kroz narativ – Cooper će, vođen igračem, vremenom graditi odnos sa svojim okruženjem i uticati na svoju i sudbine likova sa kojima se susreće.
U njemu se “rvu” četiri detektivske persone: analitična, empatična, cinična i nemilosrdna, a na igraču je da odabere svog Coopera. Ono što je važno napomenuti jeste da ne postoji situacija u kojoj igrač definitivno gubi, postoje samo posledice izbora dominantne persone. Priča će teći dalje, a i same posledice će se dodatno granati sve do samog kraja praveći jedinstveno iskustvo za svakog igrača. Zbog toga verujemo da će igra biti veoma zahvalna za bar nekoliko ponovnih igranja.
Ključni fokus stavljen je na narativ i sve detalje koji taj narativ dopunjuju i čine ga još utemeljenijim i zabavnijim za istraživanje, ali takođe i na izradu uverljivog sveta, kako literarno, tako i vizuelno.
Igra je od strastvenog projekta par entuzijasta prerasla u ozbiljan poduhvat koji je u jednom trenutku postao preveliki zalogaj, te je Bohemian Pulp ekipa ove godine najposvećenija onboarding procesu i pronalaženju metoda (kako) da im se pridruži još ljudi. Osnovni tim broji petoro, uz šest dodatnih pomagača i mentora kojima su beskrajno zahvalni na savetima, ističe Đorđe. U tom procesu su se, zahvaljujući SGA događaju, sprijateljili i sa Sensible Shouting ekipom kako bi što više likova u igri pokrili glasovnim glumcima – upravo u trejleru možemo čuti Coopera kom glas pozajmljuje američki glumac Brent Schraff.
Đorđe nam je takođe otkrio da od samog početka rada na projektu imaju podršku izdavačke kuće MicroProse, i upravo zahvaljujući tome je igra i “pomerena dalje” iz demo faze – “a pritom ne moram ni da napominjem kolika je čast ostvariti saradnju sa kućom koju je osnovao legendarni Sid Meier.”
Studio Bohemian Pulp je otvoren za svaki vid saradnje, podrške i dodatnog investiranja. Ušli su i u crowdfunding, ali ističu da je cilj izgradnja zajednice koja će se vezati za projekat, zbog čega je Patreon za Let Bions Be Bygones osmišljen tako da ljudi u određenoj meri učestvuju u razvoju igre i sveta u kojem se radnja igre odigrava.
Za kraj, pitali smo kakva vrsta podrške je najkorisnija timovima koji rade na ovom tipu igara, kao i kada možemo da očekujemo Let Bions Be Bygones:
“Svakako je korisno i lepo što zajednica, za početak, uopšte postoji i razvija se, jer u njoj su ljudi sa puno neprocenjivog znanja i veština. Meni je od presudnog značaja za opstanak projekta bila podrška izdavača, budžet koji mora da postoji da bi se jedna igra zaista razvila. Koliko god da mi volimo ovo što radimo, entuzijazmom se struja ne plaća. Zato se, između ostalog, nadamo daljem rastu zajednice u Srbiji. Takođe, nadamo se i prisnijem odnosu države prema gejming industriji, tačnije sanjamo o uslovima za rad koje indie dev studiji imaju u državama poput Finske, gde je razvoj ove industrije postao bukvalno nacionalni interes.
Mislim da je u ovom trenutku za naše nerve najpametnije da se vodimo mudrim i nažalost retkim primerima kolega iz velikih studija kada kažu “biće gotova kada je završimo” 🙂 Nezahvalno je u ovom trenutku bilo šta unapred procenjivati, makar i okvirno, ali kada krenemo zaista da guramo napred moći ćemo da razmišljamo o okvirnim datumima.”