Ekosistem

Za samo nekoliko godina, pejzaž gejming ekosistema Srbije se značajno promenio. Ima sve više timova koji rade ne samo na igrama, već i na pružanju usluga i razvijanju alata koji postaju ključni deo industrije. Kompanije, studiji i timovi su raznoliki po veličini, gradu iz kojeg dolaze, ali i vrstama projekata na kojima rade. Vidimo sve veće prisustvo globalnih giganta industrije koji na tržište ulaze kroz akvizicije i ulaganje u startape. Sve je više otvorenih pozicija za najrazličitije profesije. Veliki pomaci počinju da se dešavaju i na polju obrazovanja.

Sve više aktera

U Srbiji trenutno postoji oko 150 studija, timova i kompanija koji aktivno rade na izradi igara i drugih usluga i servisa usko vezanih za gejming industriju.

Diverzitet
Tri najaktivnija centra su Beograd, Novi Sad i Niš
Ideje
Preko 50% naših članova razvija originalni IP, u skoro svim žanrovima
Servisi
Naši članovi rade i na trejlerima, asetima, reklamama, muzici za igre i drugim uslugama.

Talenat

Procenjujmo da u sektoru video igara radi preko 4.500 ljudi. Broj zaposlenih se u odnosu na prošlu godinu uvećao za čak 98% a razlog tome je relociranje profesionalaca iz inostranstva (najviše iz Rusije, Ukrajine i Belorusije). Pozicije su raznolike i čak 60% naših ispitanika najavilo je proširenje tima. Trećina zaposlenih su žene, što nas svrstava među prvima u Evropi sa ovoliko inkluzivnom gejming industrijom. Samo u toku 2024. godine otvoriće se 475 novih pozicija.

Budućnost
Pored postojećih profesionalaca, trenutno postoji 30.000 studenata iz oblasti matematike, IT-ja i kompjuterskih nauka i još 10.000 srednjoškolaca koji uče o mehanici i elektronici širom Srbije.
Edukacija
Srbija je jedna od retkih država u kojoj se kompjuterske nauke i programiranje uče u osnovnim školama.
Novi talenti
Oko 40% naših članova svake godine zapošljava studente, i 50% njih je kompletno zadovoljno znanjem i uklapanjem studenata u radne procese.

Prihodi

Petnaest najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji prihodovalo je 175 miliona evra, što pokazuje rast u odnosu na prethodnu godinu! Više od polovine naših članova ostvaruju prihode kroz direktnu prodaju. Za razliku od prošle godine PC igre su preuzele vodeće mesto u zaradi, premašujući Mobile za 2%. Još jedna od novosti u ondosu na prethodnu godinu je da ove godine 50% timova planira da se prijavi za neki od lokalnih ili evropskih fondova. Ono što je svakako neophodno su investicije i otvaranje novih izvora finansiranja projekata u razvoju a kao prepreke navedeni su visoki porezi i kompleksne birokratske procedure.