Ekosistem

Za samo nekoliko godina, pejzaž gejming ekosistema Srbije se značajno promenio. Ima sve više timova koji rade ne samo na igrama, već i na pružanju usluga i razvijanju alata koji postaju ključni deo industrije. Kompanije, studiji i timovi su raznoliki po veličini, gradu iz kojeg dolaze, ali i vrstama projekata na kojima rade. Vidimo sve veće prisustvo globalnih giganta industrije koji na tržište ulaze kroz akvizicije i ulaganje u startape. Sve je više otvorenih pozicija za najrazličitije profesije. Veliki pomaci počinju da se dešavaju i na polju obrazovanja.

Sve više aktera

U Srbiji trenutno postoji oko 130 studija i kompanija koji aktivno rade na izradi igara i drugih usluga i servisa usko vezanih za gejming industriju.

Diverzitet
Tri najaktivnija centra su Beograd, Novi Sad i Niš
Ideje
60% naših članova razvija originalni IP, u skoro svim žanrovima
Servisi
Naši članovi rade i na trejlerima, asetima, reklamama, muzici za igre i drugim uslugama.

Talenat

Procenjujmo da u sektoru video igara radi preko 2.200 ljudi. Pozicije su raznolike i čak 70% naših ispitanika najavilo je proširenje tima. Trećina zaposlenih su žene, što nas svrstava u prvu državu u Evropi sa ovoliko inkluzivnom gejming industrijom. Samo u toku 2022. godine otvoriće se 450 novih pozicija.

Budućnost
Pored postojećih profesionalaca, trenutno postoji 30.000 studenata iz oblasti matematike, IT-ja i kompjuterskih nauka i još 10.000 srednjoškolaca koji uče o mehanici i elektronici širom Srbije.
Edukacija
Srbija je jedna od retkih država u kojoj se kompjuterske nauke i programiranje uče u osnovnim školama.
Novi talenti
Oko 30% naših članova svake godine zapošljava studente.

Prihodi

Srpska industrija video igara je u 2021. godini prihodovala oko 125 miliona evra, što pokazuje značajan rast u odnosu na prethodnu godinu! Više od polovine naših članova ostvaruju prihode kroz direktnu prodaju. Mobilne igre su i dalje najzaslužnije za prihode naših članova, dok se i dalje dešavaju nove akvizicije od strane velikih svetskih igrača, kao i uspešan plasman novih igara, kojih je objavljeno 35 u 2021. Ono što je svakako neophodno su investicije i otvaranje novih izvora finansiranja projekata u razvoju.