Ekosistem
Sve više aktera
U Srbiji trenutno postoji oko 150 studija, timova i kompanija koji aktivno rade na izradi igara i drugih usluga i servisa usko vezanih za gejming industriju.
Talenat
Procenjujmo da u sektoru video igara radi preko 4.500 ljudi. Broj zaposlenih se u odnosu na prošlu godinu uvećao za čak 98% a razlog tome je relociranje profesionalaca iz inostranstva (najviše iz Rusije, Ukrajine i Belorusije). Pozicije su raznolike i čak 60% naših ispitanika najavilo je proširenje tima. Trećina zaposlenih su žene, što nas svrstava među prvima u Evropi sa ovoliko inkluzivnom gejming industrijom. Samo u toku 2024. godine otvoriće se 475 novih pozicija.
Prihodi
Petnaest najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji prihodovalo je 175 miliona evra, što pokazuje rast u odnosu na prethodnu godinu! Više od polovine naših članova ostvaruju prihode kroz direktnu prodaju. Za razliku od prošle godine PC igre su preuzele vodeće mesto u zaradi, premašujući Mobile za 2%. Još jedna od novosti u ondosu na prethodnu godinu je da ove godine 50% timova planira da se prijavi za neki od lokalnih ili evropskih fondova. Ono što je svakako neophodno su investicije i otvaranje novih izvora finansiranja projekata u razvoju a kao prepreke navedeni su visoki porezi i kompleksne birokratske procedure.