Superklaster je model u kome intenzivno sarađuju mala i srednja preduzeća sa startapima, investitorima, univerzitetima i drugim institucijama, sa ciljem ubrzanog razvoja inovacija u jednoj specifičnoj oblasti. Istovremeno, sinergetski se rešavaju najveći izazovi svih činilaca inovaciono-tehnološkog ekosistema, vrši se razmena znanja i stvaraju se nove vrednosti.
Superklaster stvara nove prilike, podstiče razmenu ideja i znanja i odgovara na izazove koje njegovi članovi ne mogusamostalno da prevaziđu. Rezultati istraživanja su pokazali da su četiri domena sa najvećim potencijalom za razvoj agro-tech, med-tech, web3 i gejming/vr.
Tako je nastao superklaster Creative Tech Serbia, koji je na ovom konkursu odabran kao reprezentativni superklaster za domen gaming/VR, a koji je između juna 2022. i 2023. godine realizovao više desetina aktivnosti koje su identifikovane i dizajnirane kroz zajednički, kolaborativni proces svih partnera.
KO ČINI CTS?
- “Zrele” kompanije 3 Lateral/Epic Games, Two Desperados, Nordeus, Mad Head Games i Playstudios Europe),
- Startapi (Webelinx Games, Fortuna Esports, Digital Arrow, Gamebiz Consulting, Bunker VFX, Flathill Games)
- Formalne obrazovne institucije (Fakultet dramskih umetnosti Beograd, Univerzitet Metropolitan Beograd, Akademija Umetnosti Novi Sad, Elektronski fakultet Niš)
- Organizacije neformalnog obrazovanja (Crater Training Centar, Centar za promociju nauke, Nordeus fondacija)
- Organizacije civilnog društva (Film in Serbia/CGA Belgrade, Data Science Conference, Fondacija Petlja)
- Državne institucije (Naučno tehnološki parkovi u Nišu i Čačku)
- Kompanije kao što su Deloitte Srbija i advokatska kancelarija Karanović&Partners, koje će pružati ekspertsku podršku
ŠTA SMO SVE POSTIGLI ZA GODINU DANA?
Ostvareni su impresivni rezultati u podršci razvoju gejming industrije u Srbiji, uključujući više od 4000 učesnika u različitim aktivnostima.
Održane su 3 uspešne trejd misije sa 20 timova i učesnika, dok je za 5 pilotiranih aktivnosti obezbeđeno finansiranje za naredni period, uključujući konferenciju For the Win, Pilot ciklus biznis mentorstva, Unreal day, Gamification i Soft Skills akademiju.
Ukupno je realizovano preko 20 različitih aktivnosti sa preko 80 sesija, obuhvatajući i 4 gejming track-a na različitim konferencijama – CGA Belgrade, PANDORA, Studije video igara i SPLET kao i prvu ikad izložbu indie igara u Beogradu. Učesnici su imali priliku da se povežu sa više od 100 izlagača i predavača.
Kroz podršku različitim programima, 20 timova-organizacija je dobilo podršku, dok su 2 obrazovne institucije dobile opremu za nove obrazovne programe vezane za gejming. Osim toga, saradnjom obrazovnih institucija i industrije, razvijen je jedan novi proizvod, a stvorena je i jedinstvena stranica s listom svih igara proizvedenih u Srbiji.
Takođe, realizovan je Shift 2 Games koncept koji podrazumeva web platformu, TV emisiju i Career Day događaje. Uspostavljeno je preko 20 novih partnerstava koja će dalje podržavati razvoj creative-tech sektora u Srbiji, a kreiran je i plan za prvi gejming akcelerator u regionu. Povrh svega, kreiran je predlog promene zakona za uvoz robe dvostruke namene (dev kits).