Gejmifikacija u gejming industriji
U svojoj suštini, gejmifikacija je gejm dizajn fokusiran na zaposlene, usmeren ka ljudima koji su zaposleni u različitim poljima, sa ciljem da se maksimizuju ljudski potencijal i blagostanje. Ona nam daje odgovor na pitanje kako da povežemo zaposlene da budu više uključeni tako što ćemo “gejm-dizajnirati” posao. Dobro dizajnirana igra potiče vas da je igrate jer u njoj uživate.
Ova metoda je sama po sebi deo industrije, i potiče iz zbira eksperimenata u menadžemntu i upravljanju u protekle dve dekade, gde se pokušava, neuspeva i ponovo pokušava. Ljudi koji su se u skorije vreme zainteresovali za ovo prilaze joj sa idejama nagrade, kazne, poena, i sistema rang lista, koji niti su dobri (mikromenadžment) niti su održivi (postoji trenutak u kom nagrade prestaju da budu motivacija). To je praktičan pristup koji transformiše zaposlenog iz zupčanika na proizvodnoj liniji u uživljenog, fokusiranog i motivisanog člana tima sa osećajem za autonomiju i uspeh.
Uvid u to kako ovi procesi funkcionišu pomogao nam je da kreiramo okruženje gde se neguje takav način razmišljanja, što zaposlenima omogućava vredan uvid u to da bolje razumeju sebe i postanu svesni kvaliteta koji su u suprotnom mogli biti samo podsvesni.
Ne postoji set pravila koji svi mogu da koriste da bi postigli ove ciljeve. Morate poznavati svoju publiku, kakvu igru žele, a zatim je prilagoditi svom biznisu. Vredi zapamtiti da je gejmifikacija praktičan pristup “na terenu” svemu što radite kao menadžer ili lider, sa namerom da svakodnevne radne obaveze pretvorite u pozitivno radno iskustvo. Zamislite da od obaveznog posla pravite linearnu igru sa sporednim kvestovima. Takva igra bi imala napredak koji se lako meri, pravila koja kreiraju izazove, jasan cilj i sporedne kvestove koji vode do tog cilja, i instant povratnu informaciju (tako da uvek znamo kako nam ide i koliko smo blizu tome da pređemo nivo).
Zato zapamtite ove ključne reči: ciljevi, pravila, izazov, povratna informacija, i počnite da identifikujete osnovne stvari. Zapitajte se, koji je moj ugao posmatranja, kako želim da se moji zaposleni osećaju i kako to da postignem? Nemojte za osnovu uzimati bukvalno elemente iz igara (bodovi, bedževi, rang liste). To neće motivisati vaše zaposlene. Umesto toga, omogućite zaposlenima da kroz pozitivna iskustva pronađu smisao u radnim aktivnostima, da bi se osećali u redu sa time da iznesu sve što treba da se uradi. Naći smisao je moćan motivator, koji se postiže zadovoljstvom, postignućima, osnaživanjem, prihvatanjem u kolektiv i preuzimanjem odgovornosti za zadatke. Buđenje ovih motivatora daje osećaj kontrole koji sprečava izgaranje kao negativnu posledicu! Na ovaj način, strvaramo povećanu produktivnost, kvalitet rada, timski duh i zdravo okruženje.
Uspeh gejmifikacije zavisi od osobe koja na njoj radi. Ta osoba je istovremeno i lider i ravnopravan kolega. Zato, ostavite ego po strani, radite na bliskim, ličnim odnosima, pokažite da uvek unapređujete svoje nedostatke tako što na njima radimo zajedno!