Fuzija Knjige o džungli i Armagedona – konačno izlazi The Cub!

Igor Simić,
osnivač, Demagog studio
15.01.2024.
Od tvoraca "Golf Club: Nostalgia" i "Highwater", Demagog studio nastavlja sagu. "The Cub" je novo poglavlje apokalipse gde su bogati pobegli na Mars i ostavili čovečanstvo da propadne u ekološkom i društvenom kolapsu.

"The Cub" izlazi danas + nova Steam demo verzija je od sada dostupna!

U “The Cub-u”, tim se vraća istom neon-osvetljenom, satiričnom distopijskom uništenom Zemljom neposredno nakon događaja u “Golf Club: Nostalgia”. Nastavak sage ovoga puta u spoju Knjige o džungli i Armagedona, gde kao evoluirano dete istražujete ostatke civilizacije, dok vas love oni koji su pre više decenija pobegli na Mars, ali su se vratili i usmerili svoj pogled ka vama.

Kako biste opet imali društvo tokom putovanja, tu je voditelj prijatnog glasa stanice Radio Nostalgia from Mars sa kolekcijom priča, apokaliptičnih pesama i najava života na Marsu kako bi dočarao sliku ovog distopijskog sveta.

Takođe je objavljena potpuno nova Steam demo verzija od strane tima kako bi ljudima pružila priliku da sami isprobaju igru.

“The Cub” je danas objavljena  na PC-u, PlayStation 4 i Nintendo Switch platformama. Iako je prvobitno najavljena i za Xbox, tim je morao preusmeriti resurse, pa je izlazak na Xboxu odložen do daljnjeg obaveštenja.

Takođe je objavljena potpuno nova Steam demo verzija od strane tima kako bi ljudima pružila priliku da sami isprobaju igru.

Povodom izlaska treće igre studija Demagog popričali smo sa Igorom Simićem, osnivačem.

SGA: Šta su najveća poboljšanja/novine koje ste uveli u smislu gejm dizajna, arta i produkcije?

Igor: The Cub je bio predstavljen izdavaču kao Golf Club: Wasteland (sad na store-ovima Golf Club: Nostalgia), samo iz ugla dečaka koji trči, skače i penje se po srušenim zgradama, spomenicima, neonima, bilbordima koji su u našoj prvoj igri uglavnom bili u pozadini. Srpski govoreći – veća je imerzija. To znači, iz ugla arta, da objekti po kojima se dečak kreće treba da istovremeno deluju slikarski i u koloritu našeg univerzuma, a opet jasno čitljivi za platformersko igranje. Većina level design-a za platformere ima prave uglove, jasne ivice, što je u svetu ruina i mutirane prirode teže izvesti. Igre poput Tarzana, Jungle Book, Another World i Heart of Darkness su nam bili primeri za to.

Iz ugla game design, Golf Club je imao vrlo jednostavnu 2D golf mehaniku i nivoi su ređani po principu mini-golfa, samo u urbanoj post-apokalipsi zbog priče. U slučaju The Cub, stvar je značajno složenija jer niz složenijih mehanika poput trčanja, čučanja, šunjanja, ljuljanja, klizanja, skakanja, hvatanja za ivicu, preskakanja kozlića, duplog skoka i sl. i zahtevaju osećaj i cinculiranje. Kada mehanika nije savršena igrač oseća da nešto nije u redu, ali ne ume da opiše šta tačno. U golfu, koji je mehanički bio daleko od savršenog, postoji samo udarac loptice, pa je daleko manje prilike za frustraciju.

Golf Club je suštinski potezna igra: udariš lopticu, onda karakter sam ode na narednu poziciju, pa opet udariš. The Cub zahteva neprekinut tok, gde svaki idući potez treba da teče i omogući igraču da uživa. Dodatni izazov je bio uklopiti priču i sijaset televizora, knjiga, novina i predmeta koje igrač može usput da nađe u napuštenim ćoškovima.

Produkciono, razvoj The Cub-a je trajao značajno duže, što zbog veće igre, što zbog toga što smo istovremeno radili Highwater za Netflix. Uz jutarnje sastanke, planiranja obaveza preko Jira i Trello, opet je bilo dosta džeziranja jer nije moguće sve nedvosmisleno definisati, već puno toga mora da se proba.

 

SGA: Verujemo da je ceo tim apgrejdovan u odnosu na perthodne projekte. Kako se to oslikalo na igru?

Igor: Glavni napredak je postojanje game i level designer-a koji je skice na papiru direktno pretvarao u level design, istovremeno testirajući i definišući mehanike i time postao ključna spona između koncepta i igračkog iskustva od trenutka do trenutka. Povećanje tima je takođe pomoglo Stepku (Nikola Stepković), našem art direktoru, u domenu animacije i vizuelnog zatezanja level design-a, UI-a i svih sitnica koje igrač može da nađe. Golf Club je pravilo sedmoro ljudi, sada je u timu koji je doduše radio na dve igre u paraleli, bilo preko dvadeset ljudi.

SGA: Zašto vam je bilo važno da se držite lokalnog folklora, da ga tako nazovemo? Kako je strana publika prihvatila te elemente?

Igor: Razlog je vrlo praktičan: jugoslovenska arhitektura je nešto što poznajemo, pa je zato osnov za našu naučnu fantastiku. Takođe, to nam je neophodno kao element sveta s obzirom da se naše igre bave tehnološkim progresom, pa modernističke ruine Jugoslavije sugerišu da smo mi jednu apokalipsu već prošli devedesetih. Pored beogradske i regionalne arhitekture ima dosta primera modernizma iz Centralne Evrope i na taj način dovodimo u vezu veru u progres iz sredine XX veka sa verom u tehnologiju silicijumske doline XXI veka, oličene u ružičastim neonima i nekim arhitektonskim mestima popu AASA zgrade koja je inspirisana NASA-om.
Strana publika uglavnom pojma nema o našim referencama. Svejedno, sada vide da se Genex, na primer, ponavlja u našim igrama. Deo publike prepoznaje spomenike ili berlinski Alex toranj, pa im to uporište u realnosti deluje zanimljivo.
Glavni napredak je postojanje game i level designer-a koji je skice na papiru direktno pretvarao u level design, istovremeno testirajući i definišući mehanike i time postao ključna spona između koncepta i igračkog iskustva od trenutka do trenutka.

SGA: Da li možemo da očekujemo neki javni događaj kod nas, povodom releas-a? Koncert muzike iz igre, žurka…

Igor: Volimo da pravimo žurke i da pokažemo našu saradnju sa muzičarima, međutim sada u januaru nećemo praviti događaj. Naša druga igra, Highwater izlazi u martu na konzole i PC, pa možda tada bude dobra prilika. Povrh toga, i dalje smo u procesu smo pravljenja prottipa i traženja partnera za našu četvrtu igru, pa bi bilo neozbiljno da slavimo dok nismo zatvorili finansijsku konstrukciju za naš naredni projekat. Neka ljudi prate dešavanja Demagog Studija, svakako se planira nešto zanimljivo sa našom originalnom elektronskom muzikom u jednom od vodećih beogradskih klubova. Do tad, poslušajte soundtrack za The Cub koji će biti dostupan na Steam-u, ali i na svim muzičkim platformama.