Zašto su važne „meke“ veštine u gejming industriji?

Autori:
Norbert Varga, CEO Digital Arrow
Aleksandar Trudić, Executive assistant and educator Digital Arrow

Meke veštine i tehnička edukacija su neophodni za svakog zaposlenog u gejming industriji. Ali ako pogledamo malo bolje – ni u formalnoj ni u neformalnoj edukaciji ne postoje kursevi ili predmeti koji se posebno foksiraju na meke veštine, ili bilo koji predmeti koji su kreirani kako bi budući zaposleni u gejming industriji bili efikasniji u svom poslu. Isto tako, ako pogledamo oglašavanja za pozicije u gejmingu, skoro svi su u potrazi za komunikativnim QA, producentom sa organizacionim veštinama ili za art direktorom sa veštinama izveštavanja. Šta bi se desilo kada bismo pronašli nekog sjajnog 3D artista koji nije imao prilike da razvije veštine rešavanja problema ili nekoga ko pokazuje veliki potencijal za UI programiranje, ali ko se i dalje bavi generalnim programiranjem?

Šta nas čini različitim u gejming industriji?

Mi u Digital Arrow nudimo edukaciju za naše zaposlene – kako tehničkih tako i mekih veština. Došli smo do zaključka da je holistički pristup edukaciji jedna od naših najvećih snaga – meke veštine zajedno sa tehničkim veštinama su dobitna kombinacija za svakog zaposlenog. Interni rezultati ovih metoda pokazali su nam da je poboljšana komunikacija među zaposlenima – oni otvoreno adresiraju probleme sa kojima se suočavaju ka svojim tim liderima, što povećava funkcionalnost i operativnost na radnom mestu. Dodatno, naš tehnički eksperti mogu da daju drugačiju perspektivu koja može da pomogne drugima u timu da bolje rade svoj posao.

Tehnički deo edukacije nije dovoljan

Rad na projektu ne znači samo pisanje dobre priče, pravljenje dobrog dizajnerskog dokumenta ili kreiranje koncepta okruženja. Tehničke veštine su jednako važne koliko i socijalne veštine. Ako, na primer, gledate neku internacionalnu gejming konferenciju na Jutjubu, QA tim lid će reći da je komunikacija veoma važna u rešavanju problema u igri. I to ne samo usmena komunikacija, već i u dokumentacionoj fazi rada – ne možete da očekujete da će neko rešiti problem po principu: „Idi dole, onda skreni levo i tu su pećina i rupa koja treba da se popravi.“

Ovde imamo samo sirovu informaciju i ona mora biti poboljšana. Bolja verzija tog primera bi zvučala ovako: „Spustite se niz stepenice u blizini magičnog drveta, i videćete pećinu sa vaše leve strane. U toj pećini primetićete crni grafički krug širine ko 2 cm koji treba popraviti kako igrač ne bi propustio pravi ulaz u pećinu.“

Šta je sa sastancima, grupnom dinamikom, trenerskim veštinama?

Zašto bi ove veštine bile rezervisane za sve druge industrije osim za gejming? Pa, jednostavan odgovor je: ne treba da budu! Gejming industrija u Srbiji zaslužuje kompetentne zaposlene, predavače i trenere iz svih oblasti: produkcije, 2D i 3D arta, animacije, programiranja… I sigurni smo da će se čitaoci složiti sa nama. Ali, postoji jedna kvaka…

Standardi u treninzima, učenju i razvoju: budućnost gejming industrije u Srbiji

Mi verujemo da je od izuzetnog značaja da se kreiraju nacionalni standardi u predavanjima i treninzima u gejming industriji. U Digital Arrow, na primer, imamo svoje interne standarde. Na međunarodnom nivou imamo Evropsku trening strategiju koja je mahom posvećena onima koji rade sa mladim ljudima u neformalnom obrazovanju, i to može biti polazna tačka. Takođe imamo međunarodne koučing asocijacije koje imaju svoje standarde koje isto tako možemo da koristimo. Ali da bi to znanje imalo dugoročni efekat, moramo da se fokusiramo na edukaciju. Ne samo na mentorstvo, prebacivanje znanja sa seniora na juniore, od džedaja do šegrta – već struktuiran, institucionalizovan pristup učenja gejm i narativnog dizajna. I sa sve većim brojem programa, većinom koji dolaze iz same gejming industrije sa ciljem da edukuju o različitim aspektima gejm deva – imamo svetlu budućnost kojoj možemo da se radujemo.

Ukoliko te zanima karijera u gejmingu i u Digital Arrow, pogledaj trenutno otvorene pozicije ovde.