Program Playing Narratives, čiji se drugi, regionalni ciklus završava krajem novembra, poveo je tridesetak učesnika iz Srbije, Severne Makedonije, Rumunije i Bosne i Hercegovine na osmomesečno putovanje kroz razvoj video igara, upoznavanje sa industrijom i vodećim eksperima iz Srbije, Nemačke i Francuske.
Čitav proces neformalne i praktične edukacije iz domena video igara, namenjen je mladim kreativnim profesionalcima ili studentima koji žele da profesionalno zakorače u svet razvoja igara, steknu neprocenjivo iskustvo i nova znanja, i naprave svoje prve korake u industriji. Ove godine, rad je organizovan kako kroz online sesije, tako i krzo dva bootcamp programa, a prvi je bio organizovan u maju mesecu u Novom Sadu.
Nakon intenzivnog programa predavanja i radionica, učesnici su se pre leta rasporedili u čak 8 projektnih timova (za razliku od 5 tokom prvog ciklusa), i nastavili timski rad na svojim konceptima za različite koncepte video igara. Ove godine akcenat je i na društveno-angažovanom pristupu, pa je očekivanje da svaki od timova na neki način adresira neke od gorućih izazova sa kojima se susrećemo, pod opštim tematskim okvirom Tainted Nowness.
Učesnici su od početka znali da će ove projekte do kraja jeseni morati da usavrše, izartikulišu i prezentuju na engleskom jeziku pred međunarodnim žirijem. Najbolji projekat će dobiti jedinstvene prilike za dalji razvoj, ali i većina timova će na različite načine dobiti podršku da svoje ideje pretvore u realnost, ako za to budu imali motivacije.
Kada je u pitanju priprema samog pitch-a, učesnici rade na bazi postavljene strukture, i već su u par navrata imali priliku da svoje inicijalne prezentacije predstave mentorima, i dobiju vredne povratne reakcije. Prezentacije će biti ograničene na šest minuta, a u tako kratkom vremenskom periodu treba da prenesu osnovnu zamisao i senzibilitet igara koje su razvili, kao i niz konkretnih podataka o igrama.
Prezentacione veštine – bilo da se radi o internoj prezentaciji na sastanku, držanju predavanja pred stotinama ljudi na konferenciji ili razgovor sa jednim ali vrednim investitorom – jedna su neophodnih veština koje će svakom kreatoru igara pomoći da njihova igra ugleda svetlost dana, i upravo njima će biti posvećen prvi dan jesenjeg Playing Narratives bootcamp-a.
Kroz radionicu prilagođenu našem programu, učesnici će se baviti sadržajem svojih prezentacija, kako na nivou poruke tako i na vizuelnom nivou, ali i samim veštinama prezentovanja i javnog govora. U drugom delu radioice, biće simulirana situacija pitch-a pred publikom, a takođe ćemo analizirati i snimke završnih prezentacija iz prošlogodišnjeg ciklusa programa. U tome će nam pomoći jedan od našh vodećih trenera za javni nastup – Relja Dereta!
Nakon radionice, učesnici će imati tu privilegiju da posete beogradski studio jednog od lidera globalnog tržišta razvoja igara, kompanije Ubisoft, i da osete atmosferu samog studija, i upoznaju se sa logikom i načinom rada jednog od najvećih timova u našem ekosistemu, i ednog od retkih koji radi na AAA naslovima koji dolaze do igrača širom sveta.
Ovaj program namenjen je isključivo učesnicima programa Playing Narratives, i nije otvoren za publiku. Hvala na razumevanju.
* * *
Program Playing Narrartives: Ideas to games je podržan od strane Francusko-nemačkog kulturnog fonda, koji je osnovan 2003. godine povodom 40. godišnjice Jelisejskog sporazuma.. Generalni pokrovitelj je Unreal Engine (odnosno kompanije Epic Games i 3Lateral), dok je istaknuti sponzor kompanija Ubisoft Belgrade. U realizaciju se ove godine uključila i niška kompanija Webelinx Games kao sponzor, dok će dodatnu podršku u realizaciji pružiti i Francuski i Goethe instituti iz celog regiona, kao i SGA kolege iz asocijacija Slovenia Games, MAGDA i RGDA.