Game Production Academy

Creative Tech Serbia 28.11.2022.
Vreme 16 - 20 h
Jezik Srpski / Engleski
Lokacija Marsh Open Space
Cena Besplatno

Game Production Academy

SGA će krajem novembra predstaviti trodnevni program Game Production Academy, sa ciljem da privuče sve zainteresovane producente iz drugih industrija, ili one koji su na putu da to postanu, i da im približi specifičnosti producentskog rada u okvirima proizvodnje video igara.

Pod produkcijom se smatra najbitnija faza razvoja jedne video igre, kada se proizvode njeni glavni elementi. Uloga producenta je ključna, kao što je to slučaj i u nekim od srodnih industrija, kao što su filmska produkcija ili razvoj digitalnih proizvoda. Naravno, postoje i određene razlike, kao i sličnosti sa poljima delovanja projektnih menadžera ili “product owner”-a. 

Producent video igara upravlja timom ili delovima tima koji radi na igri, i ima izvršnu ulogu tokom svake razvojne faze, sa ciljem da osigura kvalitet i poštovanje rokova od strane kolega koji rade na projektu. Producent je taj koji obezbeđuje da proizvodnja teče po planu, dok ova uloga ima svoje specifičnosti u odnosu na to da li se odvija u studiju koji radi na mobilnim ili PC igrama. 

Kako domaća industrija ravoja igara iz godine u godinu beleži značajan rast, postoji velika potreba za novim zaposlenima, a profil producenta je jedan od onih koji se redovno nalazi na oglasima za poslove domaćih kompanija (koje možete ispratiti na stranici “SGA Poslovi”). Stoga je želja superklastera Creative Tech Serbia, koji vodi SGA i koji između ostalog za cilj ima i međusektorsko povezivanje domaće gejming industrije, da približi specifičnosti ovog posla mladim, ali i onim iskusnijim profesionalcima koji bi želeli da se oprobaju u ovom domenu. 

Intenzivni trodnevni program Game Production Academy održaće se u periodu od 28. do 30. novembra (svakodnevno od 16 do 20 h), i namenjen je svima onima koji se već rade kao producenti, projektni menadžeri ili “product owner”-i u nekom od polja kreativnih industrija ili IT-a, a zainteresovani su da profesionalno zakorače u domen produkcije video igara. Program je takođe namenjen onima koji već rade na drugim pozicijama u gejming industriji, ali bi želeli da se preorijentišu u pravcu produkcije i projektnog menadžmenta. 

Učešće na akademiji je besplatno, dok je broj mesta ograničen. Molimo sve zainteresovane da se putem online formulara prijave najkasnije do 23. novembra. (VAŽNO: Svi učesnici su u obavezi da pohađaju sve dane i sesije programa!).

Među predavačima će biti neki od najiskusnijih producenata iz domaće industrije, i predstavnici kompanija kao što su Ubisoft Belgrade, Playstudios Europe, Mad Head Games, Nordeus, TinyBuild i druge. 

Tokom ove akademije, učesnici će:

  • Dobiti uvide u osnovne karakteristike gejming industrije i profesionalnog angažmana u istoj
  • Naučiti o ključnim sektorima, profesijama, pozicijama i eskpertizama kojima barataju profesionalci u gejming industriji
  • Upoznati produkcione “pipeline” karakteritične za core/PC i mobile gejming produkciju
  • Imati priliku da uporede produkcione procese iz drugih niša kreativnih industrija sa onima u razvoju igara
  • Upoznati profesionalce koji su uspešno prešli u gejming industriju iz drugih komplementarnih industrija
  • Imati priliku da se upoznaju i povežu sa profesionalcima iz industrije koji rade na poslovima vezanim za produkciju i projektni menadžment
  • Saznati o servisima koji nisu deo game development-a, ali su takođe ključni za razvoj uspešnih video igara

Ovu aktivnost lansira superklaster Creative Tech Serbia, uz podršku USAID Srbija i ICT Hub Beograd (kroz projekat Srbija Inovira). Više o supereklasteru Creative Tech Serbia možete pročitati ovde.

Milica Todorović,
Producent, Ubisoft Belgrade
O predavaču

Poslednjih deset godina Milica radi u industriji razvoja igrica u različitim žanrovima i različitim ulogama. Počevši kao grafički dizajner, u jednom trenutku je radila kao UI umetnik, digitalni slikar i kreativni direktor. Početak njene karijere bio je uglavnom fokusiran na umetnost, sve dok nije otkrila proizvodni i liderski aspekt industrije. Trenutno radi kao pridruženi producent i voli svaki minut. Bori se za raznolikost u industriji i stvaranje prijatnijeg okruženja za sve, zbog čega je postala ambasador žena u igrama.

Milica uspeva u pomeranju granica i izazivanju statusa kvo dok stvara neverovatna iskustva za igrače. Razmišljanje van okvira je njena jača strana, a u njenom poslu često dobro dođe. Milica je željna da podeli svoje znanje i veliko iskustvo, pa redovno učestvuje u SGA programima, kao i drugim lokalnim i globalnim inicijativama koje doprinose razvoju naše industrije.

Dušan Žica,
Narativni dizajner / Kreativni direktor
O predavaču

Dušan Žica je narativni dizajner i transmedijalni pripovedač, posvećen teoriji, dizajnu i naraciji video igara, kao i stonih igara i RPG-ova. Nakon više od decenije provedenih u advertajzing agencijama (BBDO, Ogilvy, Grey, JWT, itd.), gde je radio kao višestruko nagrađivani kopirajter i kreativni direktor, karijeru nastavlja kao kreativni strateg, a kasnije i narativni dizajner/krativni direktor u industriji video igara. Radio je na više indie naslova, i sarađivao sa izdavačima igara kao što su Outfit7 i Nutaku.

Aleksandar Tešić,
Producent, Nordeus
O predavaču

Aleksandar Tešić radi u firmi Nordeus, i ima skoro 10 godina iskustva u razvoju video igara. Кarijeru je započeo kao QA inženjer, a 2021. godine odlučuje da se oproba kao producent. Radi na čuvenom naslovu Top Eleven, a ima iskustva i u razvoju novih mobilnih igara u svim fazama – prototipovanje, preprodukcija, produkcija i lansiranje.

Uroš Banješević,
CCO, Mad Head Games
O predavaču

Kao jedan od pionira game developmenta u regionu i Chief Creative Officer studija Mad Head Games, Uroš iza sebe ima skoro dvadesetogodišnje iskustvo iz domena 2D i 3D arta, animacije i game dizajna.

Pored toga što je jedan od osnivača Mad Head Games studija i jedan od pionira game developmenta u Srbij, Uroš je i dobitnik nekoliko svetskih nagrada na polju digitalne grafike. Sa preko 30 projekata na kojima je vodio timove MHG studija, naučio je mnogo o porazu, istrajnosti i uspehu. Uroš je sa razlogom promenio svoj status mladog developera u veterana industrije.

Nikola Mitić,
COFA Games / Playstudios Europe
O predavaču

Nikola Mitić je radoznao i uvek u potrazi za novim mogućnostima, prati trendove u razvoju igara, ruši granice i osporava status kvo postojećih rešenja. Sa ogromnim iskustvom u nekoliko oblasti, uključujući razvoj igara, poslovni razvoj, finansije ili UA, Nikola je sposoban da identifikuje, upravlja i vodi timove koji teže inovacijama na putu do uspeha. Nikola je generalni savetnik u Playstudios Europe, a pre toga je bio izvršni direktor u COFA Games.

Jasmin Jelača,
Producent, Nordeus
O predavaču

Jasmin Jelača je producent video igara u firmi Nordeus, gde se bavi razvojem igara poslednjih 10 godina. Odrastao i živeo je 11 godina u Berlinu, završio Filološki fakultet u Beogradu i zaposlio se u Nordeusu kao Customer Support & Localization Specialist, sa težnjom da postane producent. Tu priliku je dobio 2019. godine, i od tada vodi produkciju novih i postojećih igara. Njegova producentska filozofija zasniva se na tome da su ljudi i timska kohezija bitnija od procesa, a da sve počinje visokim stepenom poverenja.

Đorđe Popović,
Producent, Ubisoft Belgrade
O predavaču

Đorđe je proveo skoro 15 godina u televizijskoj produkciji pre nego što je presao u gejming. Radio je na televiziji, ali i u okviru raznih produkcijskih kuća, stičući iskustvo kroz produkciju najrazličitijih formata u zemlji i inostranstvu. U Srbiju se vracća 2019. godine i trenutno radi u Ubisoftu, na poziciji producenta. Tu je već tri godine, i uživa u svakom trenutku pošto je, po njegovim rečima, konačno ispunio dečački san.

Marija Milivojević,
Producentkinja, Mad Head Games
O predavaču

Pre osam godina Marija je napravila svoje prve korake u gejmingu zaposlivši se u Mad Head Games studiju. Učinila je to iz ugla 2D arta, uglavnom na hidden-object projektima. U međuvremenu se interesovanje za game design i produkciju pretočilo u njenu novu ulogu. Narednih pet godina provodi kao producent radeći na različitim casual naslovima za PC i mobile, sa misijom da sebi i svom timu učini život lakšim. Trenutno radi kao Assistant Game Director na igri Scars Above i željno iščekuje njen izlazak.

Marko Spasojević,
Producent, Starloop Studios
O predavaču

Započeo je svoj profesionalni put u industriji video igara kao 3D umetnik i dizajner kompjuterske grafike pre 20 godina, a nedugo nakon što mu je sinula ideja o pokretanju studija za razvoj igara. Preduzetnik u njemu je bio nemiran i ubrzo je preuzeo stvari u svoje ruke – osnovao je Media4 studio još 2004. godine. Od 2007. godine producira i vodi studijske projekte. Ubrzo je shvatio da voli taj posao jer priziva sve njegove strasti – kreativnost, izazove, rešavanje problema i razvoj projekata na potpuno novom nivou.

Sada nastoji da iskoristi svojih 18+ godina iskustva i obimnu umetničku, tehnološku i menadžersku pozadinu da razvije karijeru u mnogo većim kompanijama koje rade na velikim projektima, i pomogne drugima da se profesionalno razviju nudeći neke od dokazanih ključnih veština: razvoj poslovanja, strateško planiranje, organizaciju i komercijalnu svest, agilno upravljanje projektom/proizvodom, analitika, liderstvo, timski rad i interpersonalne veštine, upravljanje krizama, kritičko razmišljanje i pregovaranje.

Aleksandar Ćuk,
Producent, Ubisoft Belgrade
O predavaču

Veći deo Aleksandrove karijere može se sažeti u dva poglavlja, od kojih prvo čini kratka, ali efikasna karijera u oblasti političkih nauka. Odmah po završetku Univerziteta Džordž Vašington, počeo je da radi u nekoliko nevladinih organizacija i konsultantskih firmi u oblasti komparativne politike. Tokom ovog perioda imao je zadatak da vodi male timove kako terenskih tako i kancelarijskih radnika, tokom kojeg su prikupljali podatke iz anketa, predlagali i pisali potencijalna rešenja za sporove i generalno bili odgovorni za upravljanje krizama.

Drugi deo, koji se počeo negde oko 2015. godine, bio je naizgled nagli prelazak u kreativne vode. Iako se pojavio niotkuda, ovaj potez je bio povratak  prvobitnoj ljubavi. Aleks je studirao za reditelja i pisca u Los Anđelesu. Ova vrsta rada, režija, saradnja sa ljudima na projektima većim od nas samih, bila je srž iskustva. Pokazalo se da je kreativnost na kraju pobedila.