Ovogodišnja konferencija inspirisana je brzim razvojem veštačke inteligencije, i ima za cilj da okupi industrijsku praksu i akademske teorije, kao i da objedini pitanja umetnosti i probleme industrije, i da ih sabere oko fenomena veštačkog, istaknuvši pri tome poziciju video igara kao jedinstven medij stvaranja.
Ukoliko ste zainteresovani za učešće na konferenciji, imate priliku da do 01. septembra pošaljete apstrakt od 200-300 reči na engleskom jeziku (zvanični jezik konferencije). Možete se prijaviti putem mejla – conference.svi@gmail.com, ili preko FORME.
Odražavajući kompleksnost problema, konferencija će se održati u tri bloka posvećenih različitim tipovima preplitanja. Imate mogućnost da sami odaberete temu koju želite, a organizatori konferencije imaju predloge na koje se možete osloniti:
Tehnologija i proizvodnja video igara
- Dizajn video igara: juče, danas i sutra
- Istorija veštačke inteligencije u video igrama
- AI i konsolidacija moći u igračkoj industriji
- Virtuelna realnost i metaverse
- Veštačka industrija: uticaj AI na profesije
- Etičke i pravne dileme korišćenja AI za proizvodnju igara
- Blokčejn i video igre – imaju li web3 tehnologije još uvek mesto u gejmingu?
- Tamni obrasici u gejm dizajnu: AI i zavisnost
Tehnologija i proizvodnja kulture
- Video igre sa agendom: ozbiljne igre i društvene tehnologije
- Veštačka umetnost: video igre kao umetnost i prakse novih medija
- Video igre kao kulturno nasleđe i kulturno nasleđe kao video igre
- Veštački pisci: uloga AI u narativima video igara
- Narativi video igara kao kulturni konstrukti
- Politika video igara: odnosi moći i gejminga
- Uloga tehnologije u narativima video igara
- Kultura i tehno(po)etika
Tehnologija i proizvodnja realnosti
- Nove tehnologije i nove forme video igara
- Ontologije igara: šta je veštačko u igrama?
- Ulazak u video igre i fenomenologija gejminga
- Simulakrumi video igara: hiperrerealnost sintetičkih svetova
- Igranje sa igračima: igrači kao igrački objekti i AI kao predmet
- Izvođenje identiteta u virtuelnim svetovima
- Futurologija video igara: tehnologija u video igrama kao futurologija (i obrnuto)
- Gejmifikacija i “veštačenje” stvarnih iskustava
Jedan od keynote predavača i specijalni gost konferencije biće Espen Aarseth, profesor i direktor Centra za istraživanje računarskih igara na IT Univerzitetu u Kopenhagenu.
Detaljnije o konferenciji možete pronaći na njihovom sajtu.