Virtuelna produkcija – Natalija Torez govori o budućnosti produkcije

Tatjana Ristić,
content creator, SGA
05.12.2023.
Šta je virtuelna produkcija i kako ona menja način na koji stvaramo vizuelni sadržaj? Unreal Day je bio savršena prilika da istražimo ova pitanja, a mi i više nego srećni što smo razgovarali sa Natalijom Torez, Virtual Production Lead-om u Magic Fennec-u iz Španije!

Natalija Torez je bila jedna od predavačica na ovogodišnjem Unreal Day-u, drugom događaju ove vrste u organizaciji SGA, 3Laterala i Epic Games-a, gde se okupila Unreal Engine zajednica iz regiona kako bi podelila znanje i iskustva kroz program koji uključuje radionice, masterclass-ove, pregled portfolija, kao i Keynote i Showcase predavanja. Natalija je održala masterclass pod nazivom Lighting: Giving Life to an Environment.

Pošto je ove godine propustila Unreal Fest, bila je veoma srećna što je prvi put posetila Srbiju, a svojim dolaskom dokazala je kako Unreal Day raste, postajući ključna tačka susreta za UE korisnike ne samo u regionu, već i u Evropi.

Iskoristili smo prvu priliku da sednemo i razgovaramo sa Natalijom o virtuelnoj produkciji i Unreal Engine-u. Njeno bogato iskustvo u ulozi Virtual Production Lead-a u Magic Fennec-u i kao instruktorke Unreal Engine-a u UT-HUB-u sigurno su dobar razlog da dalje čitaš!

Natalija kaže da je nakon godina bavljenja fotografijom otkrila da joj Unreal Engine omogućava da kreira nove virtuelne svetove koje može da portretiše, što ju je odvelo do potpuno novog načina stvaranja umetnosti, iako je svakodnevno primarno uronjena u projekte virtuelne produkcije i podučavanje Unreal Engine-a.

Magic Fennec, gde je Natalija Virtual Production Lead, jeste tim stručnjaka za art i tehnologiju koji se dopunjuju kako bi kreirali 3D virtuelnu stvarnost u realnom vremenu. Kroz Unreal Engine oni istražuju njegove primene u različitim industrijama, poboljšavajući društvo kroz prvoklasna tehnološka rešenja.

Natalija je, takođe, ovlašćena Unreal instruktorka u UT-HUB-u, zvaničnom španskom centru za obuku Unreal Engine-a. Hab je stvoren da odgovori na potrebu kompanija da pronađu visoko kvalifikovane profesionalce u Unreal Engine-u. Žele da podstaknu zapošljavanje svojih polaznika tako što ih prate tokom procesa zapošljavanja u sektoru koji pokreće digitalnu ekonomiju.

 

SGA: Šta je virtuelna produkcija i po čemu se razlikuje od tradicionalnih tehnika snimanja?

Natalija: Volim da kažem da je virtuelna produkcija kada se fizički svet susretne sa virtuelnim svetom u bilo kojoj vrsti medija ili snimanja. Ne radi se samo o LED zidu kakav smo videli u Mandalorian-u, već i kada radimo sa motion-capture odelom. Razlikuje se od tradicionalnih tehnika snimanja jer se malo menja pipeline. Kada koristite virtuelnu proizvodnju kao alat, menjate pristup produkciji. Umesto da sve bude urađeno u postprodukciji, idealno bi sada bilo da sve bude urađeno u pretprodukciji kako biste bili spremniji. Obično biste samo snimali, a onda otišli ​​u postprodukciju i napravili sve izmene tamo. Sa virtuelnom produkcijom cilj nam je da skratimo vreme postprodukcije. To je velika promena jer mora unapred da vam bude jasno šta hoćete da uradite. Ovo je malo nezgodno zato što može biti komplikovano za ljude koji su veoma kreativni da to shvate.

SGA: Šta čini Unreal Engine popularnim izborom za ovu tehnologiju?

Natalija: Rad u realnom vremenu! Pomaže ne samo u produkciji, već i u kreativi. To je još jedan način na koji stvari funkcionišu – čista kreativnost. Svi bismo želeli da stvorimo nešto što dolazi iz našeg uma. Dakle, imati to u realnom vremenu i biti u mogućnosti da pravite promene u realnom vremenu – ne samo na računaru već i na sceni – to je neprocenjivo.

SGA: Na koje načine renderovanje u realnom vremenu u Unreal Engine-u utiče na troškove i efikasnost produkcije?

Natalija: Korišćenjem Unreal Engine-a možete snimiti pet različitih scenarija u samo jednom danu. Možete snimati isti trenutak dana koliko god puta želite. Ne morate čekati da se dogodi tzv. golden hour i da imate samo deset minuta da ga uhvatite. Možete ga imati ceo dan ako želite. Dakle, očigledno je to brži način snimanja i to smanjuje troškove proizvodnje. Takođe, ne morate da putujete. Toliko je realistično da izgleda kao da ste zapravo tamo gde treba da budete. Putovanje sa celom ekipom na različita mesta košta dosta novca i vremena. A vreme je novac u produkciji.

SGA: Kakav je po tvom mišljenju potencijalni uticaj virtuelne produkcije na budućnost industrije zabave?

Natalija: Za snimanje filmova ona menja način na koji stvari funkcionišu. Mislim da će u bliskoj budućnosti filmovi imati pola-pola normalnu produkciju i virtuelnu produkciju. I mislim da će to olakšati stvari i gejming industriji, posebno za mockup artiste – npr. može im pomoći da razumeju kako se ljudska bića ponašaju i način na koji se kreću. Trenutno se virtuelna produkcija uglavnom koristi za zabavu, ali se može koristiti na događajima, izložbama, televiziji ili za bilo šta što je stvarno vizuelno.

SGA: Da li bi rekla da si jedna od retkih instruktorki za Unreal Engine? Misliš li da ima manje žena u ovoj oblasti nego muškaraca?

Natalija: Kada sam počela da predajem, nije nas bilo mnogo. Bilo je dosta artista koje su bile žene. I sada sam zaista srećna jer se na poslednjim Fellowship-ima na kojima sam predavala i bila mentorka puno drugih koleginica pridružilo, tako da je bilo pola-pola muškaraca i žena među predavačima. Dakle, napredujemo!

SGA: Koji su najveći izazovi kada je u pitanju učenje ljudi da koriste Unreal Engine?

Natalija: Jedan od najvećih izazova za mene je kada neko dođe iz drugog 3D softvera. Ako ste potpuno novi u Unreal Engine-u, mislim da je lakše. Postoji mnogo stvari koje treba da naučite i potrebno je vreme, ali pošto je to nešto tako vizuelno, ono što vidite je ono što dobijate. Nije tako komplikovano za razumevanje. Ali ako dolazite iz drugog softvera, postaje komplikovanije. Dobijam puno učenika koji dolaze iz Maya-e ili iz Cinema 4D-a. Pre neki dan sam predavala Sequencer u UT-HUB-u i bilo je mnogo korisnika Cinema 4D-a. Kada sam im pokazala kako da koriste Sequencer, nisu razumeli kako se stvari dešavaju istovremeno. Nisu shvatili kako sve to funkcionišu, bilo im je zaista komplikovano. I za korisnike Maya-e to je često tako. Oni ne razumeju strukturu Unreal-a. Ali na kraju uvek shvate. Jednostavno je teško zaboraviti ono što ste do sada radili. A trebalo bi, jer će Unreal Engine biti poslednji softver koji ćete koristiti!

SGA: Na kraju, kakav je španski ekosistem Unreal Engine-a? Da li se razvijaju neki zanimljivi projekti?

Natalija: Sada se u Španiji više bavimo projektima virtuelne produkcije. Na primer, radili smo sa Netfliksom, HBO-om i Amazon Prime-om. To je stvarno super jer imamo priliku da sarađujemo sa ljudima koji rade neverovatne stvari. Takođe, postoji mnogo VR projekata. Imali smo zaista kul projekat koji je razvijen za Nacionalnu televiziju, pod nazivom Mapi. Bio je to AR u realnom vremenu na televiziji, što je bilo zaista veliko i neverovatno. Takođe, ima dosta 3D skeniranja. Arhitektonska vizuelizacija sa Unreal Engine-om je postala velika stvar u Španiji. I prilično sam sigurna da ima mnogo stvari za koje ne znam da se dešavaju. Pošto nije moja oblast, ne mogu da pričam o Unreal Engine-u u video-igrama. Pouzdano znam da postoji nekoliko studija u Barseloni i Madridu koji rade cele igre u Unreal Engine-u. Prilično sam sigurna da ima baš mnogo ljudi koji ga koriste. Svakako, polako dobijamo sve više i više ljudi zainteresovanih za Unreal Engine!