Stigao je Blacksmith Master, dugoočekivana igra jednog od najuspešnijih domaćih indi timova!

Tatjana Ristić,
Project Coordinator, SGA
20.05.2025.
Steam je od skoro obogaćen nastavkom jedne od najuspešnijih indi igara nastalih u Srbiji. Ako ste voleli Tavern Master Untitled studija, rado ćete igrati i njegov kovački spin-off!

Untitled Studio je, zapravo, one-man-band Luka Glavonjić, koji je postigao ogroman uspeh sa svojom prvom igrom, Tavern Master (ako nam ne veruješ na reč, samo baci pogled ovde). Posle višegodišnjeg rada na red je došao i nastavak ove igre – Blacksmith Master!

Na novom naslovu Untitled Studio udružio se sa Hooded Horse, izdavačem koji je pomogao da svega nekoliko dana nakon izlaska, igra na Steam-u dostigne 3 500 istovremenih igrača. U pitanju je PC igra u kojoj gradiš svoju srednjovekovnu radionicu iz temelja i upravljaš svakim korakom kovačkog zanata, od nabavke resursa do dovođenja gotovih proizvoda do ruku kupaca. Bilo da kuješ mačeve ili tiganje, sve ima svoje mesto u lancu ponude i potražnje u igri koja je cozy na potpuno neobičan način.

„Za sad sam prezadovoljan! 😀 Po ranim statistikama uspeli smo da nadmašimo Tavern Master za oko 20%, iako je Tavern Master izašao tokom korone, kad su svi sedeli kući, a bilo je malo novih igara," kaže kreator igre, Luka Glavonjić.

Nakon što su se malo slegli utisci i haos lansiranja, pitali smo Luku da podeli svoje utiske:

„Za sad sam prezadovoljan! 😀 Po ranim statistikama uspeli smo da nadmašimo Tavern Master za oko 20%, iako je Tavern Master izašao tokom korone, kad su svi sedeli kod kuće, a bilo je malo novih igara.

Kako su ove dve igre vrlo slične po mehanikama, a čak dele i veliki deo koda, rad na novom naslovu je bio samo prirodni nastavak već urađenog. Ipak, interesantno je da sam mnogo više grešaka napravio sa Blacksmith nego sa Tavern Master-om. Prvu igru sam završio za manje od godinu dana, počevsi od nule, dok sam drugu radio preko dve godine, a bez obzira na to, Tavern Master ima 92% pozitivih recenzija, dok Blacksmith Master ima 85%. Tržiste je sad mnogo drugačije nego pre četiri godine.

Što se tiče Early Access-a, prvo i osnovno mi je bilo da vidim šta se ljudima, zapravo, sviđa, a šta ne. Najveća kritika trenutno je što je igra previše kratka i mehanike nisu dovoljno duboke, pa će mi prvi cilj biti to da probam da popravim. Trenutni plan je da ne budem u Early Access-u duže od godinu dana, ali će to diktirati grafik prodaje i generalni trend više funkcija. Konkretno, tek treba videti kako će izgledati broj igrača posle jednog, tri, šest meseci, kakvo će biti prosečno vreme igranja, kako će se kretati recenzije posle raznih update-a i slično.”

Blacksmith Master je dostupan sa popustom od 25% do 29. maja, te je sada odlična prilika da zgrabiš svoj primerak!