Spojili smo kreativce iz četiri zemlje regiona – počeo je drugi ciklus projekta Playing Narratives

SGA tim,
Serbian Games Association
01.06.2022.
Osmomesečni mentorski program Playing Narratives: Ideas to Games, u okviru koga će timovi raditi na svojim konceptima za video igre i sarađivati sa ekspertima iz domaće i evropske gejming industrije, zvanično je počeo! Evo kako smo proveli četiri kreativna dana u Novom Sadu, u okviru prvog od dva Playing Narratives "bootcamp" programa.

Nakon izuzetno uspešnog prvog ciklusa projekta Playing Narratives: Comics to Games, gde je pet timova radilo na konceptima za nove video igre, bili smo inspirisani da naredni ciklus učinimo još boljim.

Dok je prošle godine tema programa bila posvećena preseku domena stripa i gejminga, ovog puta učesnici razvijaju koncepte za igre koje će ponuditi kreativne odgovore na neke od gorućih društvenih pojava, kroz interpretaciju krovne teme – Tainted Nowness.

Novi ciklus, Playing Narratives: Ideas to Games pozvao je učesnike i učesnice iz čitavog regiona. Pristiglo je više od 150 prijava, pa smo nakon detaljnog procesa selekcije odabrali 31 učesnika i učesnicu, koji dolaze iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Rumunije. Posebno nam je drago što je među njima čak 14 devojaka, a čak 60% pristiglih prijava bile su upravo od devojaka zainteresovanih da se približe game dev vodama.

DAN 1 - upoznavanje, osnove rada na igrama, podela u timove

Kreativne ideje najbolje se razvijaju uživo. Zato smo, pored redovnih onlajn sastanaka i predavanja svakog četvrtka, naše nove učesnike i učesnice koji dolaze iz celog regiona okupili na prvom radnom bootcamp-u u Novom Sadu, intenzivnom višednevnom druženju između učesnika, ali i eksperata, predavača i mentora iz domaće industrije. Čitav program održan je Naučno-tehnološkom parku Novi Sad, upravo završenom, impresivnom objektu za razvoj tehnologija i inovacija, koji je jedan od četiri takva prostora u Srbiji, pored Niša, Čačka i Beograda.

Tokom četiri dana imali su priliku da se upoznaju, poslušaju nekoliko tematskih predavanja koje su držali vodeći gejming stručnjaci iz Srbije, ali i da se podele u timove, upoznaju svoje snage i slabosti, i počnu da rade na svojim zajedničkim konceptima za igre. Takođe su imali priliku i da prisustvuju novosadskom SGA meetup-u, koji je bio posvećen produkciji i okupio oko 100 ljudi koji se u Novom Sadu profesionalno bave razvojem igara, ili će to raditi uskoro.

 

 

Program smo započeli uvodnim predavanjem u svet gejm dizajna, koje su održali Stefan Lazarević i Uroš Kurandić iz kompanije Ubisoft Belgrade. Odgovarali smo na pitanja čime se bave gejm dizajneri, sa čime se susreću na dnevnom nivou, kao i koje alate koriste u svom poslu.

Aleksa Bračić iz 3Laterala uveo je ekipu u osnove korišćenja MetaHuman Creator tehnologije, koja je upravo u Novom Sadu i razvijana, u saradnji sa svetskim gigantom Epic Games, čiji je Unreal Engine ujedno i generalni sponzor ovogodišnjeg programa.  Učesnici su upoznati sa nekim od prednosti korišćenja ovog alata za kreiranje ljudskih karaktera, kako bi što bolje ispričali svoje priče i što lakše radili na razvoju koncepata za igre.

Učesnici su se zatim podelili u grupe, po oblastima kojima se bave, pa su narativci imali inspirativnu sesiju sa Mladenom Levnaićem, jednim od naših najiskusnijih gejm dizajnera i naratologa. Kompozitorka Ana Krstajić održala je predavanje o istoriji muzike u igrama i razgovarala je sa dizajnerima zvuka, a ilustratori i modelari imali su priliku da rade sa Dianom Koltsovom, Ilijom Pantelićem, Mihailom Novakovićem i Marijom Josifović iz Ubisoft Belgrade studija.

Posle svih predavanja, učesnici i učesnice koji se bave pisanjem narativa prezentovali su čitavoj grupi svoje inicijalne ideje, nakon čega je formirano novih osam timova koji će sve do kraja novembra ove godine zajedno raditi na novim konceptima za igre, koje će pitchovati međuanrodnom žiriju.

Da bismo ih što bolje opremili za ovaj zadatak, organizovali smo i predavanje o važnosti producentske role u gejming timu, koje je držala Milica Todorović iz Ubisoft Belgrade studija, koja će polaznike mentorisati u pogledu produkcije tokom njihovog projektnog rada.

 

Kompletna predavanja dostupna su i na našem YouTube kanalu!

 

DAN 2 i 3 - još predavanja, timski rad, timski rad, timski rad...

Još davne 1986. godine, Dragan Jerosimović je razvio svoju prvu narativnu video igru. Danas, radi u kompaniji 3Lateral (Epic Games), tačnije na projektu MetaHuman Creator i upoznao nas je sa narativnim aspektima video igara na prvom predavanju drugog dana našeg PN bootcamp-a.

Timove je zatim “preuzela” Nana Radenković iz Nove Iskre, koja je ostatak dana posvetila praktičnim vežbama i teoretskoj osnovi o tome kako se gradi i održava jaka timska kultura, kreativna kolaboracija i identitet tima.

Učesnici su imali priliku da se međusobno bolje upoznaju kroz niz praktičnih vežbi i sagledavanje ličnih i timskih vrednosti, snaga i slabosti, kao i da se istraže neke od izazova koji ih svakako čekaju u daljem radu, i da se  za njih bolje pripreme.

Sva ova znanja omogućiće timovima da nastave da razvijaju svoje koncepte u što boljem radnom procesu, i to do septembra, kada se cela grupa ponovo okuplja u Beogradu, na još jednom višednevnom radnom druženju, kada će u fokusu biti dovršavanje i “poliranje” njihovih projekata, kao i priprema za finalni događaj i pitch.

Želimo nezaboravno iskustvo svim našim timovima, koje čine divni i motivisani mladi kreativci iz Rumunije, Bosne i Heercegovine, Severne Makedonije i Srbije: Maria Cârstian, Victor Băjan, Nataša Trpevska, Hristina Mitić, Andrej Maričić, Manja Topalović, Dario Zeljković, Srđan Elor, Sara Krstić, Edina Redžić, Hristina Mazneska, Vojislav Janković, Dea Arsova, Anastasija Zafirovska, Nikola Marković, Đuro Marković, Nikola Praskić, Dušan Žderić, Aleksa Janković, Mihajlo Nikolić, Stevan Stanišić, Aleksandra Miljković, Nikola Šoškic, Luka Beatović, Pavle Gajić, Aleksandar Užarević, Nikola Adamović, Vuk Damnjanović, Jana Baljak, Nada Antić, Olga Janković.

Kao i prethodne godine, program je podržan od strane Francusko-nemačkog kulturnog fonda, koji je osnovan 2003. godine povodom 40. godišnjice Jelisejskog sporazuma.. Generalni pokrovitelj je Unreal Engine (odnosno kompanije Epic Games i 3Lateral), dok je istaknuti sponzor kompanija Ubisoft Belgrade. U realizaciju se ove godine uključila i niška kompanija Webelinx Games kao sponzor, dok će dodatnu podršku u realizaciji pružiti i Francuski i Goethe instituti iz celog regiona, kao i SGA kolege iz asocijacija Slovenia GamesMAGDA i RGDA.