Shift 2 Games – sa zaposlenima u gejming industriji u Srbiji o njihovim poslovima
Ugostili smo naše kompanije-članice a uvek vas pozivamo da pogledate sve otvorene pozicije kod njih na SGA Poslovi stranici.
Sa seniorima iz različitih studija i kompanija pričali smo o tome kako su počeli da rade u gejmingu, kakve su veze njihovog dotadašnjeg formalnog i neformalnog obrazovanja sa poslom koji rade, koji su bili najveći izazovi na početku, kako izgleda jedan radni dan, sa kime se sarađuje i kako.
Nakon razgovora pokazali su nam i alate koje koriste a publika je imala prilike da postavi pitanja na kraju svake sesije.
Pogledajte sve Shift 2 Games epizode ispod 🙂
Pozicija koja se kod nas malo rogobatno prevodi kao “rukovodilac za strateško planiranje”, ali u IT-ju i pogotovo gejmingu poznatija je kao Product Owner.
U manjim timovima neko ko ima prirodnu sklonost ka biz devu obično preuzme na sebe aktivnosti kojima se tradicionalno bavi ova rola. Međutim, kako rad na projektu počinje da se usložnjava, a tim da skalira većina HR stručnjaka savetovaće vas da jasno definišete zaduženja ove role.
Ova osoba u gejming industriji:
– definiše viziju proizvoda
– bavi se strategijom rada na igri i njenim “lansiranjem”
– brine se za tim
– donosi važne odluke
– navigira od jednog milestona-a do drugog
– aktivno sarađuje sa pojedinalnim departmanima (art, dev, UA…)
Sa Natašom koja je u Desperadosima već četiri godine razgovarali smo o tome kako ju je put preko filologije i Microsofta doveo u svet gejm dizajna pa onda i trenutne pozicije?
Nenad Baščarević ima 34 godine i 11 godina iskustva u razvoju softvera. Tokom svoje karijere radio je kao inženjer/istraživač robotike na ETF-u, posle čega je u kompaniji Bosch radio kao embedded inženjer, tehnički asistent i savetnik, ali i kao team lead za embedded i mobile programiranje.
Svoju karijeru u Ubisoft Belgrade je započeo sredinom 2020. godine, na poziciji Lead programera. Tim koji vodi je zadužen za vidljive aspekte igre (gameplay) i UI. Sebe smatra entuzijastom za košarku, adrenalinski je zavisnik i veliki ljubitelj piva!
U ovom videu odgovaramo na pitanja:
– Kako izgleda uloga vođe tima?
– Kako teče prikupljanje i definisanje svih zahteva, kako protiču tehničke diskusije, procene završetka taskova, standup-ovi, praćenje progresa i otklanjanje prepreka?
– Kako se uspostavlja i održava saradnja sa ostalim timovima iz – Beograda kao i iz drugih država?
– Kako se razvija tim i regrutuju kandidati?
Aleksandar Aleksić je senior producent u jednoj od najuspešnijih gejming kompanija kod nas i u svetu – Nordeusu. Na ovoj poziciji zadužen je za više važnih stvari, a sve imaju zajednički cilj – da igra bude što bolja i da proces rada na njoj prolazi bez greške.
On postavlja pitanje: “Da li biste želeli da vodite i podržavate tim koji je toliko dobar da ste vi kao lead u suštini nepotrebni?”
To je njegova vizija – da pravi timove koji znaju da se organizuju, koji su samosvesni, orijentisani na rezultate, uspešni i prosto – ispunjeni. Kao producent morate biti orijentisani na tim i ljude, ali da nikada ne izgubite iz vida balans između ljudi i projekta, jer takva je priroda ove pozicije. Fokus je na tome da inspirišete ljude sa kojima radite i da uložite trud u njihov razvoj.
Branislav Vajagić je Lead Developer u beogradskom mobilnom studiju Yboga, poznatom po igri Dream Hospital. Po njegovim rečima “najsimpatičnija indie firma na ovim prostorima ”.
Bane je zadužen za programiranje (svega što je potrebno igri) ali i da pomogne i da vodi kolege na istom putu; da pomogne mlađima i manje iskusnima, ali i starijima i iskusnijima da zajedno naprave najbolju moguću verziju igre na kojoj radime. Zajedički i samostalno rešavaju sve probleme sa kojima se susreću. Ova pozicija je mix programerskog posla i menadžmenta / mentorstva / (šamanskog posla 😃 ) / crisis menadžmenta – slično producentskoj poziciji, ali sa fokusom na programerski deo.
Nakon što programeri, artisti i drugi timovi završe rad na igri i ona dočeka svoj release date posao preuzima jednako važna biz dev ekipa čiji je zadatak da igra stigne do što većeg broja igrača i da je jednom rečju: dobra. U tu biz dev ekipu spada i CMO odnosno direktor marketinga.
Markom Dimitrijević na CMO poziciji radi u niškom mobile timu SOZAP. Imao je ključnu ulogu u ogromnoj popularnosti njihove igre Armed Heist. Verovatno nije ni slutio da će ga put od elektrotehničke škole dovesti baš u gejming industriju!
Marko je zadužen za sve marketinške aktivnosti, prvenstveno UA & ASO (kupovina, analiziranje i merenje svih kanala promocije kao i konstatno poboljšanje konverzije i vidljivosti na storovima).
Norbert Varga je rođen 1991. godine i od malena je pasionirani gejmer. Imao je sreću da jednog dana, kao što mnogi maštaju, zakorači u gejming industriju i razvijanjem veština postane Game Director u jednom od najbrže rastućih studija u Srbiji.
Iz kreativne biznis vizure, vodio je neke od značajnijih projekata kao što su InMomentum i AquaNox Deep Descent. Takođe je radio je na co-developmentu i outsorucingu za mnoge druge projekte, kao što su art za Moto GP 2013, 2014 i 2015, WRC4, MXvsATV, cinematici i level design za Spellforce, a postaje i ekspert za korišćenje Unreal Engine-a u projektima za game industriju.
Pokretanjem studija Digital Arrow 2015. godine u Novom Sadu zajedno sa Ferencom Giricom, koji danas okuplja 30 zaposlenih, dobija viziju za rad na dugoročnim projektima za PC i konzole. Vrednosti koje neguje su kreativnost, pasioniranost u poslu i razmišljanje “izvan kutije’’. Ono što najviše ceni kod drugih ljudi i kolega jesu kontinuirano učenje i profesionalnost.
Idealan sagovornik za sve koji žele da saznaju kako se postaje (uspešan) Game Designer, što je jedna od trenutno najtraženijih pozicija u gejmingu, a pogodna je za mlade profesionalce iz najrazličitijih sfera.
Ako su vas zainteresovali ovi razgovori, pogledajte sve trenutno otvorene pozicije u srpskoj gejming industriji!