Rekordan broj igara u izradi, uz najveće prihode do sada – pročitaj novi izveštaj o gejming industriji Srbije za 2024. godinu

Tatjana Ristić,
Project Coordinator, SGA
25.04.2025.
Nadamo se da smo te već navikli da u ovo doba očekuješ novi izveštaj o industriji video-igara u Srbiji za prethodnu godinu. Ako jesmo - super, nismo te izneverili ni ove godine! Ako nismo - vreme je da se navikneš!

U najnovijem izveštaju možeš steći detaljan uvid u to kakvo je bilo stanje u domaćoj gejming industriji u 2024. godini, kao i to kako je ekosistem rastao od 2017. naovamo. Jasno je da smo još uvek u fazi crisis management-a koji je nastupio nakon kovida, ali se pokazalo da je u Srbiji stvar možda bolja od globalnog proseka.

Evo nekih key takeaway-eva iz 2024. godine:

  • Igre koje nastaju (i) u Srbiji preuzete su na platformama skoro 300 miliona puta;
  • Ove godine se procenjuje da će biti otvoreno 130 novih pozicija (rekordno nizak broj);
  • 31% svih zaposlenih su žene, i one vode trećinu svih timova;
  • 55% studija i timova razvija originalne IP-eve;
  • Procenjuje se da je prošle godine poslovalo oko 100 studija i timova;
  • Objavljene su 44 igre, a čak 84 su trenutno u razvoju;
  • Igre za mobilne uređaje ponovo prednjače po broju ukupnog prihoda;
  • Najvećih 15 kompanija ostvarilo je prihod od 214 miliona evra, što je čak 22% više nego u 2023!

Ove godine prikupljali smo i potpuno nove podatke, pa u izveštaju za 2024. prvi put možeš saznati:

  • Koliko studija koristi AI i u kojim oblastima;
  • Koliko su studiji zadovoljni uspehom svojih igara;
  • Na koje jezike se igre sve lokalizuju;
  • Koji procenat firmi je u potpuno srpskom vlasništvu, a koliko ne;
  • Koji domaći i strani gejming događaji su najposećeniji i zašto.

Čitav izveštaj možeš pročitati ovde.

Najvećih 15 kompanija ostvarilo je prihod od 214 miliona evra, što je čak 22% više nego u 2023!

OSTALI PODACI

Procenjuje se da je u 2023. godini bilo zaposleno 4 500 gejm dev profesionalaca, što je 200 više nego u 2022. S obzirom na rekordno nizak broj novih pozicija planiranih za 2025. godinu, periodu naglog rasta industrije očigledno je došao kraj i krenulo je vreme njene stabilizacije.

U izveštaju možeš pogledati preciznije podatke o prihodima, kompanijama, zaposlenima, igrama i ekosistemu. Većina kompanija i studija proizvodi sopstvene igre, što znači da su one dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.

U saradnji sa timom PwC Srbija uradili smo analizu prihoda i drugih informacija o performansama najvećih gejming kompanija na našem tržištu. Pored toga, njihov tim eksperata napisao je članak koji pojašnjava sve prikupljene informacije.

Glavni razvojni centri su Beograd i Novi Sad. Top tri oblasti po broju zaposlenih su QA, programiranje i 3D art, a prvi put smo dobili informacije i o tome u kojim departmanima radi najviše žena. To su QA, razne pozicije za pomoć u poslovanju (HR, finansije, legal…) i 2D art i animacija. Najteže je zaposliti programere, seniore na bilo kojoj poziciji, kao i role za pomoć u poslovanju.

Većina kompanija je istakla da kao ključne prepreke u svom poslovanju vide visoke poreze, manjak podrške za platformu na kojoj objavljuju igre u Srbiji i neadekvatne poreske olakšice.

Pored pregršti podataka, u izveštaju možeš pročitati i tekstove eksperata domaće i globalne industrije, fokusirane na biznis teme i razvoj ekosistema. Podelili smo i vesti o pomacima u obrazovanju i različitim programima u okviru industrije.

Čitav izveštaj pogledaj ovde.