Kako se lakše prave mobilne igre iz žanra simulacije

SGA team,
Serbian Games Association
30.06.2022.
Razgovarali smo sa Branislavom Vajagićem, Lead Developerom u beogradskom studiju Yboga, o tome kako su zaobišli standardne prepreke na koje se nailazi u razvoju mobilnih igara. Uložili su vreme u razvijanje originalnog framework-a, što se kasnije ispostavilo kao najbolje rešenje na duže staze.

SGA: Vaša prva mobilna igra, Dream Hospital, doživela je popriličan uspeh. U ovom trenutku radite na novom projektu. Takođe razvijate framework za simulacije. Zašto ste se opredelili za ovu opciju?

Branislav:  Tako je, razvijamo framework specifično dizajniran za igre simulacije. Gradimo ga na osnovi Unity-ja. Moglo bi se reći da je to okruženje unutar okruženja. Poenta custom okruženja je da nam olakša posao u budućnosti.

SGA: Zvuči kao proces koji iziskuje dosta vremena. Koliko vam je bilo potrebno da bude potpuno funkcionalan?

Branislav: Da, oduzima puno vremena, ali isplati se na duže staze. Radimo na tome od kada smo objavili Dream Hospital. Ali najveći i najvažniji deo posla smo obavili u proteklih godinu dana.

SGA: Pretpostavljamo da ste ga unapređivali između prvog i trenutnog projekta. Da li planirate da ga koristite i kasnije?

Branislav: Da, naravno. U tome je suština ovog framework-a. Plan je da napravimo još igara u sličnom/istom žanru.

SGA: Da li mislite da bi i drugim timovima koristilo da razviju svoja okruženja ili platforme? Pogotovo ako je reč o manjim, agilnim timovima. 

Branislav: Pa… Da i ne. Zavisi od njihovog plana i resursa (uključujući vreme kao jedan od najvažnijih). Ako žele da prave više igara iz istog žanra – samo napred. U suprotnom, nemojte trošiti dragoceno vreme.

SGA: Unity je standard u industriji mobilnih igara, ali smo čuli od nekih studija i timova da studenti sa programerskih i inženjerskih smerova ne vole da rade u njemu, što otežava pronalazak potrebnih kadrova. Neki studenti misle i komentarišu: “Nisam učio/la svo ovo programiranje za džabe, da koristim unapred pripremljene stvari”. 

Branislav: To je pitanje ličnog stava. Više od 60% igara rađeno je u Unity-ju. Postoji velika potražnja za Unity developerima. Ali kao i za većinu stvari u životu, mora de se potrudi. Rekao bih da je posvećenost najvažnija. Takođe, da li žele da u potpunosti ovladaju jednom stvari ili da znaju po malo od svake? Što bi rekao lažni Budin citat: “Ako je neko ovladao jednom stvari i razume je dobro, istovremeno ima uvid i razumevanje mnogih stvari.”

SGA: Kakva je budućnost programiranja u gejming industriji? Ako neko, recimo, sada ima 17 godina, strastveni su i oko gejminga i oko programiranja, šta treba da rade u narednih dve do pet godina?

Branislav: Rekao bih da je to prilično jasno. Najvažnija stvar mladoj i ambicioznoj osobi je da nađu polje koje ih najviše zanima. A onda pravite igre. Koristite sve što može da vam olakša posao. Živimo u doba interneta, znanje je sada dostupnije. I uvek treba da imate na umu staru izreku – vežba čini majstora.

SGA: A budućnost Yboga studija? Koji su vam planovi? Šta je sledeće?

Branislav: Želimo da obogatimo igračima kreiranje svetova i da kreiramo jedinstvena iskustva za svakog. Plan je da iskoristimo originalne priče koje će da prate i utiču na regularni, core gejmplej. Krajnji cilj je da dobijemo igre gde narativ i izbori igrača imaju uticaj na progres. Očekujte neke neverovatne nove igre u budućnosti. Stay tuned!