Kako održati retenciju i prihode u svetu mobilnih igara

Ljubica Rančić,
UX/UI LiveOps Team Lead, PlayStudios Europe
06.09.2021.

U konstantno rastućoj i veoma konkurentnoj industiji igara jako bitne stavke za održivost i uspeh igre su broj igrača i prihodi koje igra ostvaruje. Zbog velikog zasićenja tržišta i konstantnog bombardovanja igrača raznim informacijama, najveći izazov je pružiti zanimljiv sadržaj koji će zadržati igrača dovoljno dugo u igri. Ukoliko broj igrača opada direktno se smanjuje i mogućnost za ostvarivanje prihoda, a samim tim se i proizvod/igra dovodi u pitanje opstanka.

LIVE Operations team

U Playstudios-u je ova problematika prepoznata kao jedna od esencijalnih fokus tačaka i tako je nastao i rastao Live Operations tim (LiveOps skraćeno, odnosi se na sve promene, update-ove ili unapređenja igre koja ne uslovljavaju izbacivanje nove verzije te igre). Primarni zadaci ovog tima su praćenje reakcija i aktivnosti igrača, zatim na osnovu tih statistika i analiza sledi konstruisanje metoda za motivisanje trenutnih igrača kao i povećanje broja novih igrača (kako platiša tako i ne-platiša), nakon čega se prelazi na fazu kreativne realizacije mehanike ii koncepta koji je izabran kao najadekvatniji prema trenutnom stanju.

Da bi se taj proces mogao realizovati uspešno pre svega je potreban uigran tim profesionalaca iz raznih domena. LiveOps tim  čine product menadžeri, art direktori, ilustratori, UX/UI dizajneri, technical artists, animatori, copywriters i quality assurance testeri.

Ono što izdvaja Pop Slots (glavna aplikacija koja se razvija u Playstudios Europe) je to što je multiplayer, real time, social casino aplikacija. Takvo okruženje povećava tehničke izazove za realizaciju kao i motivaciju igrača. Način na koji LiveOps tim pomera granice tih izazova je pravljenjem dodatnih pratećih sadržaja u aplikaciji koji za cilj imaju da animiraju igrače da više igraju i da se više zabave. Našim igračima pored izvornog glavnog sadržaja (samih slot igara) je svakodnevno ponuđen dodatni sloj izazova (game challenges, daily challenges…), kraćih ili kontinuiranih događaja (MiniPop’s collections, PrizePath events, Stickers Album…), “arena” i “stand-alone show”-ova (WinZone, BingoHit),  kao i adekvatno prilagođenih ponuda za kupovinu dodatnih in-game valuta (Special Sales, One Time Sales, Limited Time Sales…).

Zbog učestalih promena i oscilacija na tržišu kao i kod samih igrača LiveOps tim ima dodatni izazov da u hodu konstantno osluškuje i adaptira aktivnosti novonastalim okolnostima. Način na koji se te stvari regulišu je uz dobro planiranje i analizu predhodnih rezultata i tržišta. Jako je bitno da se koriste atraktivne teme, sezonsko adaptiranje i tematski događaji i da kada se primeti zasićenost i smanjenje interesovanja igrača da se pristupi menjaju strukture tih pratećih sadržaja i njihova ponuda igračima. Nekada je dovoljna vizuelna/konceptualna izmena događaja, a povremeno je potrebno konstruisati potpuno novu strukturu da bi se postigao željeni efekat.

Raznovrsnost dostupnih sadržaja je ključna

Jedan primer nedavno objavljenih izazova koji su postigli dobre rezultate i bili kreirani pod okriljem LiveOps tima je Treasure Islands. Ovim trodnevnim događajem smo “vodili” naše igrače na pustolovinu istraživanja tri ostrva u cilju nalaženja blaga. Cilj svakog izazova koji se pravi je da igrač ispuni izvesne aktivnosti u igrici i da tako napreduje u izazovu i stigne do nagrade. Mehanika se manje-više ne menja od događaja do događaja ovog tipa, ali se menja obim (koliko dana traje događaj, koliko koraka  ima u svakom danu, koja je težina kojeg koraka/izazove itd.), narativ i koncept (potraga za blagom, trka, sakupljanje nekih specifičnih stvari vezanih za temu itd.) kao i grafički jezik/stil koji će na najbolji način približiti narativ igraču.

Pored izazova koji su vezani za same slot igre iz virtuelnih kazina u aplikaciji, postoje takozvane “arene” koje se periodično otvaraju i zatvaraju i omogućavaju igračima da kroz ovaj vid dodatnog sadržaja ostvare velike nagrade. Arene funkcionišu po sistemu vremenski ograničenih igara/rundi sa predefinisanom veličinom uloga i zagarantovanom nagradom. Ove nagrade su obično veće od nagrada u običnim izazovima i samim tim sto su periodično aktivne predstavljaju vrlo popularne i uspešne događaje unutar aplikacije.

Takođe treba pomenuti domen marketinga u ovom kontekstu. Prisutnost na društvenim mrežama i interakcija sa samim igračima je izuzetno važna. S obzirom da je u našoj aplikaciji fokus na social casino, mišljenja i komentari naših igrača nam predstavljaju veoma bitan i vredan izvor informacija. Često prema povratnim informacijama koje stignu sa te strane se modifikuju budući događaji ili trenutni ukoliko tehničke mogućnosti to omogućavaju. I samim tim što igrači dobiju ažurnu reakciju sa naše strane, kao krajnji rezultat imamo funkcionalni proizvod koji je usklađen sa potrebama/željama krajnjeg korisnika čija motivisanost i vreme boravka u aplikaciji raste.

Sve ove aktivnosti zajedno čine našu formulu za win-win ishode.