Bili smo jako uzbuđeni kada je doneta odluka o pokretanju drugog četvorogodišnjeg programa u Srbiji koji je posvećen razvoju igara, pozivali smo vas da se prijavite, a sada vam donosimo intervju sa Šeficom katedre za Vizuelne efekte, animaciju i gejm art – Minom Cvetinović Pavkov.
SGA: Kakvo je bilo interesovanje za novi smer, koliko kandidata i kandidatkinja se prijavilo? A koliko je upisano?
Mina Cvetinović Pavkov: Prijavilo se ukupno 56 ljudi, što je super interesovanje uzimajući u obzir da je program akreditovan tri nedelje pre prijave za prijemni, odnosno predaje dokumenata i radova. A upisano je 16 studenata.
SGA: Kada kreću sa radom i šta ih od predmeta očekuje?
Mina: Nastava počinje krajem septembra, a studenti će u toku prve godine učiti osnove animacije, vizuelnih efekta i okruženje za razvoj digitalnog interaktivnog sadržaja, zatim osnove kompjuterske grafike. Pored stručnih predmeta studenti će se upoznati sa osnovama montaže, režije, kinematografske slike, učiće i usavršavaće crtanje. Saznaće o transmedijalnom pripovedanju, a imaće priliku da biraju predmete poput: „Osnove dizajna zvuka za video igre i digitalne interaktivne umetnosti”.
Kurikulum celokupnog programa, dostupan je na ovom linku.
SGA: Kakva je struktura prijavljenih? Da li su dolazili sa fakulteta ili direktno iz srednjih škola? Iz Beograda ili i drugih gradova i koliko smo imali devojaka zainteresovanih za ovaj program?
Mina: Najveći broj kandidata je u trenutku apliciranja studirao neki drugi fakultet. Bilo je i onih koji već imaju završen neki fakultet, ali i učenika drugog razreda srednje škole koji su morali da polažu diferencijalni ispit. Bilo je puno talentovanih i zainteresovanih kandidata koji su došli iz raznih gradova širom Srbije, ali je ipak najviše bilo iz Beograda, dok su 9% činile devojke.
SGA: Kako je izgledao sam prijemni ispit?
Mina: Prijemni se sastojao iz tri dela, u prvom su kandidati rešavali pismeni test, u drugom su uz pomoć prezentacije predstavili sebe i zadate radove koje su predali uz prijavu za prijemni. Treći krug je bio praktičan, kandidati nisu unapred znali šta će im biti zadatak, a nakon toga su imali razgovor sa komisijom.
SGA: Prema našem godišnjem izveštaju, prepreka broj jedan za skaliranje timova je manjak kadrova. Po ovome što ste sada videli, kakva je budućnost domaće gejming i filmske industrije?
Mina: Ako je suditi po velikom broju talentovanih i zainteresovanih mladih ljudi koji su se pojavili na prijemnom mislim da će najveći izazov biti da Fakultet dramskih umetnosti proširi svoje kapacitete i bude u prilici da prihvati veći broj studenata 🙂
SGA: Buduće generacije imaju godinu dana da se pripreme za narednu sezonu prijemnih ispita. Šta biste im savetovali?
Mina: Mislim da je najvažnije da nastave da se interesuju i da prate oblast vizuelnih efekata, animacije i video igara. Da igraju video igre, uživaju u igranim i animiranim filmovima, ali i da istražuju kako su dela koja im se dopadnu napravljena. Super bi bilo da maštaju o stvarima koje bi oni želeli da naprave i da pokušaju da ih realizuju.
SGA: Hvala Mina!