Izašao je Somber Echoes, prvi originalni IP Lav Games-a
Lav Games je razvojni i art outsourcing studio koji čini 18 artista. Pomogli su u stvaranju mnogih naslova, među kojima je i najnovija Betezdina igra posvećena Indijani Džounsu. Značajnije za današnju priliku, ipak, jeste to što su se poslednjih godina upustili u stvaranje svog prvog originalnog IP-a, u koprodukciji sa norveškim studijom Rock Pocket Games. U pitanju je metroidvanija Somber Echoes, koju možeš od danas kupiti na Steam-u.
Somber Echoes je emotivna priča inspirisana grčkim tragedijama i mitologijom. Njen svet predstavlja jedinstven spoj grčko-rimskih starina i naučne fantastike, unutar kog dolazi do neverovatnih borbi, dizajniranih imajući na umu slobodu igrača da se izrai kroz raznovrsne akrobacije.
Iskoristili smo ovu priliku da detaljnije popričamo sa Vukom Banovićem, osnivačem i Art Director-om Lav Games-a.
SGA: Došao je trenutak da nastavimo razgovor, jer je vreme za čestitke! Kakva je atmosfera u studiju povodom launch-a?
Vuk: Euforija, definitivno! Malo i umora, ali sve je to slatki deo posla. Kad konačno vidiš da je sve tamo gde treba da bude, osećaj je neprocenjiv!
SGA: Učestvovali ste u oktobru na Steam Next Fest-u, kao i ogroman broj drugih studija. Koliko vam je to značilo, kakvi su bili rezultati i koliko je danas teško da se vaš demo otkrije u konkurenciji od preko 2 500 drugih igara?
Vuk: Steam Next Fest je bio odlična prilika da testiramo kako publika reaguje na demo. Izazovno je, naravno, istaći se u takvoj gužvi, ali, iskreno, igrači su nas prijatno iznenadili svojom podrškom i povratnim informacijama. Bili smo treća najigranija avantura i dobili smo priceless feedback (pozitivan i negativan), kao i ogroman visibility koji je rezultovao velikim brojem wishlist-ova.
SGA: Načeli smo prošli put temu o saradnji sa Rock Pocket Games studijem iz Norveške, ali ne bi bilo na odmet detaljnije popričati o njoj. Kako ste podelili uloge u radu na igri? Da li je povremeno bilo i izazova?
Vuk: Bila je to (još uvek je i biće) jedna sjajna avantura i saradnja! Uloge su bile podeljene tako da svako radi ono u čemu je najbolji – mi smo se fokusirali na art i svet igre, dok su oni vukli tehničku stranu i dizajn. Naravno, bilo je izazova, ali ključ uspeha je bio u otvorenoj komunikaciji i spremnosti da kompromis uvek bude za dobrobit igre.
SGA: Mi se u SGA često šalimo da kod nas svako radi na svom RPG-u inspirisanom slovenskom mitologijom. Otkud to da ste se rešili da oživite svet grčko-rimske mitologije?
Vuk: Haha, sjajno! Grčko-rimska mitologija ima neverovatnu simboliku i priče koje odjekuju (echoes, hehe) univerzalno, čak i u današnjem vremenu. Hteli smo da se fokusiramo na mitove koji su više u kolektivnoj svesti, a da ih ipak osvežimo našim pečatom.
SGA: Pošto je Lav Games prvenstveno bio zadužen za art, prošli put si rekao da je pravo zadovoljstvo bilo oživljavati svet grčko-rimske mitologije kroz environmental storytelling. Možeš li da nam daš neki primer, uputiš na kakav Easter egg koji nas čeka u igri?
Vuk: Jedan od mojih favorita je skulptura inspirisana jednim od bogova (ne smem da kažem kojim, hehe) u jednoj od napuštenih stanica, koja na prvi pogled izgleda obična, ali sadrži ključne tragove za napredak kroz igru. Oko nje ima još nekoliko sitnica za igrače sa oštrim okom. 🙂 Igra je generalno prepuna secret area-ma, a skoro svaka donosi/daje reward igraču.
SGA: Kako ste uspeli da pomirite svet prošlosti koji priziva mitološki konktekst i futuristički svet u koji je igra smeštena?
Vuk: Inspirisali smo se time kako se mitologija već godinama reinterpretira. Futuristički elementi su tu da pokažu da iako tehnologija napreduje, ljudska fascinacija pričama i simbolima ostaje večna, a moja uloga kao Art Director-a je bila da taj sklop učinim realnim kroz environmental storytelling.
SGA: Ovu igru nazivate „ljubanim pismom metrodvanijama”. Šta vas je privuklo ovom žanru i da li ste uspeli da ga osvežite određenim mehanikama?
Vuk: Metroidvanije su super jer igračima daju osećaj istraživanja i postepenog otkrivanja novih mogućnosti. Mi smo uneli elemente koji se igraju sa gravitacijom uz vrlo specifičan movement i odličan combat, začinjen upečatljivom naracijom, što smatramo osveženjem u žanru.
SGA: Prošlog puta kada smo razgovarali, najavili smo da će vam igra izaći prošle jeseni, ali evo nas duboko u januaru. Šta se zakomplikovalo, šta ste naučili iz toga i imaš li saveta za druge gejm developere po ovom pitanju?
Vuk: Za vreme Steam Next Fest-a dobili smo feedback koji smo smatrali da moramo da implementiramo kako bi igra bila još bolja. Imali smo sreću da smo mogli sebi da dozvolimo dodatni dev time i odlučili da pomerimo izlazak. Savet? Postavite čvrste granice i budite realni, ali i otvoreni za improvizaciju kad je potrebno.
SGA: Sada kada ste stavili tačku na „i” razvoju svoje igre, da li biste se vraćali na outsourcing?
Vuk: Lav Games neće odustati od outsourcing-a: on ne samo da doprinosi stabilnosti kompanije, već nam kroz co-dev projekte pruža priliku da radimo na raznovrsnim naslovima, što dodatno unapređuje efikasnost našeg tima. Jedan od projekata na koji smo ponosni je Indiana Jones and The Great Circle, koji je bio fantastično iskustvo. Naravno, tu su i drugi projekti o kojima, nažalost, još uvek ne smemo da pričamo.
Što se tiče originalnih IP-eva, svakako nastavljamo dalje! Somber Echoes je samo početak – barem se tome nadamo. Videćemo šta budućnost donosi! ❤️
SGA: Hvala ti, Vuče, puno na vremenu! Jedva čekamo da uđemo u Adrestijinu obuću!
Vuk: Takođe, jedva čekam! Hvala vam puno, bilo mi je veliko zadovoljstvo! 🙂