Igor Simić o povezanosti umetnosti, tehnologije, razvoja igara i veštačke inteligencije
Pandora: Kao osoba koja dolazi iz područja filma i umetnosti, kako se polje razvoja igara odražava na vas? Kako ste se našli u situaciji izgradnje i vizioniranja celokupnih digitalnih/virtualnih svetova?
Igor: To se dogodilo slučajno. Moji prijatelji su inženjeri, a ja sam gradio karijeru u savremenoj umetnosti. Zajedno smo stvorili dve video igre. Jedna od tih igara, koja prikazuje fabriku u kojoj deca proizvode igračke i igrači moraju terati decu da budu produktivna, bila je izložena na medjunarodnom festivalu u Frankfurtu. Međutim, nekoliko godina kasnije, jedan od prijatelja me izazvao da smislim ideju s komercijalnim potencijalom. To je dovelo do stvaranja igre “Golf Club Wasteland”, koja je pokrenula razvoj tri različite video igre usmerene na izgradnju svetova.
Pandora: Gde vidite najveći potencijal za primenu kreativnosti unutar područja razvoja igara?
Igor: Kreativnost u pripovedanju ostaje konstantni element kroz vreme. Iako je sposobnost veštačke inteligencije (AI) da generiše filmske scenarije zanimljiva, ona može uglavnom služiti kao način smanjenja rizika pri produkciji filmova za širu publiku. Analizirajući podatke o onome šta deluje, producenti mogu replicirati uspešne formule. Međutim, kada se sagleda istorija pripovedanja, temeljni elementi izranjaju: zapamtljivi likovi, privrženost fiktivnom svetu i veza s stvarnim svetskim problemima. Kreativnost u pripovedanju, svedena je na ove temeljne aspekte koji se mogu pratiti sve do drevnih pripovedača poput Homera.
Pandora: Vi ste koosnivač studija Demagog, pa kakav pristup primjenjujete u tom smislu?
Igor: Igra Golf Club Wasteland koju je stvorio Demagog Studio istražuje distopijsku budućnost u kojoj se ultra bogatih 0,1 posto, uključujući figure poput Jeffa Bezosa i Elona Muska, evakuira na Tesla City na Marsu zbog klimatske katastrofe. Godinama kasnije, oni se vraćaju na Zemlju kako bi igrali golf među ruševinama. Ova igra privukla je pažnju zbog šale koja se odnosi na Silicon valley i direktno je predstavljena Apple-u. Ona je poslužila kao pokretač za kontinuirane napore studija Demagog u stvaranju sveta. Glavno sredstvo pripovedanja u igri je radijski program pod nazivom Radio Nostalgia for Mars, gde se ljudi na Marsu prisjećaju se svojih prošlih života na Zemlji. Demagog Studio trenutno radi na još dve igre, The Cub i High Water, koje takođe uključuju in-game radio i istražuju teme života u području poplava i borbe za emigraciju na Mars pre lansiranja.
Pandora: Kako koristite umetnost za stvaranje novih vrednosti u digitalnom prostoru?
Igor: Nova vrednost naše kompanije leži u pristupu stvaranju intelektualnog vlasništva koje se može proširiti na različite medije, slično kao kod Marvela. Imamo obiman pristup, stvarajući svet koji se može doživeti kroz igre, film, serije, animaciju, igračke i još mnogo toga. Koristimo YouTube za prikazivanje isečaka i imamo kratke filmove, istovremeno monetizirajući muziku i scenarije za potencijalne serije. Takođe pružamo različite doživljaje igranja kako bismo zadovoljili širu publiku. Što se tiče kreativnosti, nova vrednost proizlazi iz stvaranja svog sadržaja interno, uključujući muziku, kako bismo osigurali pravednost i uključenost svih saradnika. Brinemo o isplatama i nastojimo da svi imaju udela u svetu koji stvaramo.
Pandora: Kako razumete samu ideju “podataka”, i da li ona ima ulogu u vašem kreativnom ili produkcijskom procesu?
Igor: Fokus je na smanjenju prepreka u interakcijama s tehnologijom, posebno u korišćenju alata poput Unity-ja za vođenje scena i postavljanje digitalnih likova. Ne oslanjamo se previše na klasičnu upotrebu podataka, za razliku od mobilnih igara koje prate korisničko ponašanje. Međutim, koristimo podatke do određene mere, posebno za nebitne aspekte kao što su stvaranje kolekcionarskih predmeta u igri. Takođe koristimo alate veštačke inteligencije kako bismo brzo generisali i odabrali zanimljive naslovne slike za novine u igri.
Pandora: Umetnost i tehnologija već vekovima utiču jedna na drugu. Kako vidite uticaj tehnologije i podataka u decenijama koja dolaze?
Igor: Verujem da tehnološki napreci otkrivaju pravu ulogu umetnika. Umetnici nikada neće biti u opasnosti, već će granice kreativnosti, inteligencije i novih mogućnosti biti pomicane napretkom poput veštačke inteligencije. Govorio sam o najvažnijem umetničkom delu 20. veka, a to je urinal za mokrenje(ne znam kako ovo da napisem) Marcela Duchampa. Tu su mogućnosti neograničene, pa ako se pokaže da veštačka inteligencija stvara zanimljivije slike od nekih slikara, slikanje nije bilo zanimljivo već poslednjih stotinu godina. Jednostavno se guraju granice kreativnosti, pametnosti, novih mogućnosti i čini nas boljima.
Ako ste zainteresovani za budućnost game developmenta uz veštačku inteligenciju, imate priliku da se prijavite za ovogodišnju Pandora konferenciju koja će se održati u Sava Centru od 22. do 23. novembra.
Early bird karte dostupne su do 18. septembra putem sajta a cela plejlista sa prošlogodišnjih predavanja dostupna je ovde: