Među najvećima – esport u Srbiji

Mihajlo Jovanović – Džaril,
CEO, Fortuna Esports
09.03.2021.
Esportovi postali su jedan od najpopularnijih globalnih trendova i jedna od buzz reči u poslovnom svetu. To znači da je u Srbiji i dalje novina i da se njihov pravi rast tek očekuje. Ipak, svi treba dobro da iskoristimo ovu kristalnu kuglu koja nam je na raspolaganju.
Imamo sreće što Srbija ne kaska previše za ostalim evropskim zemljama što se tiče esporta.Od 2016. godine, kroz saradnju Fortuna Esports i Riot Games, uspeli smo prvo da umrežimo naš region, jugoistočnu Evropu, a da zatim njega povežemo sa čitavom Evropom i to preko najpopularnije igre na svetu – League of Legends.

Trenutno se naša liga Esports Balkan League (EBL) sa ponosom takmiči protiv ekosistema Francuske, Nemačke, Španije i Poljske, dok istovremeno pruža mnogo veće prilike, bolje uslove i može da se pohvali većom publikom od svih drugih EU zemalja i regiona. Naš trenutni izazov je da naše timove unapredimo kao organizacije i biznise i zadržimo talentovane igrače ovde.

Grube procene kažu da u svakoj državi između 2% i 5% ukupne populacije (u zavisnosti od kategorija starosti i ekonomskog standarda) spada u grupu  esport entuzijasta. Ovo znači da u Srbiji postoji između 150.000 i 350.000 ljudi koji prate esport i na neki način aktivno učestvuju u njemu. To su uglavnom mladi muškarci, između 13 i 30 godina, koje obično smatraju „nemogućim za targetiranje“ i „nevidljivim“. Jednostavno rečeno –  ad-block generacija koja živi bez tradicionalnih medija (TV, novine, radio).

Ne postoji ništa što može sprečiti ljude da igraju igre, mečeve da se emituju i gledaoce da se zabave. Možemo da diskutujemo o istinskoj prirodi sporta i o tome da li esport spada u tu široku kategoriju, ali već je neosporno dokazano da je esport zabava za novo, digitalno doba.