Uvod u gejming industriju

Playing Narratives 09.05.2024.
Vreme 6PM-8PM
Jezik Srpski
Lokacija Zoom
Cena Besplatno

Uvod u gejming industriju

Četvrta generacija Playing Narratives programa zvanično započinje svoj ciklus prikladnim predavanjem Uvod u gejming industriju, gde će se po prvi put upoznati sa nekim od osnovnih pojmova i oblasti iz industrije.

Oblasti koje pokrivamo na ovom predavanju su:

  • Pregled industrije igara obuhvata analizu konkurencije, rastući broj igrača i raznolikost žanrova koji oblikuju dinamičnu gejming scenu.
  • Platforme poput PC-ja konzola i mobilnih uređaja igraju ključnu ulogu u pružanju pristupa igrama, dok se razvoj novih tehnologija kao što su virtualna stvarnost i cloud gaming brzo širi.
  • Marketing u gejmingu često se oslanja na influensere, društvene medije i događaje kako bi angažovao publiku, dok se podaci i analitika koriste za razumijevanje ponašanja igrača i optimizaciju strategija.
  • Podaci i analitika u gejmingu pružaju dublji uvid u navike igrača, omogućavajući razvoj personalizovanih iskustava i prilagodljivih strategija za angažman i monetizaciju.
  • Publishing igara igra ključnu ulogu u procesu razvoja, distribucije i promocije igara, gde timovi sarađuju s različitim studijima i platformama kako bi osigurali uspeh naslova.
  • Trendovi u gejmingu neprestano se menjaju, od popularnosti određenih žanrova do tehnoloških inovacija poput blokčejn tehnologije, što oblikuje budući smer industrije.
  • Monetizacija igara odvija se kroz različite modele poput pretplata, mikrotransakcija i oglašavanja, prilagođavajući se potrebama tržišta i preferencijama igrača.
  • Motivacije igrača mogu varirati od želje za takmičenjem i postizanjem ciljeva do društvene interakcije i istraživanja virtuelnih svetova, što utiče na dizajn i pristup igrama.
  • Kultura igara obuhvata različite aspekte poput zajednica igrača, eSportsa, umetničkih i narativnih elemenata, a utječe na identitet industrije i njen uticaj na društvo.

*** Ove godine program ne bi bio moguć bez podrške projekta RECONOMY*, kao i posvećenih partnera iz industrije – kompanija 3Lateral kao deo Epic Games i programskog partnera Centar za promociju nauke (CPN). Pored njih, u projektu učestvuju i Goethe-Institut i Francuski institut u Srbiji, kao i prostor Vidikovac.

*RECONOMY je regionalni inkluzivni i zeleni program ekonomskog razvoja Švedske razvojne agencije Sida, koji sprovodi HELVETAS Swiss Intercooperation, u saradnji sa organizacijom Help – Hilfe zir Selbsthilfe e.V i ostalim partnerima u zemljama Zapadnog Balkana i Istočnog Partnerstva.

Ramiz Trtovac,
Head of UA, Game Biz Consulting
O predavaču

Pridružio se industriji marketing performansi pre devet godina i imao je priliku da radim sa klijentima kao što su Nestle, Unilever, Actavis, itd. Nakon toga, pridružio se industriji mobilnih igara u kompaniji Two Desperados gde je imao priliku da upravljam multimilionskim budžetskim kampanjama na najvećim UA mrežama kao što su Google, Facebook, Applovin, ironSource, Moloco, itd. U tih 5 godina, postigao je profitabilnu skalu za obe igre, postavši lider kategorije Marble Shooter, uspešno otvorivši APAC tržište, i razvoj strategije mekog lansiranja za novu igru u novom žanru. U julu 2023. pridružio se GameBiz Consalting timu da bi pomogao gejming studijima sa svim izazovima oko UA-a.