Program Playing Narratives, čiji se prvi ciklus završava krajem novembra, poveo je dvadesettroje učesnika na osmomesečno putovanje kroz razvoj video igara, upoznavanje sa industrijom i vodećim eksperima iz Srbije, Nemačke i Francuske.
Čitav proces neformalne i praktične edukacije iz domena video igara, bio je namenjen mladim kreativnim profesionalcima ili studentima koji žele da profesionalno zakorače u svet razvoja igara, steknu neprocenjivo iskustvo i nova znanja, i naprave svoje prve korake u industriji.
Nakon intenzivnog programa predavanja i radionica, tokom leta oni su se podelili u 5 projektnih timova, i nastavili timski rad na svojim konceptima za raznolike video igre. Od početka su znali da će ove projekte do kraja jeseni morati da usavrše, izartikulišu i prezentuju na engleskom jeziku pred međunarodnim žirijem. Najbolji projekat osvojiće budžet za izradu kratkog cinematic trejlera, dok će svi projekti i proces njihovog nastanka takođe biti predstavljeni kroz kratke video klipove.
Kada je u pitanju priprema samog pitch-a, oni su do sada već imali prilike da učestvuju u radionici koju je vodio predstavnik prestižnog nemačkog gejming akceleratora Spielfabrique, ali su svoje projekt predstavili i tokom posete kompaniji Digital Arrow, koja je generalni pokrovitelj programa. U oba navrata dobili su vredne povratne reakcije i komentare, dok je sada došao trenutak da se pripreme za svoje 6-minutne prezentacije, koje u tako kratkom vremenskom periodu treba da prenesu osnovnu zamisao i senzibilitet igara koje su razvili.
U razvoju video igara osnovne komponente jesu kreativno pisanje, vizuelna umetnost i tehničko programiranje. Ali postoje brojne druge “tvrde” i “meke” veštine koje su neophodne sa kvalitetan rad u industriji. Prezentacione veštine – bilo da se radi o internoj prezentaciji na sastanku, držanju predavanja pred stotinama ljudi na konferenciji ili razgovor sa jednim ali vrednim investitorom – jedna su neophodnih veština koje će svakom kreatoru igara pomoći da njihova igra ugleda svetlost dana.
Kroz ovu specijalnu radionicu prilagođenu našem programu, učesnici će se baviti sadržajem njihovih prezentacija, kako na nivou poruke tako i na vizuelnom nivou, ali i samim veštinama prezentovanja i javnog govora. U drugom delu radioice, biće simulirana situacija pitch-a pred publikom, što će ujedno biti i generalna proba za nastup pred pravim žirijem koji ih očekuje samo nedelju dana kasnije. I pored toga što će njih pet držati finalne prezentacije, svi učesnici bez obzira na njihovo uže polje delovanja imaće prilike da nauče mnogo toga o komunikaciji i javnom nastupu, i to od jednog od naših vodećih mladih stručnjaka u tom polju!
Ovaj program namenjen je isključivo učesnicima programa Playing Narratives, i nije otvoren za publiku. Hvala na razumevanju.
Ovaj 8-mesečni program je podržan od strane Francusko-nemačkog kulturnog fonda. Pored toga, projekat su prepoznali i brojni partneri u zemlji i inostranstvu: generalni pokrovitelj projekta je kompanija Digital Arrow iz Novog Sada, a kao istaknuti sponzori u realizaciji učestvuju i domaće kompanije Two Desperados i 3lateral kao deo Epic Games. Ubisoft Belgrade takođe je sponzor projekta. Renomirane organizacije iz Nemačke (akcelerator Spielfabrique) i Francuske (visoka škola za video igre i interaktivne digitalne medije Cnam-ENJMIN) i njihovi predavači takođe su involvirane u realizaciju projekta.