Panel diskusija: gde su žene u gejmingu

SGA Empowers 09.03.2023.
Vreme 18-20h
Jezik Srpski
Lokacija Prostor Miljenko Dereta
Cena Besplatno

Panel diskusija: gde su žene u gejmingu

Prema zvaničnom godišnjem izveštaju EGDF (European Game Developers Federation), Srbija je prva evropska zemlja kada je u pitanju zapošljavanje ženskih talenata u industriji igara, sa 30% pozicija na kojima su žene, dok je globalni prosek i dalje oko 18%. Ipak, mesta za napredak uvek ima. Želimo da vidimo još više devojaka i žena koje su inspirisane da se pridruže najbrže rastućoj tehnološkoj i kreativnoj industriji na svetu.

Puno je koraka koje jedna devojčica koja voli video igre treba da preduzme da bi jednog dana pravila igre. Na tom putu ima i dosta prepreka, neke su očigledne i lako ih je popraviti, druge su skrivene i deo su širih problemama na kojima treba svi zajedno da radimo.

Ovo je dijalog koji želimo da vodimo zajedno, sa svim članovima domaćeg gejming ekosistema i zato vas pozivamo na panel koji posvećujemo baš ovim temama. Koleginice neka povedu kolege, kolege neka povedu koleginice i dođite da zajedno vidimo kako da pomognemo svim devojčicama i devojkama da lakše dođu do svog posla iz snova. Svi smo nekada bili na njihovom mestu.

Panel sesiju moderira Katarina Stekić, iz sektora za međunarodnu saradnju u Centru za promociju nauke, a na razgovor smo pozvali:

  • Katarina Anđelković, Fondacija Petlja, Programska direktorka
  • Mina Cvetinović Pavkov, FDU, šefica katedre za Vizuelne efekte, animaciju i gejm art
  • Milan Ličina, Univerzitet Metropoliten, Crater Training Center, Galerija 12 – predavač i tech umetnik
  • Milica Petrović Jakovljević, Webelinx Games, direktorka HR-a

Publika će imati priliku da direktno postavlja pitanja. Cilj ovog panela je da edukuje prisutne o trenutnom stanju u industriji video igara, da ih inspiriše kroz pozitivnu reprezentaciju i da im da početne informacije o tome kako da uđu u industriju. Ohrabrujemo neformalan i kreativan razgovor. Nakon panela družićemo se uz piće i upoznavanje.

***

Ova aktivnost je deo SGA Empowers dana koji je omogućila kompanija 3Lateral kao deo Epic Games, kao i superklaster Creative Tech Serbia, uz podršku USAID Srbija i ICT Hub Beograd (kroz projekat Srbija Inovira). Više o supereklasteru Creative Tech Serbia možete pročitati ovde.

Katarina Anđelković,
Programska direktorka, Fondacija Petlja
O predavaču

Katarina je diplomirala na Odeljenju za sociologiju, Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Nakon toga je pet godina radila u Ministarstvu telekomunikacija, gde je u delu obrazovanja vodila brojne nacionalne projekte, da bi iza rada u ministarstvu karijeru nastavila u Centru za promociju nauke radeći na međunarodnim projektima, popularizaciji i decentralizaciji nauke u Srbiji. Od osnivanja Fondacije Petlja 2017. godine deo je tog tima. Zajedno sa svojim kolegama u Petlji radi na unapređivanju algoritamske pismenosti pre svega kod mladih u Srbiji kroz kreiranje besplatnih materijala za učenje programiranja koji se nalaze na portalu petlja.org.

Millan Ličina,
Profesor, Univerzitet Metropolitan / Vidra
O predavaču

Milan Ličina je vizuelni umetnik, rođen 1990. godine u Beogradu.

U svojoj praksi operiše kroz polja nastajućih tehnologija i iskustvenog dizajna, koristeći presek umetnosti, dizajna i tehnologije kao platformu za kreiranje jedinstvenih narativa, sa širokim iskustvom u novim medijima, računarskoj grafici, kreativnoj industriji, dizajnu događaja i izložbi.

Aktivan je kao predavač na Univerzitetu Metropolitan i u Crater Training Centru, a pored toga sarađuje sa Galerijom12+, Centrom za promociju nauke i mnogim drugim inicijativama.

Jedan je od retkih Unreal Engine Authorized Trainer-a u našoj zemlji.

Mina Cvetinović Pavkov,
Vanredna profesorka i autorka u oblasti animacije i vizuelnih efekata, Fakultet dramskih umetnosti
O predavaču
Mina je vanredna profesorka i autorka u oblasti animacije i vizuelnih efekata. Osnovala je katedru i studijski program Vizuelni efekti, animacija i gejm art na Fakultetu dramskih umetnosti. Ima više od petnaest godina iskustva u oblasti kompjuterske grafike. Režirala je tri kratka animirana filma koji su bili nagrađivani na međunarodnim festivalima. Učestvovala je u realizaciji preko četrdeset promotivnih filmova i projekata koji sadrže kompjuterski generisanu sliku (lista klijenata izbor: Google, Dolce&Gabbana, i dr.). Kao deo tima iz oblasti vizuelnih efekata učestvovala je u izradi trinaest dugometražnih igranih filmova i serija (izbor: (2016) “Na mliječnom putu” režija Emir Kusturica; (2014) “Sunčanica” režija Nikita Mihalkov).
Katarina Stekić,
Saradnica, Centar za promociju nauke
O predavaču

Katarina Stekić je saradnica pri Sektoru za međunarodnu saradnju Centra za promociju nauke. Od 2015. godine aktivno je angažovana na različitim programima promocije nauke. Kroz projekat Hypatia je prvi put imala priliku da ohrabruje devojčice da se bave STEM naukama, nakon čega je nastavila da ovu temu promoviše kako kroz formalno, tako i kroz neformalno obrazovanje kao rukovoditeljka seminara kombinovanih nauka pri Istraživačkoj stanici Petnica. Pored svog rada u promociji nauke, Katarina je i istraživačica i doktrorantkinja na Filozofskom fakultetu pri Laboratoriji za neurokogniciju i primenjenu kogniciju. Svoja interdisciplinarna interesovanja u oblasti psihoingvistike i muzičke kognicije pokušava da zadovolji kroz neurokognitivna istraživanja u okviru kojih rado kombinuje metode bioloških, tehničkih i društvenih nauka.

Milica Petrović Jakovljević,
Webelinx Games, Head of HR
O predavaču

Milica Petrović Jakovljević je direktorka ljudskih resursa u kompanijji Webelinx Games. Ljudima I kulturom u kompanijama se bavi skoro dvadeset godina tokom kojih je bila angažovana u raznim oblastima ljudskih resursa, Ekonomista po obrazovanju, avanturista po opredeljenju, svoj karijerni put je otpočela u IT industriji. Nakon 15 godina u FMCGu na teritorije Srbiji I zemljama jugoistočne Evrope, pre par godina se pridružila gejming industriji. Učestvovala je u realizaciji brojnih inicijativa u oblastima transformacije ljudskih resursa, unapređenja procesa, sistema, talent akvizicije, angažovanja zaposlenih i talent menadžmenta.