Playing Narratives – Novi Sad Spring Bootcamp: Dan prvi

Playing Narratives 13.05.2022.
Vreme 9 - 18 h
Jezik Engleski
Lokacija Naučno-tehnološki park Novi Sad
Cena Besplatno

Playing Narratives – Novi Sad Spring Bootcamp: Dan prvi

Kreativne ideje najbolje se razvijaju uživo. Zato smo, pored redovnih onlajn sastanaka i predavanja svakog četvrtka, naše nove učesnike i učesnice koji dolaze iz celog regiona okupili na prvom radnom bootcamp-u u Novom Sadu!

Novi ciklus Playing Narratives: Ideas to Games pozvao je učesnike i učesnice iz čitavog regiona. Pristiglo je više od 150 prijava, pa smo nakon detaljnog procesa selekcije odabrali 31 učesnika i učesnicu, koji dolaze iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Rumunije. Čitav bootcamp program održan je Naučno-tehnološkom parku Novi Sad, upravo završenom, impresivnom objektu za razvoj tehnologija i inovacija, koji je jedan od četiri takva prostora u Srbiji, pored Niša, Čačka i Beograda.

Tokom četiri dana imali su priliku da se upoznaju, poslušaju nekoliko tematskih predavanja koje su držali vodeći gejming stručnjaci iz Srbije, ali i da se podele u timove, upoznaju svoje snage i slabosti, i počnu da rade na svojim zajedničkim konceptima za igre. Takođe su imali priliku i da prisustvuju novosadskom SGA meetup-u.

Program smo započeli uvodnim predavanjem u svet gejm dizajna, koje su održali Stefan Lazarević i Uroš Kurandić iz kompanije Ubisoft Belgrade. Odgovarali smo na pitanja čime se bave gejm dizajneri, sa čime se susreću na dnevnom nivou, kao i koje alate koriste u svom poslu.

Aleksa Bračić iz 3Laterala uveo je ekipu u osnove korišćenja MetaHuman Creator tehnologije, koja je upravo u Novom Sadu i razvijana, u saradnji sa svetskim gigantom Epic Games, čiji je Unreal Engine ujedno i generalni sponzor ovogodišnjeg programa.  Učesnici su upoznati sa nekim od prednosti korišćenja ovog alata za kreiranje ljudskih karaktera, kako bi što bolje ispričali svoje priče i što lakše radili na razvoju koncepata za igre.

Učesnici su se zatim podelili u grupe, po oblastima kojima se bave, pa su narativci imali inspirativnu sesiju sa Mladenom Levnaićem, jednim od naših najiskusnijih gejm dizajnera i naratologa. Kompozitorka Ana Krstajić održala je predavanje o istoriji muzike u igrama i razgovarala je sa dizajnerima zvuka, a ilustratori i modelari imali su priliku da rade sa Dianom KoltsovomIlijom PantelićemMihailom Novakovićem i Marijom Josifović iz Ubisoft Belgrade studija.

Ovaj program namenjen je isključivo učesnicima programa Playing Narratives, i nije otvoren za publiku. Hvala na razumevanju. 

* * *

Program Playing Narrartives: Ideas to games je podržan od strane Francusko-nemačkog kulturnog fonda, koji je osnovan 2003. godine povodom 40. godišnjice Jelisejskog sporazuma.. Generalni pokrovitelj je Unreal Engine (odnosno kompanije Epic Games i 3Lateral), dok je istaknuti sponzor kompanija Ubisoft Belgrade. U realizaciju se ove godine uključila i niška kompanija Webelinx Games kao sponzor, dok će dodatnu podršku u realizaciji pružiti i Francuski i Goethe instituti iz celog regiona, kao i SGA kolege iz asocijacija Slovenia GamesMAGDA i RGDA.

Ana Krstajić,
Kompozitorka
O predavaču

Muzika Ane Krstajić izvodila se u Srbiji, Rusiji, Engleskoj, Nemačkoj, Italiji, Francuskoj, Sloveniji, Grčkoj, Bosni i Hercegovini i u Sjedinjenim Američkim Državama. Magistrirala je na Fakultetu Muzičke umetnosti u Beogradu, na odseku Kompozicija u klasi prof. Isidore Žebeljan, kao i na odseku za primenjenu muziku na muzičkom koledžu Berkeley.

Pored koncertne autorske muzike, Ana Krstajić aktivno deluje u oblasti primenjene muzike kao kompozitor i orkestrator. Njen rad se može čuti u TV serijama I filmovima reditelja Nikole Polića, Gorana Nikolića, Aleksandra Hadži-Đurovića i drugih, kao i video igrama srpske kompanije Nordeus. Zatim, u pozorištima kao što su Narodno Pozorište u Beogradu, Somboru, Vranju, Subotici… Neke od značajnih nagrada koje je osvojila su Prva Nagrada na internacionalnom takmičenju kompozitora “Women’s Works” (Ithaca, NY), druga nagrada na internacionalnom takmičenju kompozitora “De Bach au Jazz” u Parizu, plasman u finale Internacionalnog takmičenja kompozitora ALEA III u Bostonu (SAD), počasna nagrada na Soundtrack Cologne festivalu u Kelnu i Indie Film Music Contestu u Berlinu, kao i plasman u finale takmičenja Film Music Contest u Slovačkoj, Original Soundtrack Challenge u Francuskoj i Kaleidoscope takmičenju kompozitora u Los Anđelesu.

Nedavno je dobila svoje prvo internacionalno priznanje kao filmski kompozitor osvojivsi nagradu Hollywood Music in Media Awards (Los Angeles). Jedna je od 6 žena odabranih iz celog sveta za učestvovanje u mentorship program Alliance for Women Film Composers (Los Angeles) u okviru koga de raditi sa holivudskim kompozitorom Joe Trapanese (The Witcher, The Greates Showman, Oblivion) Stipendista je Operosa Intensive programa za mlade talente.

Mladen Levnaić,
Narativni dizajner
O predavaču

Sa gotovo deceniju rada u gaming industriji i više od trideset objavljenih igara iza sebe, Mladen Levnaić je jedan od najiskusnijih narativnih dizajnera u regionu. Karijeru je započeo na indie projektima, da bi se ubrzo pridružio timu Eipix Entertainmenta i dobio priliku da radi na nekim od najvećih HOPA franšiza na svetu, ali i igrama drugih žanrova – od Sci-Fi avantura kao što su Lightstep Chronicles, pionirskog projekta za Amazon Echo – Path of Discovery: Europa pa sve do popularne narativne igre Lifeline: Whiteout. Po dolasku mobile gaming giganta Playrix u Srbiju, preuzima poziciju senior lead narrative designera i radi na planetarnim hitovima namenjenim milionima igrača.

Bilo kao head departmana u Eipix Entertainmentu ili kao senior lead u Playrix RS – jedan od krucijalnih delova posla kojim se Mladen bavio tokom karijere jeste obučavanje i edukacija drugih narativnih dizajnera. Poslednjih godina, svoje profesionalno iskustvo deli i sa polaznicima Nordeus Huba, kroz programe Booster i  Narrative Boot Camp, a od sada i sa učesnicima programa Playing Narratives pod pokroviteljstvom SGA.

Radio je na igrama kao što su Lifeline: Whiteout, Lifeline: Whiteout 2, Path of Discovery: Europa, Lightstep Chronicles, Going Medieval, Myths Of The World, Dead Reckoning, Hidden Expedition, Final Cut, Off The Record i Dark Parables HOPA serijali.

Aleksa Bračić,
Concept design, Character Art, 3Lateral
O predavaču

Aleksa Bračić je concept dizajner i character artist  u 3Lateral -u, kompaniji koja je deo Epic Games. Radio je kao likovni umetnik na video igrama poput Marvelovog Spidermana, Horizon: Zero Davn, Batman Arkham VR, Devil Mai Cri 5, Star Citizen. “Studirao sam slikarstvo u Torinu, pa je mešavina stroge balkanske, gotovo borilačke discipline i italijanskog estetskog identiteta odgovorna za strast prema umetnosti i raznolikost mojih dela.”

Ubisoft Belgrade tim,
Ubisoft Belgrade
O predavaču

Povodom prvog proletnjeg Playing Narratives bootcamp programa za učesnike iz čitavog regiona, koji je održan u maju 2022. godine, Ubisoft Belgrade je uputio specijalnu “delegaciju” koja je podelila svoje neprocenjivo iskustvo sa budućim game designerima, artistima, sound designerima i 3d artistima iz Srbije, Severne Makedonije, Bosne i Hercegovine i Rumunije.

U okviru programa održanog u Novom Sadu, iz beogradskog studija Ubisoft-a pridružili su nam se Nikola Stojanović (Lead UI Artist), Diana Koltsova (Junior UI Artist), Ilija Pantelić (Junior UI artist), Uroš Kurandić (Junior Game Designer), Stefan Lazarević (Junior Game Designer), Mihailo Novaković (Junior Level Designer), Marija Josifović (Level Artist), kao i Milica Todorović (Associate Producer).