Kako igra poprima oblik

Playing Narratives 20.06.2024.
Vreme 18:00-20:00
Jezik Srpski
Lokacija Zoom
Cena Besplatno

Kako igra poprima oblik

Ulazimo sve detaljnije u tehnologije i principe rada na video igrama uz drugo izdanje radionica za učesnike i učesnice četvrtog ciklusa programa Playing Narratives.

I ove nedelje, uz pomoć seniora iz domaće i Evropske industrije, nastavljamo sa nekoliko predavanja za svaki od departmana koje imamo u ovom ciklusu. Stečeno znanje uskoro se primenjuje i u praksi, kada naši novoosnovani timovi počnu da rade na konceptima za svoju prvu igru.

Ovo su predavanja koja smo pripremili:

 

2D ART

Vizuelna umetnost u level dizajnu: kreiranje atmosfere i estetike u igračkim svetovima
Ova tema istražuje kako vizuelni elementi kao što su osvetljenje, boje, teksture i kompozicija doprinose stvaranju uverljivih i estetski privlačnih igračkih svetova. Tema će naučiti kako pravilna primena vizuelnih principa može poboljšati imerziju igrača i emocionalni doživljaj igre.

 

3D ART

Lighting u gaming industriji
Razvojni put lighting artiste u gaming industriji i kako do prvog zaposlenja na ovoj poziciji, uz praktične zanatske savete.

Teksture u produkciji
Tehničko znanje kao ključ za slobodnu kreaciju. Kako poznavanje alata i procesa definiše proizvodni proces.

 

ZVUK I KOMPOZICIJA

Dizajn zvuka kao timska disciplina
Za uspešno razvijanje video igara potrebni su talenat, kreativnost, stručnost i timski rad. Komunikacija između timova i međusobno razumevanje su najbitniji faktori za plodnu saradnju.
Zbog toga je suštinski važno da svako u timu smatra sebe prvenstveno game developer-om, a tek onda specijalistom u svojoj oblasti. Kako to uraditi iz perspektive zvuka?

 

NARATIV

Kako napisati igru a ne ubiti ljubav prema pisanju
Ova prezentacija namenjena je svima koji žele da steknu svest o “sudaru” moći jedne tastature, i produkcijskih uslova jedne video igre, naročito u uslovima nezavisnog razvoja. Pisac, narativni dizajner, dramaturg interaktivnog iskustva često nema predstavu o svemu što jedna njegova napisana rečenica zahteva od kompletnog pipeline-a, što dovodi do nerazumevanja na nivou tima, sukoba ega, i raznih drugih “dečijih bolesti” na čelu sa igrom gluvih telefona. Tako ne mora i ne sme biti.
Aleksej Krpan,
Narrative writer
O predavaču

U prethodnom životu novinar, urednik, autor, organizator događaja, menadžer i konsultant za odnose sa javnošću, a u sadašnjem dizajner narativa, pisac, konsultant za kreativno pisanje i glasovni glumac, Aleksej Krpan kontinuirano se bavi stvaranjem priča u svim mogućim formama gotovo pune dve decenije. Za miševima, tastaturama i džojsticima je znatno duže, te je ulazak u gejming industriju bio neminovan, i između svih ostalih razloga potkovan željom da se sa nebrojenih recenzija, kritika i analiza video igara i same industrije – pređe na konkretna dela. Aleksej danas iza sebe ima objavljenu detektivsku avanturu “Let Bions Be Bygones” studija Bohemian Pulp. Trenutno priprema mentalne kapacitete za više novih projekata, od indiedev do potencijalnih AA naslova. Opsednut je „city builder“ igrama i kad-tad će napraviti jednu.

Nemanja Ivanišević,
Lighting artist, Onyx Studio
O predavaču

Sedmogodišnje iskustvo u oblasti fotografije i videografije predstavljalo je osnovu za moje usavršavanje kao lighting artist u gejming industriji. Moj glavni fokus je na osvetljenju u video igrama, gde je spoj vizuelne kreativnosti sa naprednim tehničkim veštinama ključan kako bih stvorio ambijent koji savršeno prati priču igre.

Željko Mihajlović,
Head of Art Production, ONYX Studio
O predavaču

Samostalno zakoračio u 3D svet pre 10 godina kao 3D generalista, a kasnije se specijalizovao kao karakter artist. Trenutno radi kao direktor art produkcije u ONYX Studio kompaniji.

Leona Stojković,
Freelance 2D artist
O predavaču

Rođena u Vršcu 2002. Trenutno studiram Dizajn video igara na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Od malena crtam i igram video igre ali ozbiljnije počinje da me zanima ovaj svet početkom srednje škole. Bavim se freelance-om već 5 godina. Radila sam kao koncept artist na DnD projektu Heroic Story i još nekim drugim. Trenutno radim kao art direktor i game/level dizajner na jednoj 2d mobilnoj igri i menadžer/admin sam art servera na Discordu koji broji skoro 11k članova – Soul Art. Veliki sam ljubitelj krompira. (Potat for the win)