Brojevi ne lažu – podaci su najvažniji za razvoj mobilne igre

autorka: Snežana Đurić, Head of Publishing, Peaksel

U visoko kompetitivnoj gejming industriji koja neprekidno raste, oslanjati se na podatke postalo je važnije nego ikad. Što više podataka imamo dublje možemo da zaronimo u pravljenje preciznih modela i personalizaciju, što opet omogućava objektivan proces donošenja odluka.

Za mene je analiza podataka kao da razgovaram sa korisnicima koji mi govore šta vole, a šta ne vole u našoj igri. Samo morate da osluškujete prave povratne informacije. U suprotnom, sve odluke o izmenama proizvoda ili marketing kampanjama koje nisu zasnovane na podacima su pretpostavke i nagađanje, što obično dovodi do pogoršanja proizvoda i učinka na tržištu.

Zato se mi u Peaksel-u ozbiljno oslanjamo na razne tipove podataka kada donosimo odluke. Na poziciji Head of Publishing neophodno je da baratate svim relevantnim metrikama. Veliko parče mojih svakodnevnih aktivnosti je pregledanje podataka o merenju prihoda i UA kampanjama da bih mogla da radim na daljim UA aktivnostima. Takođe, praćenje podataka koji pokazuju kvalitet proizvoda omogućava zajednički rad sa razvojnim timovima da bismo unapredili performanse i ASO aktivnosti.

Potkrepiti odluke podacima je nama već neko vreme standardna procedura – i u dev timovima i u publishing timovima. Uz portfolio velik poput našeg, mnogo je lakše sve pratiti uz data analyst rolu.

Ipak, uz naše data analitičare i mene, podacima se na dnevnom nivou takođe bave i dev menadžeri, kao i QA specijalisti i UA menadžeri. Trudimo se da konstantno unapređujemo procese analizirajući podatke iz više uglova i pravimo izveštaje koji nam daju adekvatne korake koje preduzimamo da bismo neprekidno unapređivali svoje igre i učinili iskustvo igranja što boljim.

Ako pogledamo deo srpske game dev zajednice koji se bavi razvojem mobilnih igara, nekoliko većih kompanija se već ozbiljno oslanja na podatke, dok manji studiji nisu još na tom nivou. Međutim, važno je znati da vam ne trebaju analitičari podataka da počnete da donosite odluke bazirane na podacima. Ako u timu nemate ovu rolu, Product ili UA menadžeri su oni koji rade sa podacima – dokle god im ne postane previše, što je odličan znak da je vašem timu neophodan data analyst koji se bavi isključivo podacima.

Kakva god da je vaša trenutna situacija sa data timom, izuzetno je bitno da što pre počnete da analizirate podatke i donosite odluke zasnovane na njima jer će to umnogome uticati na razvoj poslovanja.

Da zaključimo, verujem da donošenje odluka na osnovu podataka ostavlja jako malo mesta za greške, što je već mnogo uspešnih lokalnih i globalnih igrača dokazalo. Zbog toga očekujem da velike kompanije nastave da se oslanjaju na podatke i tako razvijaju poslovanje i unapređuju proizvode. Sa druge strane, očekujem da i manji studiji uskoro počnu da prepozanju važnost podataka i takođe očekujem da počnu da posmatraju podatke kao nešto što je vredno njihovog vremena i novca.